Slijkjes ITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Slijkjes ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 23:14

Het is alweer een tijdje geleden dat de slijks op de foto mochten, bij deze dan!

Allereerst, Henk, THE boss Cool
Afbeelding

Jaap:
Afbeelding

Bettie:
Afbeelding

En Wilma:
Afbeelding

En ze hebben een nieuw huis! Althans, de bak is 120 liter groter geworden, wat neer komt op 20 cm langer en 10 cm dieper en 10 cm hoger, al heb je daar niks aan als je het aquarium toch niet helemaal kunt vullen met water....
En het is nieuw ingericht, uiteraard! Dus tadah!
Afbeelding
En ja, in het water zwemmen hun vriendjes rond! Of nou ja, vriendjes zijn ze eigenlijk niet met de schutters en zilverbladvisjes....

Henk was eigenlijk best wel nieuwsgierig naar dat ding dat ik mijn handen had:
Afbeelding
Ik vind het overigens ook niet zijn knapste kant...

Jaap en Bettie wilde samen op de foto:
Afbeelding

Zijn het geen schatjes? Haha!

black_kelpie

Re: Slijkjes ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 02:41

Ze zijn echt supergaaf Joyce! Haha!

Nou weet ik echt niks van deze dieren en hoe ze gehouden moeten worden dus vergeef me als ik onzin praat, maar hebben slijkspringers niet wat meer "slijk" nodig? Ofwel een groter modderdeel?
Ziet er wel echt gaaf uit trouwens die bak Ja

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 08:35

Ja ze hebben een soort van mengelmoes van ander zand inderdaad, ik heb het meest fijne zand gezocht en dit gebruikt samen met rivierzand, maar ideaal is het niet. Nou is het gelukkig wel zo dat ze die slijk voornamelijk nodig hebben voor het voortplanten en dit is tot nu toe niet gelukt in gevangenschap, dus daarvoor hoef ik het denk ik nog niet te doen. Maar waarschijnlijk gaan de slijkjes naar beneden verhuizen, naar die bak van 2 meter die ik heb staan, dan gaat het echt zo natuurgetrouw mogelijk worden! Dus ook ga ik dan stad en dan land afzoeken naar het juiste zand Knipoog (en dan hopen dat ik dan een der eerste ben die ze aan het voortplanten krijgt Schijnheilig )

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 08:40

Heeeele stomme vraag: kun je die ook oppakken enzo? Of moet je ze gewoon met rust laten.

Lijkt me wel maf, zo'n beestje. Je ziet er zo duidelijk de evolutie in het, tussen water en land... Heel primitieve soort lijkt me?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 08:47

Ja ze zijn handtam!
Afbeelding

Primtief zijn denk ik alle vissen wel, ze stellen eigenlijk net zoveel eisen als de gemiddelde vis aan de waterkwaliteit, ze eten alles wat in hun mond past (vooral garnalen vinden ze heerlijk!) En zolang het water niet te diep is zijn ze toch al snel gelukkig!

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:16

WAAU, echt mooi ingericht. Zo'n mini biotoopje in je woonkamer... Kosten die visjes veel geld eigenlijk?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 13:39

De slijkjes waren 17,50 per stuk, de bladvisjes 7,50 per stuk en de schutters 11,50 per stuk dus er gaat inderdaad voor een fortuintje aan vis in zo'n bak Nagelbijten / Gniffelen

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:42

Whaha, eerst dacht ik gadver, maar dat koppie van Henk op de eennalaatste foto maakt een hoop goed Haha!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:46

Waw! Nog nooit gezien.
Vind ze wel heel mooi Ja
Leuk dat ze handtam zijn, en een mooie inrichting hoor.
succes verder