Vorig jaar rond deze tijd (misschien iets later, ik weet het niet precies meer) heeft er bij ons in het asiel in Winschoten een middelgrote hond gezeten (teefje), waarschijnlijk en kruising whippet x stabij. Ze was zwervend aangetroffen op het indusrieterrein in Veendam.
Ze was extreem bang voor iedereen en ik was de enige persoon die ze vertrouwde. Ze had verlatingsangst, maar ook al waren er tien mensen bij haar in de buurt, zolang ík er niet bij was, jankte ze de hele boel bij elkaar. Ze klampte zich zo aan mij vast dat het wel een obsessie leek.
Ik heb veel met haar gespeeld en gewandeld en haar enkele keren mee naar huis genomen. Echter, door omstandigheden was het voor mij onmogelijk om haar te adopteren. Ze is daarom na een paar week naar het asiel in Zuidwolde gegaan, en ik hoorde dat ze na een week al geplaatst was.
Ik zou echt heel graag willen weten hoe het met haar gaat, en als het kan een keertje bij haar komen kijken. Ik denk nog erg vaak aan haar.
Ik hoop dus dat iemand haar herkent van deze foto's. Ik weet dat de kans klein is, maar het is toch het proberen waard. Ze was in Winschoten trouwens ingeschreven onder de naam 'Shandy'. Dit kan in Zuidwolde veranded zijn, dat doen ze namelijk wel vaker met de honden die via Winschoten bij hun binnen komen.

Voor mensen die ze kent is ze dus extréém lief, met de neiging om zich zeer erg te hechten aan één persoon (zoals ze bij mij deed). Ze was gek op balletjes apporteren en kon prima loslopen.
Aangezien ze vanuit Zuidwolde geplaatst is denk ik dat ze in de provincie Groningen woont, maar dit kan natuurlijk ook anders zijn.
Alvast bedankt voor het meekijken.