eind november 2007 zijn we met onze nog geen 2 jarige bullterrier reu bij verschillende dierenartsen geweest omdat hij naar ons inziens pijn had aan de voor- of achterhand.
na lichamelijke inspanning piepte hij s'avonds geregeld bij het opstaan, wilde niet worden aangeraakt, hij liep dan weg deed je dat wel dan piepte hij en soms hapte hij zelfs.
dit terwijl je er op de meeste momenten van de dag alles mee kon doen en hij was zelf ook zo actief en vrolijk als maar zijn kon, lekker rennen en springen en gek doen met zijn botje.

zo kon je er niks tot weinig aan zien, hij liep nooit kreupel al wil hij soms niet goed de trap op en af, dat gaat dan tree voor tree.
uiteindelijk hebben ze er een foto van gemaakt, van de achterhand, hierop dachten ze toen te zien dat hij een soort van blessure aan de achterhand had, dit kon lijden tot een vorm van artrose maar ze dachten dat het met rust en pijstillers en een speciaal gelatinaat wel in orde zou komen.
dus wij hebben toen een bewust bewegings programma voor hem opgezet.
1 maal daags mocht hij nog maar uitgelaten worden van de da, niet meer teveel springen, gek doen en hard rennen.
dit leek toen beter te worden maar nu twijfelen we er aan.
hij is nu veel rustiger als voorheen, gaat zelden tot nooit mee naar stal en de beweging is nog beperkt, doen we dit niet dan heeft hij s'avonds weer pijn.
ook krijgt hij het poeder nog bijgevoerd wat er prijzig is

inmiddels heb ik de orthopeed weer gebeld omdat er allerlei andere vage klachten bij komen, spontaan plast hij in zijn bench en geregeld, terwijl hij dit voorheen niet deed.
ook heeft hij gister tijdens het blij opspringen perongeluk zijn ontlasting, drol, op de bank laten vallen

dit is niks voor hem.
ik kwam zojuist thuis en hij had de hele bench onder de diarree zitten

we zijn niet veranderd van voer en hij heeft nergens iets gegeten want hij is inmiddels door de klachten van hem alweer 3 dagen niet meer buiten de tuin geweest, hij heeft nu rust.
ik heb zijn temperatuur gemeten en hij had geen koorts, ook eet hij super.
hij word altijd netjes ontwormd dus daar ligt het niet aan en onze andere hond heeft nergens last van.
ja, hij hapt niet meer naar ons maar wij zijn ook meer rekening met hem gaan houden.
geregeld piet hij s'avonds nog met opstaan of als we hem optillen of dergelijke.
ook kreunt hij meestal bij het verplaatsen, als hij lekker ligt ofzo en hij wil even anders gaan liggen, dit kan natuurlijk genot zijn maar ook pijn.
wie o wie heeft nog suggesties of ideen over wat het wel en niet kan zijn?
zou het van het heiligbeen nog kunnen zijn?
wij weten het even niet meer en hebben helaas geen geld boom in de tuin die onuitputtelijk is

even voor de duidelijkheid, de da/orthopeed is gebeld en ik ben aan afwachten op een belletje terug om te kijken wat nu, dus de da is al gebeld, ik ben gewoon puur opzoek naar frisse reacties en ideen

hij moet in mei pas 2 jaar worden, dit is toch ook geen leven voor hem!
kom maar op,
groetjes loes