De eerste week verliep wonderlijk rustig, op wat geblaas over en weer na, gebeurde er eigenlijk niks. De tweede week hetzelfde, maar nu begint het gedonder toch

Het zou mij nog niet zo erg zijn als ze over en weer elkaars grenzen zouden uittesten, maar de nieuwe poes jáágt gewoon op de andere. Zodra ik binnenkom 's middags jaagt ze haar het hele huis door, tot ze op zolder niet verder kan en in het nauw zit en vervolgens hoor ik een heleboel gegil en gekrijs. Zij is dus gewoon het slachtoffer/pispaaltje.
Toen ik net thuiskwam begon het gejaag meteen weer, ze wil volgens mij gewoon laten zien dat ik 'van haar' ben en van niemand anders, maar zo werkt het dus niet

Op dit moment heb ik de nieuwe even buiten de woonkamer gesloten, zodat de andere even rustig rond kan lopen en kan eten. Maar ik wil hier natuurlijk graag vanaf

Hoe groot is de kans dat ze samen in het reine komen? Ik wil het sowieso nog een week of drie aankijken, of ik verbetering zie. Ze hoeven over drie weken echt nog niet samen in het mandje te liggen, die verwachting heb ik absoluut niet. De nieuwe is érg sociaal naar mensen, weet wat ze wil en hoe ze het moet krijgen en is over het algemeen erg zelfverzekerd. De andere is gewoon lief en ook een behoorlijke bangebroek (naar mensen). Het idee was om er een kat bij te zetten die weet hoe ze met mensen moet omgaan e.d., zodat ze zich daaraan wat zou kunnen optrekken. Onze overleden kat heeft haar alleen geleerd een brave huispoes te zijn, maar die kwam ook niet op schoot of zo. Beetje een afstandelijke troela

Help?