1 grasparkiet, 2e bij zetten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaanCats

1 grasparkiet, 2e bij zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 15:45

Hoi,

Ik heb op dit moment 1 graparkiet genaamd Mini Knipoog
Aangezien we het zielig vinden dat die vaak alleen is willen we een grotere kooi kopen en een 2e grasparkiet.

Nu vraag ik me alleen af, Mini is ongeveer 3 maanden waarvan 5 weken in ons bezit, kunnen we er gelijk een 2e grasparkiet bij zetten? (een mannetje, Mini is ook een mannetje)

Gaan 2 grasparkieten erg krijzen, of zal dit meevallen?
Hebben ze bijde hun eigen voer en drink bakje nodig?
En hoe gaat dit met knabbelstengels?

Groetjes Danielle

P.s. als iemand nog een adresje weet met leuke kooien voor 2 parkieten omgeving Rotterdam, ik hoor het graag Lachen

Anoniem

Re: 1 grasparkiet, 2e bij zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:49

Ik weet niet of 2 mannetjes meteen goed samen gaan. Zelf heb ik een mannetje en een vrouwtje, dat gaat goed en zolang er geen nestkast is gaan ze ook niet broeden. Ze delen ook alles, voer, drinken en lekkers zoals die stengels.

Mss dat je voor de zekerheid een iets kleinere en dus goedkopere kooi moet aanschaffen en daar die nieuwe in zet voor een paar dagen. Als ze goed naar elkaar toe trekken zou je die andere erbij kunnen doen.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 15:52

Miss_Montana schreef:
Ik weet niet of 2 mannetjes meteen goed samen gaan. Zelf heb ik een mannetje en een vrouwtje, dat gaat goed en zolang er geen nestkast is gaan ze ook niet broeden. Ze delen ook alles, voer, drinken en lekkers zoals die stengels.

Mss dat je voor de zekerheid een iets kleinere en dus goedkopere kooi moet aanschaffen en daar die nieuwe in zet voor een paar dagen. Als ze goed naar elkaar toe trekken zou je die andere erbij kunnen doen.

een kleinere kooi heb ik nu al, daar zit mini nu in.
Ik zou Mini eventueel over kunnen zetten naar de nieuwe grotere kooi (die ik nog moet kopen)
En die nieuwe voor een paar dagen in een kleine kooi.

Ik ben er alleen bang voor dat ze dan juist gaan krijzen..
En aangezien ik op een flatje woon.. Vork

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:53

ik weet dat ik een hoop parkietjes, mannetjes en vrouwtjes heb geprobeerd aan die van mij te koppelen, maar die ging vechten met allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:12

Danielle005 schreef:
een kleinere kooi heb ik nu al, daar zit mini nu in.
Ik zou Mini eventueel over kunnen zetten naar de nieuwe grotere kooi (die ik nog moet kopen)
En die nieuwe voor een paar dagen in een kleine kooi.

Ik ben er alleen bang voor dat ze dan juist gaan krijzen..
En aangezien ik op een flatje woon.. Vork

Dat is het risico met vogels, die van mij maken soms heel erge herrie. Zeker als de tv aan staat kan het heel erg zijn. Maar of je ze nu in 1 kooi hebt of allebei in een aparte, lawaai maken zullen ze Vork
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-08 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:15

2 mannetjes kunnen absoluut niet bij elkaar! tenzij het broers zijn.
en valkparkieten leggen vaak geen eieren als er geen nestblok is.
je kan je vogel ook laten ''steriliseren''
en als je die andere vogel erbij wilt doen, doe je ''oude'' vogel even tijdelijk in ee andere kooi voor een dag en de nieuwe erin en dan de volgende dag je ''oude'' er terug in. dan ziet hij het namelijk niet meer als teretorium, en wordt het geen vechten Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:38

DvdKloof schreef:
2 mannetjes kunnen absoluut niet bij elkaar! tenzij het broers zijn.

Wat is dát nou weer voor onzin. Sigaar

Nieuwe vogels toevoegen heeft hier nog nooit problemen opgeleverd. En mijn mannetjes (onverwant) zijn de dikste vrienden. Sigaar

Ik heb 8 parkieten btw. In een voliere uiteraard. Een vogel hoort niet in een kooi.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:40

Mannetjes kunnen rustig bij elkaar hoor Ja
Ik heb 2 onvermannetjes mannetjes bij elkaar gehad, en dat waren de dikste vrienden! Ze sliepen tegen elkaar aan op stok! Heel erg leuk om te zien Lachen

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:43

wij hebben wisselende aantallen grasparkieten gehad in een kamervouliere, en dit is altijd goed gegaan. Zowel meerdere mannetjes als meerdere vrouwtjes, ook wel aantallen oneven verdeeld, 5 mannetjes en 2 vrouwtjes hebben we bijvoorbeeld een keer gehad. Als we een nieuwe erbij hadden stopten we die altijd zo erin, nooit veel problemen mee gehad. af en toe zaten ze elkaar wat achterna ofzo, als het tussen een enkele niet klikte, maar meestal ging het meteen goed en werden ze meteen geaccepteerd... ondanks het man of vrouw zijn dus! mijn vorstel is gewoon doen, ze vinden het samen echt veel leuker!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:45

@ Wuis: een vouliere is in mijn ogen een kooi hoor, alleen wat groter en diervriendelijker misschien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:49

Sjapaz schreef:
alleen wat groter en diervriendelijker misschien

En dát maakt nou net het verschil.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 18:29

Iemand een idee hoe groot de kooi minimaal MOET zijn voor 2 grasparkietjes?

Dan kan ik hier rekening mee houden, voordat ik me weereens wat verkeerds laat aansmeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:59

Als je een kooi neemt kun je ze het beste gewoon elke dag een paar uur los laten vliegen. Want als ze er nooit uit mogen, is élke kooi te klein. Lachen

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:38

Bij mij heeft het samenzijn van 2 mannelijke grasjes ook nog nooit problemen opgeleverd.
Als je ze allebei tegelijk in de nieuwe kooi zet, gaat het wel goed komen.
Plaats voor de zekerheid op 2 plaatsen voer en waterbakjes.
Dan hoeven ze niet percee gelijk samen te eten.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:45

Wuis, snapte ik wle hoor dta je dat bedoelde, maar je stelde het erg zwart wit door te zeggen dat een vouliere geen kooi zou zijn, maar maakt ook neit uit!!

Wij lieten ze ook altijd met zijn allen gezllig af en toe ven los in de kamer, geweldig heo ze alles dan gingen verkennen!! en we hadden eigenlijk nooit troep ervan...

Overigens hebben wij altijd mannetjes en vrouwtjes samen gehad, maar nooit jongen, of ook maar eitjes. Zelfs neit als we een nestkastje neerhingen...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:49

Wij hebben ook mannen en poppen door elkaar en geen probleem. Ze kunnen allemaal met elkaar. het enige waar je voor moet oppassen is. Dat je net meer poppen dan mannen hebt. Dan kan het wel zijn dat de poppen gaan vechten om de mannen maar andersom is dat geen probleem.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:24

Danielle005 schreef:
Iemand een idee hoe groot de kooi minimaal MOET zijn voor 2 grasparkietjes?

Dan kan ik hier rekening mee houden, voordat ik me weereens wat verkeerds laat aansmeren.

Gewoon de grootste die je kunt betalen! Ze hebben nooit teveel ruimte wel te weinig. Denk Australië ......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:25

Wel uitkijken dat je horizontale spijlen hebt en dat ze niet te ver uit elkaar zitten.
Dus geen papegaaienkooi.