Flyball??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larisske

Flyball??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 00:29

Nu ik me aan het verdiepen ben in de sport Flyball en het onze hond aan het aanleren ben wilde
ik vragen hoe leer je dit best aan onze hond is al 4 jaar maar zot van tenisballen.En nog een vraagje
weet iemand waar je zo een apparaat kan vinden?Liefst in België Bloos

Larisske

Re: Flyball??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 20:06

Zou iemand mij dit a.u.b kunnen vertellen.En ik had nog een vraagje kan mijn hond dit eigenlijk nog leren?Ze is 4 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:08

Ik zou als ik jou was een vereniging zoeken die flyball-lessen geeft. Het duurt namelijk een hele tijd voordat je hond het door heeft hoe het apparaat werkt EN nog langer hem aan te leren hoe hij de baan moet lopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:09

Tuurlijk kan een vier jarige hond dit nog leren. Mits ze geen slechte heupen + rug heeft natuurlijk.

Kun je niet eens een hondenclub bij jullie in de buurt benaderen?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:22

Natuurlijk kan je een 4 jarige hond flyball leren.

Alleen zou ik me bij een hondenclub aansluiten. Zij weten precies hoe en wat. Ook inverband met het aanleren. Heb zelf met mijn hond ook op flyball gezeten, en er is toch een bepaalde manier van aanleren.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 20:45

Er is hier geen vereniging maar heb dit zelf al aan een hond geleerd maar heb geen apparaat

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:33

hoi

ik doe ook flybal met mijn 2,5 jarige hond. dit krijg ik op school. je heb inderdaad een apparaat nodig anders kan je geen flyball doen. je kan zelf wel 4 kleine hindernissen maken. je hond moet wel gek zijn op ballentje.

dit kan je zelf oefenen thuis.
-leer je hond een bal vangen.
-leer hem het commando tussen. hij moet dan tussen je benen komen te staan. zit is de startpositie om hem te starten.
-geef het commando tussen. gooi de bal recht voor je uit. geef dan het commando go. je hond moet dan de bal pakken en in een rechte lijn naar jouw toe terug rennen en de bal afgeven.

succes