Ik heb een vraag aan personen die ervaring hebben met deze ziekte. Enkele eigelijk. Toen ik gister thuiskwam van een beurspresentatie en het konijnenhok inkeek (waar mijn konijn met een cavia samen in zitten) zat mijn konijn erg raar te kijken. Met zn hoofd 45* gedraaid. Ik meteen in de zorgen natuurlijk, want een dag eerder heeft mijn zusje t hok schoongemaakt en was er nog niets aan de hand...
Nu heeft hij dus sinds gistermiddag ofzo zijn nek gedraait. Hij huppeld wel nog fijn rond, wil nog eten en drinken (hier heeft hij wel hulp bij nodig omdat hij met zn gedraaide hoofd niet meer bij de voerbak of de drinkfles kan komen).
Gister dacht ik: Kijk t eens aan, misschien heeft hij een stijve nek of iets dergelijks (ja, ik kijk het altijd even aan). Maar nu ik straks wat rond gegoogled heb, kwam ik er dus achter dat hij de "ziekte" Torticollis heeft. Volgens de informatie hoef ik me geen zorgen te maken, mits ik de eerste 3 dagen en de komende 8 weken 2 maal daags medicijnen ga geven. En dan is de kans van overleven nog niet groot.

Nu vraag ik me af of er mensen met konijnen op bokt hier misschien ervaring mee hebben, en of ze tips hebben hoe ik er het beste mee om kan gaan. Ik moet toegeven na zeker 30 konijnen gehad te hebben (we hadden vroeger 15 konijnen in een grote ren), dat ik het eventuele verlies van hem wel kan verwerken

Het is een lang verhaal geworden, maar ik dank iedereen die het leest en eventueel tips achter kan laten!
Groetjes