Kosten van operatie tumor hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Kosten van operatie tumor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 11:23

Hallo,

Mijn hond komt uit een nest met tumor, wisten we pas nadat we haar hadden gekocht en ermee naar de arts gingen voor haar entingen. Ze had tumor in haar pootje en dit is behandeld. Nu aai ik haar net over haar buik zoals ze wel vaker om zeurt, en ik voel dat haar achterste twee tepels bijna keihard zijn. Ik heb dus het idee dat ze, net zoals meerdere puppy's achteraf in dat nest hadden, tumor in haar tiet heeft. Dus het is niet de tepel waar de puppy's mee gezoogd worden maar de tiet zelf. Nu weet ik dat mijn vader geen geld heeft voor een operatie, maar ik zou het zelf best voor elkaar kunnen krijgen. De hond zit bij ons in verzekerd maar je krijgt zeker het geld niet voor een deel terug voor zo'n operatie? En weten jullie wat dat ongeveer gaat kosten? Een gemiddelde operatie?

Het is een engelse staffordshire van 8 jaar, ze worden normaliter zo'n jaar of 10..veel ouder zie ik ze bij ons in de buurt niet worden. Haar broertjes en zusjes zijn al aardig oud aan het worden, zij is van zichzelf nog erg levendig en spelerig. Toch ben ik bang dat de dierenarts mij zegt dat ze niet uit de narcose kan komen. Zijn hier mensen met ervaring, kennis of iets dergelijks die me een beetje mijn vragen kunnen beantwoorden? Ik laat haar toch ook zo niet lopen, en wil van de week toch even een afspraak maken bij de dierenarts.

Ze heeft trouwens geen pijn, ik mag eraan zitten en ze heeft niets dat ze hierdoor niet meer kan. Ook heeft ze nooit puppy's gehad.

juval

Re: Kosten van operatie tumor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:25

als ik jou was zou ik met je hond naar de dierenarts gaan, vragen of die bultjes kwaad kunnen, en wat de operatie evt gaat kosten.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 11:27

juval schreef:
als ik jou was zou ik met je hond naar de dierenarts gaan, vragen of die bultjes kwaad kunnen, en wat de operatie evt gaat kosten.

Dat ben ik ook inderdaad van plan, heb geen zin dat dat ding dalijk openklapt en ik mijn hond had kunnen helpen, en het niet had gedaan. Onze arts moet alleen wel op afspraak, want er zijn twee artsen waarvan 1 bang is van mijn hond, en de ander gewoon als enigste een enorme goede vrouw is, die haar geen muilkorf om laat doen, mijn hond vindt haar fijn. Heb sowieso mijn moeder die de afspraak voor mij gaat maken vanmiddag, ik weet het nummer niet. Maar ik dacht misschien weet bokt wat.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:28

Als ze geen pijn heeft en gewoon doet zoals ze normaal ook doet zou ik haar niet laten opereren.

Wij hebben een dikke maand terug onze hond helaas moeten laten inslapen Boos!
Bij een bepaalde dierenarts vonden ze niks, maar de hond ging steeds meer achteruit. Toen zijn we naar een andere DA gegaan die binnen 5 min het probleem vond. De volgende dag is ze geopereerd er kwam een tumor van een KILO uit. Ze is er nog 5 dagen gebleven in de hoop dat ze zou opknappen. Helaas was ze te verzwakt Verdrietig

Dit heeft me dik 600 euro gekost omdat mijn ouders dit ook niet konden betalen en ik de hond nog een kans wou geven.

Ik zou zeggen van wat wij nu hebben meegemaakt, geniet van de hond zolang ze gezond is en wees eerlijk voor haar als het niet meer gaat. Onze hond kon gewoon niks meer... Huilen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 11:34

Jeetje adriana wat erg zeg..moet er niet aan denken.

Wij hebben vroeger ook een hond gehad die helemaal onder de tumor zat, op een gegeven moment toch in laten slapen omdat hij er last van kreeg, ik weet alleen niet wat wijsheid is.. Je hond laten lopen totdat het vreselijk uitgezaaid is, of er nu wat aandoen, zodat het net als haar pootje, geneesd en misschien niet terug komt. Heb er de ballen verstand van.. dat is te merken.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:42

Het was bij Famke niet uitgezaaid, niet dat wij weten iig maar we zijn naar de DA gegaan gelijk toen we dachten hier klopt iets niet. Alleen we werden naar huis gestuurt met een wormenkuur en een onderzoek van 2 uur... ze verslechterde alleen maar en dit vonden wij absoluut niet goed. Zijn we naar de andere DA gegaan en die vond meteen dus wat Boos!

Wij hebben er ook geen verstand van, alleen dit was voor ons heel heftig. Wij willen ook niet weer een hond hier doorheen halen, dat is heel hard. Maar ik heb het nu met Famke mee gemaakt die is hier geboren en alles en om zo'n hond na de operatie dan 5 dagen lang zien in doodstrijd is niet leuk...

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:44

@adriana, ik snap je helemaal, dan sta je nog met lege handen.......

Maar de bulten die jij voelt bij je Staffie kunen heel goed kwaadaardige mamatumoren zijn en die groeien erg vlot, dus ja......weghalen zou wel een optie zin natuurlijk! Prijzen verschillen erg qua kliniek hoor! Natuurlijk moet je een arts hebben die je vertrouwt maar even rondvragen bij andere hondenbezitters bij je in de buurt wat hun ervaringen zijn met klinieken in de buurt en vergelijken kan je best wat opleveren.
Ik heb zelf 3 honden, en af en toe schrik je je rot van de rekening, ff bloed prikken en opsturen 135 euro...... Verdrietig Natuurlijk kosten dieren geld, veel geld en dat geeft ook niet, dat weet je maar je moet wel t idee hebben dat t eerlijk blijft.

Ik zou er dus zeker naar laten kijken en je goed laten voorlichten!
Sterkte!!!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 11:49

gwenn dat is dus de reden dat ik nooit geen hond meer wil bij mijn vader. Het is wel makkelijk allemaal, pa de hond heeft weer een tumor..ja weet ik laat maar gaan. Daar sta je dan. Komt mijn moeder op bezoek, joh -naam vader- muis heeft een tumor hoor moet je echt naar laten kijken, ja weet ik joh zegt hij dan.. maar iets doen homaar. Tja, misschien omdat het bij hem vroeger ook niet gebeurde maar ik vindt dat zielig..

Overigens groeit het inderdaad snel. Eerst dacht ik dat ze loops moest worden of schijnzwanger was, want het was een beetje hard..net alsof er een klein laagje karton onder haar vel zat. Nu is het echter gewoon een dikke bobbel, en niet mooi glad maar hier een buld en die gaat dan verderop nog een stukje door.. ik vindt het wel eng. Mijn moeder zegt dat ik beter naar de arts kan gaan, en aangezien zij meer honden in haar leven heeft gehad met dit soort dingen dan ik over tien jaar zal hebben..lijkt me het wel het verstandigste. Als is het maar even om te kijken of het ernstig is.

Ben ik blij dat ik geen dure fiets heb gekocht van 400 euro en er eentje van 50 wist te halen..

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:06

Adriana heeft nog 1 rekening vergeten, dat was bij de eerste dierenarts. Die zei dat het wel wormen zouden zijn en kon op haar manier verder niets vinden. Daar kregen we een rekening van 120.00 euro. Dit was inclusief een bloedonderzoek.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:49

ik zou wel naar de DA gaan voor die tumor. dit zijn hoogs waarschijnselijk melkklier tumoren. mijn hond is ook al 2x geopereerd aan een tumor op haar hak. naar de 1e keer kwam hij terug. gelukkig is de tumor nu weggebleven. mijn hond is nu al 3xgeopereerd en is bijna 3 jaar.