Onze kat vind honden erg leuk en zo ook onze pup dus, alleen onze pup weet echt van geen ophouden. Als de kat mekkert omdat het pijn doet o.i.d. dan laat ie niet los of houd op. Zo sleepte hij de kat al aan zijn staart door huis en zonet had ie de kat bij z'n onderlip vast..
Omdat hondenschool pas over 2 weken begint stel ik hem hier maar even, dus iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken, want de kat is overduidelijk veel te lief. Wij zaten eigenlijks een beetje te wachten tot de kat hem eens flink op zijn donder zou geven maar dat gebeurt tot nu toe niet...
Gaïa deed dat ook bij onze kat tot dat ze het na een week of 2 echt zat werdt en een haal gaf... ik zal nog even afwachten en als het niet beter wordt je pupje afleiden met speeltjes en de kat dan "red" ook kun je hard in je handen klappen zodat je pupje schrikt en dan loslaat of een groot boek naast je hebben liggen die je dan op de grond naast je kan gooien zodat je pup het gedrag met schrikken linkt en dan wederom loslaat.... als ze dan wel lief naast elkaar liggen even gaan belonen je moet alleen wel oppassen dat je pupje niet erg schrikachtig wordt, dus voldoende belonen als ze lief tegen elkaar zijn
Laatst bijgewerkt door Djoena op 29-03-08 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Je kan ook je hond even natspuiten met een plantenspuit of waterpistool als hij echt te ver gaat, alleen moet je dan niet laten zien dat het van jou komt, en dan ook even doen alsof je gek bent als hij omkijkt om te zien waar dat water vandaan komt en hem dus heel eventjes negeren. Daarna als hij braaf is natuurlijk wel belonen
Jij bent de baas en je bepaalt of er gespeeld wordt of niet. Mijn pup is nu 12 weken en wordt hard gecorrigeerd door de ene kat. Hij laat het wel uit zijn hoofd om naar deze kat te kijken. Die andere kat vlucht en ik grijp de hond in zijn nekvel, corrigeer hem met stemhulp erbij, als hij de kat grijpt. Als hij nu aanstalten maakt om de kat te achtervolgen, zeg ik hard: nee en laat hij het wel uit zijn hoofd. Zo doe ik het ook, als hij op het erf, de kippen aan het opjagen is. Heel leuk natuurlijk, maar ik ben de baas en ik wil het niet hebben.
Onze andere hond is 4 en die kan veel van hem hebben. Maar grijpt hij hem en legt hem op zijn rug. Dan is het meteen over.
ik zal ook eens meelezen, wij hebben ook een 12 weken oude pup die de konijnen wel erg leuk vindt ... Heb hem al aan de lange lijn gedaan, dan gaat het goed. Maar vanaf hij merkt dat hij los is, dan spurt hij erachteraan. Hij gaat dan zo hard, dat ik er niet bij kan om hem te corrigeren. Zal ook eens de schrik taktiek proberen, nu nog iets vinden waar ze inderdaad erg van schrikken.
Hond van mijn vriendin deed het ook, zat de poezen achterna en greep ze vast en gooide ze soms weg, héél eng. Ik hield mijn hart vast. Ik heb dan ook nooit gesnapt waarom die beesten na een tijd recht voor de hond zijn neus gingen zitten, blijkbaar viel het allemaal wel mee. Maar het blijft uitkijken.
Ik ga voor de gooi-de-slof-achteloos-weg-met-de-linkerhand tactiek Die is ongeloofelijk maar is raak terwijl je het niet verwacht. Het is ook een schriktactiek. Je pakt een slof en smijt die zonder te kijken met je linkerhand richting hond...slof is raak...hond schrikt en kijkt waar dat ding vandaan komt...jij zit rustig je boekje te lezen dus dat kan het niet zijn. Op deze manier zijn er al meerdere kittens en pups afgeholpen van het opvreten van planten,krabben aan meubels en hangen in de kerstboom etc
Ik ben het ook absoluut eens met Janouk...jij bent de baas en jij bepaald