Sinds één van onze konijnen een nacht bij de dierenarts is geweest voor een operatie, wordt er gevochten.
Ik merkte bijtwondes op bij Gaaike (geopereerde konijn) enkele dagen nadat ze terug was. Nu zijn we al enkele weken verder, en het gaat nog steeds niet. We hebben Gaaike in een kleine kooi die in de grote kooi stond gezet, maar daar is ze uit ontsnapt. Toen hebben ze weer gevochten. We hebben haar even binnen gezet, maar omdat we niet wilden dat ze elkaar niet meer zouden kennen, hebben we de kleine kooi extra vast dicht gedaan en terug in de grote kooi gezet0. Zo kon Gaaike genezen, en konden de anderen haar zien en ruiken. Dit ging goed, tot vandaag. De kooi heeft twee zijkanten die open kunnen, en één van die kanten was los. Gaaike zat nog in de kooi, maar er lagen witte plukken (Gaaike is zwart). Nu zit ze terug binenn, want er zijn nog wondes bijgekomen, en ik vertrouw de kleine kooi niet meer.
Gaaike is de enige met zo een ernstige wonde. Eén van de andere konijnen loopt onregelmatig, en volgens de dierenarts komt dit door de vechtwondes.
Is er een mogelijkheid om Gaaike ooit nog bij de anderen te krijgen?
En moeten we de wondes speciaal behandelen? Ik heb ze ontsmet, maar er ligt al een korstje over. Gaaike eet, drinkt en doet verder normaal.