Prakkel heeft voedselallergie!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ice_baby

Prakkel heeft voedselallergie!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:29

hoi hoi mensjes...

prakkeltje ( doerak) had al een tijde last van jeukende voetjes en kreeg nu ook jeuk aan zijn kop dus ik toch ff bij de DA langsgeweest en jahoor!!! doertje heeft voedselallergie/ voedselintollerantie en moet 6 weken op de rijst/macaroni met paard,geit of witvis...
dus wij witvis klaargemaakt... ging er uiteindelijk moeizaam in ( ze verging van de honger) en nu vandaag toch maar ff paardenlappen gescored nou dat lust ze wel!
maar nu d8 ik misschien zijn er nog andere mensen hier die dit ook weleens mee hebben gemaakt die nog tips ofzo hebben??
of gewoon verhalen delen .
ik vind het zo zielig voor haar... ja nu niet meer want dat vlees vind ze heerlijk hahaha maar die rijst....

nu hopen dat dit het is... dan kunnen we verder bouwen want het kan ook nog huisstof mijt allergie zijn..maar daar hopen we al helemaal niet op..

CrazyCat

Re: Prakkel heeft voedselallergie!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:38

Ik ken veel mensen die in dit geval over zijn gestapt nar carnibest kant en klare vers vlees voeding). Schijnt enorm goed te helpen bij voedselallergie
www.carnibest.nl

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:25

Onze kat heeft ook voedselallergie, ik heb hem op speciaal voer staan van de dierenarts. Hypoalergeen van Royal Canin. Hij heeft nu nergens last meer van.

Hij kreeg trouwens geen jeuk en uitslag maar braakte iedere keer zijn voedsel uit, na veel foto's en een operatie kwamen ze erachter dat zijn lypmheknoop dusdanig was opgezet dat deze de hele darmgang versperde. Je mag blij zijn dat je er op tijd bij bent en dat je kat een uiterlijke vorm van allergie kreeg. Succes ermee!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:58

Volgens mij gaat het om een hond toch?
Carnibest is er ook voor katten en helpt bij dezelfde klachten, alleen zijn katten kieskeuriger met omschakelen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:24

carnibest is super!!!!!
wij hadden het ook voor de honden thuis.
echt top!!
kan niet beter.
is wel beetje prijzig maar weet je wel wat je hebt.
beter voedsel kan je je hond en kat en ook fretten niet te eten geven.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:36

oh haha.. wist ik heus wel hoor Schijnheilig

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:01

Carnibest bevat verschillende (gangbare) diersoorten. Niet handig als je niet weet voor welk dier je hond of kat allergisch is. Alhoewel er meer kans is dat hij of zij allergisch is voor de toegevoegde graan of kleur/ geur/ smaak/ conserveringsstoffen..

Je kunt dus inderdaad beter eerst elimineren met 1 diersoort en dit rauw geven! Na 6 weken zonder allergische reactie ga je een diersoort toevoegen, na 6 weken zonder reactie daarop weer een diersoort, tot je uiteindelijk bij 5 a 6 diersoorten (incl vis) uit bent gekomen. Daarmee kun je een compleet menu (bestaand uit de 3 soorten vlees: spiervlees, vleesbot en orgaanvlees) samenstellen, zodat je hond of kat geen voedingsstoffen tekort komt.

Die rijst is trouwens enorme onzin, dat heeft een hond of kat helemaal niet nodig.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 14:10

iedereen bedankt ik ga overleggen met de art over carnibest ..
heeej chubby! sorry maar ik wil graag van iedereen tips en geen verhalen dat rijst onzin is... formuleer het dan als jouw mening "ik vind het onzin" want ik wil ook alleen maar het best voor mijn hondje en probeer momenteel genoeg afwisseling te doen dus ook rijst..of macaroni.. zoals de arts heeft voorgeschreven.
ik ben heel blij met iedereen z`n tips en respecteer iedereen zijn eigen inzicht hier over... zou jij ook kunnen doen..

verder iedereen top! ik weet al weer een heel stuk meer nu...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:16

Jeetje, was goed bedoeld..

Rijst, brood, macaroni: het is allemaal onnodige belasting van het spijsverteringskanaal. Plus komt een allergie voor deze producten vaker voor dan een allergie voor puur vlees.

Ik verzin het niet uit m'n duim Haha! Kijk maar eens op www.voernatuurlijk.nl en www.barfplaats.nl

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 14:21

ik heb niets gezegd over brood want daar zit gist in en dat kan wel een allergische reactie veroorzaken.. en ja tis idd alleen maar goed bedoeld... bedankt voor je reacties... ik weet nu genoeg van jou input..

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:33

Rijst en macaroni is graan, net zoals brood.
En juist graan is een voedselsoort waar een carnivoor vaak moeite mee heeft.

Ik zou dan dus ook alle graan uit het menu schrappen, net als brokken wat vaak boordevol graan zit en de hond of kat vers gaan voeren.
Oftewel, spiervlees, orgaanvlees en bot.
Je kunt met KVV beginnen (kompleet vers voer, in dierenwinkel of bij verkooppunten te halen), maar ook daar kan in sommige varianten graan zitten, daar kun je de kvv op uitzoeken, maar nog beter is zelf samenstellen, dan kun je zelf het diersoort bepalen en er na verloop van tijd steeds eentje bij toevoegen.

Als het graan de trigger is volstaat het eigenlijk al door gewoon rauw en vers te gaan voeren zonder graan, is 1 bepaald diersoort het probleem, kun je dat uitsluiten door een elimentatiedieet.

Die sites die Chubby doorgaf zijn heel interessante sites voor jou om door te lezen.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 15:52

ik heb ze ook wel doorgelezen hoor!!
mag het vlees nu wel gekookt worden dan?? i.v.m bacterien en wormen??
ik kook het gewoon in een klein laagje water zonder toevoegingen ( uiteraard).
of kan het ook gewoon rauw??

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:47

Gewoon rauw, is juist beter, zolang je maar geen varkensvlees geeft en bepaalde soorten vis even in de diepvriezer gooit voordat je het aan je hond geeft hoef je voor al die zogenaamde enge dingen niet bang te zijn, daarbij verhit je de goede dingen dan ook niet dood en daarbij moet je bot nooit verhitten als het voor de hond bedoeld is.
Visgraat wordt te scherp, net als kippenbot trouwens, terwijl het rauw heel goed kan, ergo, rauw kippenbot is juist heel geschikt als beginnend bot.
Je moet ook niet alleen spiervlees geven, maar ook orgaanvlees en bot.
De juiste verhoudingen kun je wel op die rauwvoersites vinden, want bijvoorbeeld van teveel orgaan raakt je hond aan de dunne en van teveel bot kan hij er juist weer moeilijk vanaf komen.
En alleen spiervlees is totaal niet volledig.
Een elimentatiedieet bestaat meestal uit 1 diersoort en als dat goed gaat, wordt er een diersoort bij toegevoegd.
Waarom heb jij al 3 diersoorten waar je uit kan kiezen? En waarom zijn deze 3 gekozen, wat is de reden voor deze 3 soorten? Als het gaat om het feit dat je hond deze diersoorten nog niet eerder heeft gehad, dan zullen er misschien ook wel andere diersoorten in aanmerking komen, waarbij het bot (niet ieder bot is geschikt voor een beginnende hond, ook het soort bot moet je opbouwen) misschien wel beter geschikt is voor een beginnende hond.

Heb je je al aangemeld op een van de sites en je probleem voorgelegd?
Ze willen vast wel een mooi menuutje voor je hond maken.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:48

Helaas hebben veel dierenartsen totaal geen kaas gegeten van het zelf samenstellen van een evenwichtige voeding voor een hond en al helemaal niet van het samenstellen van een evenwichtig eliminatiedieet.
Ik heb dus een hond die allergisch is voor graan. Zou ik dit eliminatiedieet met hem zijn gaan volgen, dan zou hij door de toevoeging van zaken als macaroni en rijst dezelfde klachten hebben gehouden als voor het dieet. En dan was ik er dus nooit achter gekomen dat het toch echt een voedselallergie was.
Maar op de één of andere manier schijnen veel dierenartsen te denken dat een hond dood neer zal vallen als je hem geen rijst of graan geeft. Ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Mijn hond leeft nu al 7 jaar op een zelf samengesteld, rauw dieet zonder ook maar een spoortje graan of rijst. Het is geen mening maar gewoon een feit dat een hond dergelijke producten helemaal niet nodig heeft om gezond te blijven.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 12:27

ik ga wel even zo1n topic openen op zo`n site.. want mijn 2de probleem is.... waar koop ik al dat vlees?? ik ben maar met moeite aan paardenlappen gekomen en zou megod niet weten wat voor soort vlees dat is.
en bot?? ze kreeg wel altijd mergpijp dat vind ze heerlijk...