(Heel) raar kattengedrag (verklaring??)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

(Heel) raar kattengedrag (verklaring??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 16:33

Tja.......... Nagelbijten / Gniffelen :

Raar geval nummer 1:
Minoes graaft graag kuiltjes in pas geschoffelde (heel belangrijk!) modder. Dat zijn echt perfecte ronde kuiltjes van ongeveer 15 centimeter diep en 2 centimeter breed. Ze graaft er dan meestal een stuk of 3 en doet er verder niets mee. Nou ja, ze huppelt blij weg (met een pikzwart pootje Huilen van het lachen ) en "vertelt" mij dan een heel verhaal. Ze graaft ze gewoon willekeurig, geen geometrische vormen ofzo Clown Ze heeft overigens een voorkeur voor de modder in de groentetuin van de buurman.
Minoes is trouwens bijna 6 jaar.

Raar geval nummer 2:
Jerom heeft een soort van verzamelwoede. Hij heeft een periode gehad dat hij alleen kinderspeelgoed (uit tuinen e.d.) verzamelde. O.a. stoepkrijt en een speen. Daarna had hij een periode dat hij elzeproppen verzamelde. Nu zijn het takjes. Tussendoor verzamelt hij ook wel eens bloemen (margrieten) of bloemstengels ( Huilen van het lachen ).
Met alles wat hij verzamelt speelt hij dan even (met heel veel luide mekkers) en dan verstopt ie het in de bijkeuken...
Hij is bijna 5 jaar.

Wie o wie heeft een verklaring? Huilen van het lachen Haha! Wij hebben al heel wat katten gehad, maar nog nooit zulke "rare" als nu Clown

Ze zijn trouwens beide gewoon gezond.

pluche_pluus

Re: (Heel) raar kattengedrag (verklaring??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:00

mijn kat hebben we van een volkstuin af, en die is er ook altijd als de kippen bij als we in de tuin bezig zijn met omspitten oid, hij doet dan gezellig mee Haha!
maar niet precieze gaten ofzo... nouja weer eens wat anders, een opruimkat! Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:03

Die van mij vangt broodkorsten... Komt ze heel trots aangewandeld met een stuk stokbrood, legt het voor je voeten neer en gaat er bij zitten kijken van 'kijk eens wat goed?' Clown

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:05

Zo vangt die van ons altijd sokkenbollen Tong uitsteken
Dat kuiltjes graven, tja, misschien zijn dat van die kuiltjes waar ze normaal een stinkende drol in begraven Tong uitsteken

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:10

De kat die wij vroeger hadden, stal hier in de omgeving altijd alles van de barbecue af Bloos hij kwam met hele gebarbecuede kippen en lappen vlees aan wandelen Nagelbijten / Gniffelen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:11

Yellowfish schreef:
De kat die wij vroeger hadden, stal hier in de omgeving altijd alles van de barbecue af Bloos hij kwam met hele gebarbecuede kippen en lappen vlees aan wandelen Nagelbijten / Gniffelen

Das echt erg Tong uitsteken

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 17:24

Pluttersput schreef:
Zo vangt die van ons altijd sokkenbollen Tong uitsteken
Dat kuiltjes graven, tja, misschien zijn dat van die kuiltjes waar ze normaal een stinkende drol in begraven Tong uitsteken

Nee, dit zijn hele andere kuiltjes Ja

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:25

ROFL
helaas kan ik je niet helpen, but YOU just made my day Huilen van het lachen
geweldig ROFL

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:32

een van die van mij was zo trots dat ie een vogeltje uit een nest had gehaald.
hij moest het inleveren bij mij en ik zei dat dat geen sport was, dit heeft ie in 10 min 3 keer kunnen herhalen. toen was het nest leeg denk ik.

als ik al het gekke gedrag van mijn katten moet beschrijven ben ik een heel boekwerk aan het maken. wat wil je met 6 styuks Scheve mond

grappige verhaaltjes Nerwen!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:50

Ik heb een kat gehad die een tampon-fetish had Haha! die sloopte hele doosjes tegelijk ! met als gevolg dat je wel eens mispakte....erg vervelend !

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:06

Een verklaring voor dat rare gedrag heb ik zo niet...maar vermakelijk is het wel! OMG een kat met een tamponfetisj...ROFL

Die verzamelwoede heb ik wel eens mee mogen maken met een buurkat. Op een zonnige zondagochtend had ik de deur naar mijn balkon openstaan toen daar ineens een zwartwitte kat naar binnen drentelde, doodleuk een kattenspeeltje oppakte en op z'n gemak weer naar buiten drentelde. Ik was teveel met stomheid geslagen om ook maar iets te doen...
Een week later stond er iemand aan de deur met 'mijn' muis. Of die muis van mij was en de welgemeende excuses. Ze was ook al bij andere buren geweest om spullen terug te brengen. Bleek die gekke kat overal naar binnen te sjouwen om spullen te jatten!

Zo had een van mijn katjes een ook muizentik. Hij had een hele verzameling aan speelgoedmuisjes (vrouwtje d'r kooptic Knipoog ) die hij telkens achter de wc pot verstopte. Dan haalde ik ze daar weer weg en legde ze weer in de huiskamer neer. Zodra die kat weer binnen kwam, overzag hij de schade, zuchtte eens en sjouwde vervolgens alle muizen weer naar de wc...
Op een goeie dag had hij een heuse rat gevangen, daar liep hij dus ook regelrecht mee naar de wc. Helaas ging het feest voor hem toen niet door; speelgoedmuizen ala, maar echte beesten achter de wc zag ik niet zo zitten...

En zo had ik op mijn balkon een gat, waarschijnlijk om regen door te laten oid. Elke keer als de katten op het balkon kwamen moesten ze eerst met een poot in dat gat graaien. Standaard. Pas daarna konden ze hun dagelijkse werkzaamheden voortzetten.

Het katje wat ik nu heb vertoont nog geen rare afwijkingen, maar wie weet. Het blijven rare beesten...katten...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:32

o mijn god, ik lach me echt dood om jullie rare katten en houmn hart vast met mijn poezebeest hier Haha!

Ik weet overigens geen verklaring voor het rare gedrag..misschien eens langs de psycholoog? Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:35

Mist schreef:
Ik heb een kat gehad die een tampon-fetish had Haha! die sloopte hele doosjes tegelijk ! met als gevolg dat je wel eens mispakte....erg vervelend !

Wij hebben er twee die dat doen Haha! Je vind ze overal in huis....behalve waar je ze nodig hebt (en helemaal kapot gekauwd....)

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:37

whaha, een kattenpsycholoog Knipoog

mijn kat houd er van om als een soort stola in m'n nek te gaan liggen (hou ik alleen niet van want ik ben eigelijk allergisch voor hem Knipoog) en dan keiharde kopjes tegen mijn schouders te geven.

Tong uitsteken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:44

Blijven leuke beesten.

Die op stal is heel klein en dun, en die douwt je zowat omver. En die draait ook altijd rondjes om mijn benen als k met Vjesta bezig ben. Laatst draaide ze perongeluk om Vjesta d'r benen (waar ze eigenlijk bang voor is), tot ze het door had, en toen vloog ze heel erg hard weg...

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:10

Wij kwamen met grasmaaien altijd veldmuisjes tegen. Nagelbijten / Gniffelen
Een van de katten die we nu hebben wil altijd het liefste door de ruit heen naar mijn konijn die dan aan de andere kant van de ruit vrij rondhuppelt . Nagelbijten / Gniffelen
* oftewel BONK BONK BONK. Clown

Ik heb eigenlijk geen verklaring voor het gedrag van Jerom en Minoes. Nagelbijten / Gniffelen

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:17

Zoals ik het hier lees is mijn kat dus bestwel afwijking-vrij Tong uitsteken ROFL

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:31

ROFL

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:39

Hihi, wat een verhalen ROFL Ik heb een kat die kan apporteren. Hij doet het altijd, behalve natuurlijk als je tegen bezoek zegt: kijk es wat hij kan Clown Hij ligt ook graag in de gootsteen of in de wastafel. En hij speelt graag met de wc-borstel Clown

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 02:49

whahah daarom hou ik zo van katten.. heb nog geen kat meegemaakt die helemaal 'normaal' was. De kat van mijn vader bijvoorbeeld 'pakt' iedere dag zijn kuit. Ze komt dan keihard aangespurt en gaat er vol in hangen. M'n vader vindt t grappig en moedigd t ook aan, maar t grappige is dat ze t bij niemand anders doet en ook nooit gedaan heeft.. soms vergist ze zich en komt ze keihard aangespurt, maar rent dan voorbij en gaat dan op de drempel heel nonchalant zitten kijken of ff achter dr oor wassen van neee... ik deed niks hoor :p
mijn eigen kat heeft een papier-fetish moet er altijd op zitten (erg irritant als je eenboek aant lezen bent) en heeft ook zeer destructieve buien, dan meot t papier kapot.. Dan gaat ze dr in happen en t kapot schueren met dr tanden terwijl ze t met dr pootjes tegenhoud.... Deze kat heb ik 'voetje' aangeleerd, maar dat ze ze nu eigenlijk standaard als ze aandacht wil, van kijk! ik doe een kunstje!! aandacht?!
(zo kan ik nog uren doorgaan...)

maar nee, geen idee wat de verklaring is..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 03:23

Nerwen schreef:
Tja.......... Nagelbijten / Gniffelen :

Raar geval nummer 1:
Minoes graaft graag kuiltjes in pas geschoffelde (heel belangrijk!) modder. Dat zijn echt perfecte ronde kuiltjes van ongeveer 15 centimeter diep en 2 centimeter breed. Ze graaft er dan meestal een stuk of 3 en doet er verder niets mee. Nou ja, ze huppelt blij weg (met een pikzwart pootje Huilen van het lachen ) en "vertelt" mij dan een heel verhaal. Ze graaft ze gewoon willekeurig, geen geometrische vormen ofzo Clown Ze heeft overigens een voorkeur voor de modder in de groentetuin van de buurman.
Minoes is trouwens bijna 6 jaar.

Raar geval nummer 2:
Jerom heeft een soort van verzamelwoede. Hij heeft een periode gehad dat hij alleen kinderspeelgoed (uit tuinen e.d.) verzamelde. O.a. stoepkrijt en een speen. Daarna had hij een periode dat hij elzeproppen verzamelde. Nu zijn het takjes. Tussendoor verzamelt hij ook wel eens bloemen (margrieten) of bloemstengels ( Huilen van het lachen ).
Met alles wat hij verzamelt speelt hij dan even (met heel veel luide mekkers) en dan verstopt ie het in de bijkeuken...
Hij is bijna 5 jaar.

Wie o wie heeft een verklaring? Huilen van het lachen Haha! Wij hebben al heel wat katten gehad, maar nog nooit zulke "rare" als nu Clown

Ze zijn trouwens beide gewoon gezond.

Mijn katten doen prcies hetzelfde Vork
De ene graaft allemaal kuiltjes op een rij en doet er verder idd niets mee, de andere jat mijn makeup en sieraden en verstopt ze achter de kast. Geen idee waarom. Clown

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 07:17

mijn oude poes die net overleden is groef ook van die mooie gaatjes Haha!

dat kwam gewoon omdat ze gek was op dat pas geschoffelde grond,dat voelde vast lekker aan haar poten aan.
dan deed ze hetzelfde...groef een gaatje, groef er nog es een,liep weer naar de eerste om te kijken of het wel goed was....

maar zij deed vaak wel haar behoefte er in, en als ze dan klaar was kwam ze hier naar binnen gerend ,rende de trap op naar boven en ging in de douche keihard staan bleren....volgens mij vond ze dat geluid mooi hahaha Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:08

Haha Haha!
En dan dacht ik dat ik rare katten had. Maar die van mij vallen best mee Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:15

Vjestagirl schreef:
Blijven leuke beesten.

Die op stal is heel klein en dun, en die douwt je zowat omver. En die draait ook altijd rondjes om mijn benen als k met Vjesta bezig ben. Laatst draaide ze perongeluk om Vjesta d'r benen (waar ze eigenlijk bang voor is), tot ze het door had, en toen vloog ze heel erg hard weg...

mijn 1e kat deed dat ooit bij een hond, die zelf bang was van katten en verstrijfd bleef staan. Dus toen mijn kat zich realiseerde wat hij eigenlijk deed, en meteen maar die hond een klap verkocht, zag je hem denken "ik wist het wel!"

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:22

Herkenbaar, katten zijn gewoon vreemde beesten !

Ik heb ook het gedrag ooit willen verklaren, maar met 9 van die kattenbeesten heb ik die moed op gegeven.

Katten zijn nu eenmaal met recht "excentriek" te noemen Knipoog

Zo hebben ze hier ook vaak de dolle 5 , ene moment liggen ze te slapen, andere moment rennen ze door het huis alsof ze door een wesp zijn gestoken. Alleen die blije koppen erbij verraden dat ze niet door een beest gestoken zijn, maar gewoon niet sporen Clown