Mensen met Shelties (Shetland Sheepdog)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseGurl13

Mensen met Shelties (Shetland Sheepdog)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 21:00

Héél misschien gaan wij (eindelijk) een hond krijgen, als we mijn moeder zover krijgen dat zij er ook achter staat. Lachen

Laatst zijn wij naar de hondenshow geweest waar we de Shetland Sheepdog tegenkwamen, iedereen is er thuis praktisch helemaal verliefd op! Wat een prachtige honden. Aan verschillende mensen met deze honden hebben we wat info gevraagd wat hele verhalen werden, en op internet zijn ook veel dingen te vinden. Maar ik vroeg me toch af of er op bokt ook mensen met de Shetland Sheepdog (of Sheltie) zijn en wat kunnen vertellen over hoe die honden zijn in de omgang en kunnen die honden met katten omgaan?

Dan ligt het er nog aan of die honden wel echt bij ons passen maargoed, niets is dan ook al zeker.

Alvast bedankt! Haha!

secricible

Re: Mensen met Shelties (Shetland Sheepdog)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:19

vind het echt prachtige dieren, wij hebben er ook over gedacht. Kan je niet echt heel veel informatie geven, heb er geen ervaring mee.
Hoop dat je je moeder nog om kan pratn Knipoog

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:21

Ik heb er 1. Het zijn slimme hondjes die graag ook een beetje werken, bv behendigheid.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:17

Ik heb er geen maar ik ken ze wel. Het zijn actieve hondjes die graag sporten of anders geestelijk graag bezig zijn en ook wel van een flinke wandeling houden. Verder zijn het vrij eenkennige hondjes (de meeste) en behoorlijke keffers Haha!

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:51

Wij hebben een kruising sheltie, en ik ken er ook een paar.
Shelties zijn hele lieve, zachte hondjes maar ook heel voorzichtig, vaak dus wat bang.
het zijn hondjes waar je niet heel boos tegen moet doen, een keer streng aanspreken en ze weten genoeg.
ik vind het echt hele leuke hondjes, slim zijn ze ook! die van ons heeft aan één woord genoeg om te weten wat je bedoelt.
wat volgens mij ook nog wel kenmerkend is voor deze hondjes, en wat ook al genoemd wordt is dat ze eenkennig zijn, ze hebben echt één baasje, maar dat betekend niet dat het geen knuffels zijn :p