Extreme VERHARING! Help!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Extreme VERHARING! Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 19:02

Hallo,

Ik ben er sinds een paar dagen achter gekomen dat mijn Kr Britskorthaar echt EXTREEM verhaard!!! Huilen
Ik weet niet wat het is, en ook niet waar het vandaan kan komen.
Het is dus niet normaal verharen, als je een aai over zijn vacht geeft laat hij zijn boven vacht los!
Hij is nu ook van kleur veranderd in 2 dagen tijd. zijn hele boven vacht is gewoon weg.

weet iemand wat dit kan zijn??? Clown ik vind hem gewoon rond uit lelijk worden Bloos
Hij is wel pas gecastreerd kan het hier ook mee te maken hebben??

Deze kleur had hij altijd! Clown
Afbeelding

En deze kleur heeft hij nu!! ( alleen bij zijn staart is hij nog donker Huilen )
Afbeelding

hij heeft ook altijd het zelfde voer!

Groetjes! Clown

melaniepk

Re: Extreme VERHARING! Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:09

Misschien komt ook hij in zijn zomervacht ?
Zolang hij geen kale plekken heeft zou ik me er niet te druk om maken, mijn kruising siamees verhaart ook altyd tegen de lente absurd erg,
Hoelang heb je je poes al ? zo te zien is hij nog jong ?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 19:14

die ene foto is al wel een oude foto hoor! Bijou is 29 april een jaar dus hij is bijna jarig! Knipoog

Ik ken het alleen niet dat de kat op deze manier in de zomer vacht komt. mijn poes verhaard nog niet. ( ik heb 2 katten )
Bijou heeft dan nog nooit zijn zomervacht aan hoeven maken. dus het kan wel!
maar ik ken het alleen dus niet! Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 19:16

Zo is hij nu Clown Nog voor de verharing 2 maand terug!

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:17

Ik heb 2 katten. Een rooie en een zwartwitte. De zwartwitte verhaard als een gek! En de rooie amper.
Zwartwitte ziet er verder super uit. Glanst mooi. Alleen een aai en je zit helemaal onder. Veel borstelen dus.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 19:22

borstelen doe ik dus nu ok! Lachen alleen glanst hij nu niet! Helaas!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:24

Niet te veel borstelen, dat is ook weer niet goed Knipoog (1 x per dag is meer dan genoeg)
Ga anders even langs je da, als hij niet glanst zit hij misschien niet helemaal lekker in zijn velletje en kan de da even een shotje opkikker geven Ja

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:30

Ik weet het niet zeker
wij hebben ook een gecastereerde katten en die zijn niet zo verhaard maar ik weet dat het kan komen (meestal bij honden) door hormoonverandering...
Groetjes Ach gut

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 19:32

nee ik borstel ok niet te veel! om de dag!
Verder is hij gewoon lekker etterig zo als altijd Haha!:D heel actief, een beetje ADHD!;) daar zie ik nog geen verandering in! nou ja daar we houden het voorlopig maar even op!

De DA vind ik zolang hij gewoon lekker actief is en veel eet ( wat hij altijd doet Knipoog ) een beetje voorbarig omdat ik geen vetpot heb! Vingers aflikken

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 19:36

love_01 schreef:
Ik weet het niet zeker
wij hebben ook een gecastereerde katten en die zijn niet zo verhaard maar ik weet dat het kan komen (meestal bij honden) door hormoonverandering...
Groetjes Ach gut

ja dat is ook wat ik weet dan veranderd de vacht heel erg idd wordt dikker!
maar ik wist niet dat het bij katten ook zo was! ik heb namelijk veel wel vaker katten gehad en ook wel laten castreren, maar nooit een vacht verandering gemerkt! Haha!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:51

Mijn ragdoll kater word in mei een jaar en heeft precies hetzelfde probleem. Misschien omdat die van jou het ook heeft is het een combie van verliezen van de echte kittenvacht in combinatie met het verliezen van de wintervacht... Die van mij heeft lange haren met veel klitten dus heeft ook wel kale plekjes omdat ik die klitten er gewoon uit moet trekken...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:52

Die van mij is btw niet gecastreerd dus ik denk niet dat dat ermee te maken heeft...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:19

verharen, voeding, stress, ga zo maar door. Kan er allemaal mee te maken hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:16

Mijn hond is na een operatie ook extreem gaan verharen, had met de jodium waarmee gedesinfecteerd is te maken. Dat komt in de bloedbaan en kan ervoor zorgen dat het dier extreem verhaart tot wel 2 ruien toe. Alleen heeft mijn hond wel een operatie gehad waarbij heel veel jodium gebruikt is (heup operatie). Verder weet ik niet zeker of dit bij een kat ook zo werkt.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 14:23

xdenisex schreef:
Mijn ragdoll kater word in mei een jaar en heeft precies hetzelfde probleem. Misschien omdat die van jou het ook heeft is het een combie van verliezen van de echte kittenvacht in combinatie met het verliezen van de wintervacht... Die van mij heeft lange haren met veel klitten dus heeft ook wel kale plekjes omdat ik die klitten er gewoon uit moet trekken...

Oke! Knipoog Ik kan me alleen niet voor stellen dat hij nog kitten vacht heeft. maar het kan zo zijn hoor! Haha! hij is bijna een jaar 29 April dus ik denk niet dat hij nog kitten vacht heeft! Clown

secricible, Mijn kat heeft geen stres hoor! ( althans nog niet Tong uitsteken ) Ik krijg er over 3 weken een pup bij, maar het lijkt me sterk dat hij dat nu al weet! Bloos Mijn katten krijgen Voeding van Wiskas, dat lijk me dan niet dat het aan de voeding ligt! omdat ze dit altijd al krijgen namelijk, als ik gewisseld had van voeding had het het idd kunnen zijn!

SusanH, Ja dat kan idd! maar hoe lang is dat geleden dan dat hij geopereerd is??? Bijou is namelijk 2de week van Januarie gecastreerd!!!! Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:35

tuurlijk heeft hij nog soort kittenvacht,hij is nog maar pas een jaar en nog niet echt volwassen. Hij heeft toch nog niet eerder een wintervacht gehad...
goede borstel kopen en goed zn ondervacht borstelen, misschien wil die vacht er niet zo goed tussenuit komen. Goed voer met Omega vetten wil ook helpen met verharen.
wat voor voer geef je?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 16:32

cissy schreef:
tuurlijk heeft hij nog soort kittenvacht,hij is nog maar pas een jaar en nog niet echt volwassen. Hij heeft toch nog niet eerder een wintervacht gehad...
goede borstel kopen en goed zn ondervacht borstelen, misschien wil die vacht er niet zo goed tussenuit komen. Goed voer met Omega vetten wil ook helpen met verharen.
wat voor voer geef je?

Oke dat wist ik niet! Knipoog ik dacht dat hij al een volwassen vacht had Verdrietig Ik geef mijn katten standaard alles van wiskas Haha! ik weet niet of daar veel omega vetten in zitten daar heb ik nooit echt naar gekeken eigenlijk. ik heb nooit een voer verandering gedaan eigenlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:19

Extreme verharing na operatie kwam bij mijn hond in de eerste verharing na de operatie, dus ook een paar maanden later.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:15

Misschien los latende stress haren vanwege de castratie?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:17

okee! nou ja dat zou het dan wel zijn denk ik Haha! ik heb ook anders geen idee wat het anders kan zijn. denk gewoon dat hij zijn puppie vacht ( mijn katten zijn altijd puppie`s geweest Tong uitsteken )
kwijt moet haha! nou ja!! het zou wel niet ernstig zijn denk ik! Haha!