Omdat de boer alle schapen heeft verkocht staat Lambo nu al een tijdje alleen in het weiland.....Helmaal alleen is die ook weer niet want hij door het hek kan die snuffelen met de buur-schapen en naast zijn stal staan ook nog schapen alleen mogen die niet naar buiten.
Maar vorige week kwam die boer er ineens aan met de mededeling of het niet leuk was er nog een schaap bij te doen. Daar zat ik eigenlijk al een tijdje op te wachten maar durfde het nooit te vragen

Maar goed nu had ik toestemming om er nog een schaap bij te kopen.
Dus ik maar meteen een advertentie op marktplaats gezet of er nog een leuke dame bij mijn schaapje wilde komen wonen.
Het liefst geen lam om met de fles op te voeden omdat mijn ouders niet weer een lam in huis willen hebben. En zelf wilde ik liever een klein ras omdat het makkelijker is mochten ze vervoer moeten worden of samen in stal staan.
Ook wilde ik het liefst een ooi omdat mijn buurjongetje samen met mij een schaap wilde en rammen nog al is willen beuken...zelfs Lambo wil kleine kinderen nog wel is over duwen.
Mijn laatse eis was eigenlijk wel dat het een mak schaap was omdat Lambo ook mak is en een ander mak schaap er bij zou toch wel wat leuker zijn.
Nu kreeg ik van iemand een mailtje dat die wel een Kameroen schaap (haar schaap) voor me had.
Het is een 3 maanden oud ooitje wat bij de moeder weg kon. Dat is dus eigengenlijk precies wat ik wilde hebben, een jong klein ooitje wat dan dus denk ik nog redelijk tam te maken is.
Nu staan Kameroen schapen er wel op bekent dat ze vrij schuchter zijn en ik vroeg me dus af of hier mensen zijn die ervaring hebben met het ras.
Mochten er nog mensen zijn die mij liever een ander schapen ras aan raden of misschien zelf wel een schaap hebben die ze kwijt moeten hoor ik het ook graag.
De moeder van het ooitje toenhet zelf nog een lam was

Een duidelijke foto van een kameroen schaap