Zodra er een vreemde hond in de buurt komt dan springt hij hem echt naar z'n keel. Nu hebben mijn ouders mijn herder teef, en de moeder van mn jack zitten. De herder is heel dominant, en als er iets in het spel komt waar ze jaloers om kunnen worden is het oorlog. (Steen, stok, bal, aandacht oid) De jack (moeder van hem) accepteerd hij 100% en kan hij super leuk mee spelen.
Nu is er de afgelopen dagen iemand die mij helpt in de zaak ivm drukte van de pasen. Die heeft alleen een kruising herder/husky pup. De eerste dag met muilkorf om, en hij of de pup in de bench. Daarna zonder muikorf, en hij of de pup in de bench. Nu zijn we (gister de 3e dag) zover, dat ze allebei loslopen maar hij nog wel de muilkorf om heeft. Hij nergeerd hem, totdat de pup te dichtbij komt, of iets van hem wil pakken. Buiten aan de riem lopen ze beide zonder muilkorf, en heeft hij er geen oog voor. Ze lopen gewoon lang elkaar heen ed.
Nu is mijn vraag dus, hoe we de laatste stap kunnen doen. Allebei los, maar zonder muilkorf. Heeft iemand tips voor mij? (of eerst nog wat vragen uiteraard