Gerbils met ruzie..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Marloes__

Gerbils met ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 15:24

Sinds drie weken hebben wij twee gerbils, twee broertjes. Het ging in het begin heel goed, maar de laatste paar dagen zijn ze soms ruzie aan het maken. Gisterochtend had één van de twee zelfs wat bloed op zijn wangetjes. Wel liggen ze lekker samen in hun holletje etc. Kan het te maken hebben met uitmaken wie de baas is?

Cyntje

Re: Gerbils met ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:27

Ja Dat weet ik bijna wel zeker,...
Ik denk dat het verstandiger is als je ze uit elkaar haalt.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:27

ik had het ook, weliswaar een beetje ander. Er waren er een paar doodgegaan en ik kreeg een nieuwe gerbil. Deze gingen erg met elkaar vechten zodra ze elkaar zagen. (2 mannetjes geloof ik). toen heb ik van plexiglas een wand gemaakt en die op de helft van het hok gemaakt. In het plexiglas een paar gaten geboord, en zo konden ze met elkaar snuffelen. Na een paar weken heb ik ze bij elkaar gedaan en ging het super! Hoe oud zijn die van jou?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 15:29

Ehh ik geloof negen weken ofzo. En ze zijn dus al vanaf de geboorte samen. Moet ik ze dan gelijk uit elkaar halen? Dan is dat dus blijvend, want opnieuw aan elkaar laten wennen lijkt me overbodig aangezien ze al hun hele leven samen zijn.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:33

ze zitten nu te vechten wie de baas is het beste is om ze even uit elkaar de halen dus het is pytje helpt misschien dat ze daarna langzaam aan weer aan elkaar wennen en als het dan nog niet goed gaan dan gewoon apart blijven houden Ja

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:27

Gerbils hebben ruzie om te bepalen wie de baas is, maar vaak gebeurt dit niet bij familieleden die al meteen bij elkaar zijn. Als z ewel in 1 holletje slapen gaat het meestal wel goed, anders doen ze dat ook niet. Zou het nog even aankijken als het niet te erg word.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 14:29

Ik heb het nu nog een paar dagen aangekeken (alle tijd voor gehad met een hersenschudding Tong uitsteken) en het gaat toch wel redelijk goed. Ze hebben af en toe wel een meningsverschilletje Haha!, maar er is verder niets noemenswaardigs gebeurd. Ze slapen heerlijk samen in een holletje, en zitten gezellig naast elkaar te eten etc. Dus ik denk dat het wel meevalt. Kijk het voor de zekerheid nog wel even aan.