hond die poep eet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_ingrid_

hond die poep eet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 13:33

pff ik word dr helemaal "stront"ziek van, onze hond van nu 7 maanden eet constant poep!
hondenpoep, paardenpoep, alles wat ze kan vinden.
hebben jullie hier ervaring mee? en zo ja hoe heb je het afgeleerd?
ik weet dat het met een tekort aan eiwitten te maken kan hebben maar we voeren haar al eierkoek en dit helpt ook niks..
dus alle tips zijn welkom! het is gewoon niet meer leuk om haar mee te nemen naar t bos of naar de paarden want 's avonds is ze dan weer ziek van al het poep eten.
dus wie komt dr met de gouden tip?

XxSultanxX

Re: hond die poep eet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:36

ik had laast in een boekje gelezen over een hond die dit ook deed .
deze hond had een zeldzame ziekte ...
die hond kon iets in zijn lichaam niet aanmaken , en daarom at hij kattenpoep ,hondenpoep , paardenpoep .
deze hond kreeg daar nu speciale medicijnen voor en dat ging al een heel stuk beter .
ik zal ff op internet zoeken of ik kan vinden wat ik bedoel , dat is wat makkelijker Haha!

edit : die hond die die ziekte had was ook erg mager , terwijl die wel normaal eten kreeg

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:42

Dat doen de meeste honden, is niks vreemds. Knipoog Er zitten inderdaar bepaalde stoffen in die ze soms nodig zijn.

http://www.omegadogs.nl/html/poep_eten.htm lees dit ees. Lachen Overigens staat er ook iets interessants bij over paardenpoep. Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:42

ik kan die zeldzame ziekte niet vinden , maar mischien heb je hier wat aan ?

Je hond eet hondenpoep omdat de uitwerpselen nog onverteerde voedingsstoffen bevatten. Dat betekent vaak dat de voeding die je geeft aan je hond niet voldoende opgenomen wordt. Je geeft je hond dan eten dat er voor een deel weer gewoon langs achter terug uit komt.

Van voeding veranderen kan soms een oplossing bieden. Dan volgt natuurlijk de vraag: 'welke voeding adviseer je dan?' Dat is voor elke hond verschillend. De ene hond voelt zich goed met dit merk en de andere met een ander merk. Dat moet je een beetje uitzoeken. Let wel op! Je moet de voeding ongeveer 10 weken proberen voor je kan zeggen dat het al dan niet resultaat heeft.

Het kan zijn dat de voedingswijziging geen resultaat geeft. Er bestaan voedingssuplementen met mineralen, vitaminen en aminozuren die vaak ontbreken in de normale voeding. De meeste dierenartsen hebben deze producten in huis. Het is een poeder dat je gewoon onder het eten kan mengen.

Je hond kan ook hondenpoep eten om je aandacht te trekken , om zijn nest proper te houden, om sporen te wissen voor andere. Dit is dan meer een gedragsprobleem. Sommige pups stoppen ermee naarmate ze ouder worden. Soms kan je beter ten rade gaan bij een gedragstherapeut.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:50

Dit hoort hier niet, --> zie Beestenboel.

En verder on-topic, hond van een vriendin van mij doet het ook, sommige honden vinden dat nou eenmaal lekker.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:56

Toen mijn hond (Jack Russel) die leeftijd had, deed ze precies hetzelfde. Een tijdje was het zo erg, dat ze 'eronder' ging hangen, als de Labrador (onze andere hond) ging poepen. Misselijk
Het kan inderdaad te maken hebben met een tekort aan een bepaalde vitamine zeggen ze, maar bij mijn hond was het denk ik gewoon een fase want na een tijdje ging het weer over. Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:57

Mijn hond eet alles en aangezien mijn paarden op een varkens- en schapenfokkerij staan, kan ze haar lol op. Ze eet dus echt ALLE soorten poep; van paard, schaap, koe, varken, geit en kat, alleen hondenpoep eet ze niet, dat doet mijn andere hondje wel weer (alleen van z'n grote zus, dominantie).

Het werd op een gegeven moment zo erg dat ze in huis begon te poepen, omdat ze zoveel moest poepen doordat ze zoveel at. Ze heeft een tijdje een muilkorf om gehad op stal, werkt perfect, maar ik vind haar bekkie dan altijd zo zielig Huilen van het lachen

chertunzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:01

Mijn hond heeft dit ook gedaan, ik heb er totaal geen aandacht een besteed, hoe vies ik het ook vond en na een paard weken was het vanzelf weer over. Een trucje kan ik je niet geven, geen idee hoe dit af te leren is eigenlijk

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:12

Mijn hond doet het ook...
Van zodra ik de stal van mijn hengstje binnen ga, spurt mijn hond naar binnen om "smakelijk" te beginnen eten. Ik kijk er zo weinig mogelijk naar, want ik vind het best wel vies om een hond zo smakelijk daaraan zien te eten Clown
De hond krijgt wel voldoende te eten en is helemaal niet mager. Ze zal het dus gewoon lekker vinden Haha!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:47

LZP -> BB