Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chipieke schreef:Misschien is het gewoon puur uit opwinding? Dat kun je enkel afleren door wat meer visite te laten komen en als ze durft plassen buiten te sturen... Je moet het boek anders eens halen van 'de hondenfluisteraar'. Die vrouw heeft echt al heel veel honden geholpen!
annepaardoes schreef:Dit is vaak van opwinding. Laat de visite gewoon je hond negeren als ze binnen komen. Als iedereen rustig zit kun je kijken op de visite de hond kan aanhalen zonder dat deze een 'vreugeplasje' doet.
nicci88 schreef:ja dat heeft die van mij idd ook lang gehad.
ik liet de hond altijd buiten de mensen begroetenop de galerij (woon ook in een appartement)
dat is pas na 3 kwart jaar ofzo gestopt.
ellepel schreef:de hond van mijn ouders deed het ook.
wat hielp was het volgende:
alle visite die komt moet de hond niet begroeten![]()
negeer de hond, laat de visite gewoon doorlopen.
ook al dringt de hond aan,blijven negeren.
pas als hond rustig is de hond een aai geven,maar ook weer niet teveel.
door de opwinding laten ze idd urine vallen,negeer je dit dan trekt het vaak na een tijde wel bij.
de hond van mijn ouders doet het nu niet meer,maar wel houden we het begroeten van de hond vrij rustig, een aai en doorlopen.
dat de hond aandringt en wel degelijk piest is denk ik toch doordat jullie niet consequent omgaan met dit gedrag?
Milly_ schreef:en hoelang zit je hond alleen?we hebben onze hond geadopteerd, in het begin had hij het heel erg omdat hij veel alleen zat vroeger en dus super enthousiast was als hij eens mensen zag, nu doet hij het nog amper. We nemen hem veel mee op visite enzo,veel wandelen,veel mensen ontmoeten...