Al tijden was ik op zoek naar een nieuw insect. In eerste instantie dacht ik aan een bidsprinkhaan, een miljoenenpoot of een of andere grote kever soort. Uiteindelijk kwam ik op een beurs de Autstralische Doorntak tegen. Ik was opslag verliefd. Mede door het formaat dat deze dieren kunnen bereiken, vond ik ze wel leuk. Na wat vragen over het houden te hebben gesteld, heb ik een terrarium aangeschaft (waar ze straks niet meer in komen als ze groter zijn, dan lopen ze los op mijn kamer) en 2 van deze interessante diertjes gekocht. Het zijn nog maar jonkies.
Korte informatie:
Lengtje: Vrouwtjes tot 16 cm, mannetjes tot 12 cm
Voedsel: Braam, eik, meidoorn, roos, appel en eucalyptusbladeren
Tempratuur: Kamertempratuur
Geslachtsonderscheid: de mannetjes zijn gladder, kleiner en hebben grotere vleugels. De vrouwen zijn dus groter, hebben meer stekels en kleine vleugels waarmee ze niet kunnen vliegen. Vrouwtjes kunnen zich ook voortplanten zonder man, maar dan krijgt ze alleen maar vrouwtjes
Deze diertjes zijn eigenlijk vooral nachtactief.
Genoeg gepraat, tijd voor foto's!
En het is een geluksdag, het mannetje is vandaag voor het eerst bij mij vervelt! En dat laat hij graag aan jullie zien:

Het mannetje nog een keer:

Het vrouwtje:

Inmiddels is mijn mannetje dus groter dan mijn vrouwtje.... Daar moet maar een keer verandering in komen...