Wie heeft er nog meer een kat met de chronische nies ziekte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne1408

Wie heeft er nog meer een kat met de chronische nies ziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 09:29

Nou zoals de titel al zegt: Wie heeft er ook een kat met de chronische niesziekte!
Mijn kat heeft het! Echt zielig!Maar hij kan er mee leven maar nu zit de hele bank onder snot enzo!

Groetjes Suzanne

Mindfields

Re: Wie heeft er nog meer een kat met de chronische nies ziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:33

Jep, ons katertje heeft het ook. Het komt bij vlagen terug, we hebben hem al ongeveer 10 keer antibiotica gegeven maar echt weggaan doet het niet.

Onze oude kat(inmiddels overleden) is er heel happy 18 jaar oud mee geworden, dus indd kunnen ze er prima mee leven!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:12

Ik heb een kat gekend die chronisch niesziekte had. Die kat kreeg standaard antibiotica bij z'n eten en dan ging het prima. Zonder antibiotica was het één groot drama.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:36

Mijn kat heeft denk ik een lichte vorm ervan, hij heeft altijd een beetje snot, soms wat meer dan anders.
Echt niezen doet hij niet maar maar je hoort soms wel dat hij wat snot in zijn neus heeft zitten. het is zoweizo een beetje een kneusje want hij heeft ook epilepsie.
maar hij eet goed, ziet er goed uit en lijkt mij een heel gelukkige kat ondanks alles Knipoog

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:38

hier nog 1 met een kat met niesziekte
snotneus valt wel mee, wel vieze ogen, heel erg ontstoken tandvlees.
het ontstoken tandvlees is nog het ergste eigenlijk. Dit gaat ook helemaal niet weg. Het niezen is in vlagen, maar af en toe echt helemaal weg

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:57

In de praktijk bij ons. Krijgen zulke katten een behandling die het immuunsysteem sterkt. Hierdoor kunnen ze herstellen zonder elke keer antibiotica. Ook antibiotica haalt het immuunsysteem omlaag waardoor ze steeds vaker en sneller een aanval ervan krijgen en een gegeven moment niet meer zonder kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:07

wij hebben er 2 soms heel veel last van en soms helemaal niet

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:27

Bij chronische niesziekte wil L-lysine over het eten wel eens werken (vang op voor asiel en heb daar goede ervaringen mee) als de kat al volwassen is, laat dan de DA ook eens kijken naar ingegroeide oogwimpers ....ik heb 1 kat die zogenaamd 3 jaar chronische niesziekte had (echte wilde kat-dus naar DA was geen optie totdat het niet meer houdbaar was) en daar bleken de ooghaartjes ingegroeid, na een operatie is dit gecorrigeerd.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:19

Onze kat had het ook en is 19 jaar geworden Knipoog . Hij kreeg elk halfjaar een antibiotica-kuur zodat het toch iets minder was maar heel veel maakte dit niet uit. Achja hij schudde eerst wat met zijn hoofd voor hij niesde, dus vanaf hij wat schudde ging iedereen al op een snot-vrije plaats staan Haha! .

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:43

Eén van onze Perzen heeft het, we hebben haar 2 x laten doorspoelen, wordt ieder half jaar geent tegen niesziekte en krijgt iedere dag een half tabletje Dex en het gaat op het moment onwijs goed zo.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:20

mijn zus heeft een kat met chronische niesziekte, maar daar gaat het erg goed mee.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:25

ik heb dr ook eentje, hij word in september alweer 15! Heeft als kitten zwaar niesziekte gehad alleen daarna nooit echt veel last van gehad. Wel had hij regelmatig ontstoken oogjes die ook echt behandeld moeten worden. Nu hij echt een oude bok wordt krijgt hij er jammergenoeg wel steeds meer last van... niest erg veel en zn ogen blijven maar ontstoken raken... Maar ze kunnen er dus zeker oud mee worden!

Ik vraag me wel nog iets af: laat iedereen zn kat ook inenten? Want dan zijn de symptomen meestal veel minder ernstig.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:03

nee ik heb mijn katten het eerste jaar laten inenten en daarna niet meer.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:07

Ik heb 1 poes die ook de niesziekte heeft, ik laat ze elk jaar inenten. Maar ze heeft toch periodes dat ze het erg zwaar heeft en dan krijgt ze voor een aantal dagen een kuurtje.
Dat helpt goed.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:25

Mist schreef:
Bij chronische niesziekte wil L-lysine over het eten wel eens werken (vang op voor asiel en heb daar goede ervaringen mee) als de kat al volwassen is, laat dan de DA ook eens kijken naar ingegroeide oogwimpers ....ik heb 1 kat die zogenaamd 3 jaar chronische niesziekte had (echte wilde kat-dus naar DA was geen optie totdat het niet meer houdbaar was) en daar bleken de ooghaartjes ingegroeid, na een operatie is dit gecorrigeerd.

Hoeveel mg. L-Lysine geef jij? Ik heb 500mg per dag gehoord. Klopt dit zo ongeveer?? Geef je dit in vloeibare vorm en waar is dat te verkrijgen? Ik kan het alleen in poedervorm vinden.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 09:25

Zijn er best veel..
De DA zegt tegen ons als we daar zijn dat we geen antibiotica meer mogen ofzo omdat hij anders veel te veel antibiotica heeft gehad ofzo... Hij is al 15 ongeveer en heeft al(volgens mij)7 antibiotica kuren gehad

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:29

Pfoeh dat zijn veel katten die het hebben.

Het zal om een resistente vorm gaan.

Misschien loont het om een keer bloed te trekken en te laten onderzoeken?

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:06

Eén van onze katten had het ook toen wij haar kregen (zij was toen 6 jaar). Ze was toen nog nooit geënt. Ik heb haar laten enten en een poosje weerstandverhogers gegeven(druppels echinacea + catsclaw). Daar is ze ontzettend van opgeknapt.
Nu wordt ze elk jaar ingeënt en het gaat erg goed met haar!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:09

Nou Margaretha, dit is wel heel snel zeg! Haha!

Dit topic zie ik voor het eerst. Ik heb sinds een paar weken een katertje met niesziekte, vermoedelijk chronisch. Nu ben ik heeeeeeeeeeeel hard op zoek naar een nieuw huisje voor hem. Een huis zonder andere katten, of een huis met katten die al niesziekte hebben/gehad hebben, is ideaal. Is hier iemand die Rooie een plekje kan geven? Dat zou echt heel erg fijn zijn! Lees ajb het topic uit mijn onderschrift!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:30

wij hadden eens zo'n kitten, gevonden in de gracht in gietende regen in kartonnen doos Boos!
Is uiteindelijk wel gestorven, of het nu door de niesziekte kwam(kreeg wel medicatie) of iets anders weten we niet..
Hij kon best nog allerlei ziektes gehad hebben,hij groeide ook amper enzo