probleem met herder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

probleem met herder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 22:21

Bij ons woont een meisje en die heeft een herdershond,ze hebben er totaal geen verstand van.De hond luisterd voor geen meter en bespringt iedere hond,zo erg dat zij straks de enige is die haar hond in het park uit laat.Want iedereen is bang om haar tegen te komen,het beest trekt heel erg en schiet dan los.Haar vader loopt ook vaak met de hond maar die kan haar ook niet houden.Als je er iets over zegd krijg je een grote mond,ze heeft zelfs een oudere man een grote mond gegeven en zei ik steek je anders wel neer.Dit kan toch zeker zo niet langer,en als je begint over een hondenschool dan zegt ze mijn hond voed zich zelf wel op die luisterd toch wel.Ik denk dat ze inmiddels wel door heeft dat het probleem zich niet van zelf zal op lossen,maar ze doet er niks aan.

roylinde

Re: probleem met herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:38

het is wel een vervelend probleem, maar helaas kan alleen de eigenaar er wat aan doen....

lastig dat soort dingen...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:53

Buurtpolitie inschakelen.
Das denk ik het enige wat helpt.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:24

ja precies, waar ik eerder woonde hadden we een soortgelijk probleem met een groenendaeler genaamt max. Deze hond viel elke hond aan doe hij zag maar op een wel hele onhondse manier (van achteren zonder waarschuwing, sprong er gewoon op) genoeg honden die door die hond bij de dierenarts beland zijn. De enige honden waar hij dat niet bij durfde waren dominante teefjes :S dat was op zich wel grappig (wij hebben een dominant teefje een J.R en max is net een beer zo groot.)

Probleem was opgelost nadat ze de 10.000ste rekening van de dierenarts kregen en de buurtpolitie hun 8000 bezoek brachten. Nu lopen ze gewoon ergens anders Lachen

Maar inderdaad de buurtpolitie bellen en blijven bellen! vraag andere mensen dit ook te doen die last hebben van die hond (immers roddel je wat af tijdens het uitlaten, dus het komt vast wel ter sprake)

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:38

"Mijn hond voed zichzelf wel op"? Clown

De eerste hond die zichzelf leert luisteren moet ik echt nog tegenkomen. Clown

Ik denk dat inderdaad de buurtpolitie de enige optie is.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:52

Ik denk dat je vrij weinig kan doen, deze mensen willen gewoon niet luisteren, zo te lezen.

Helaas bestaan dit soort eigenaren en zijn de honden hier de dupe van!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 13:55

Zelf heb ik een welsch corgi en dat houd in dat ik altijd rekening hou met haar rug vanwege haar lange lijf.En die herder is er al een paar keer boven op gesprongen en toen piepte ze heel hard,ik toen zei ik dus dat ik het niet normaal vond.Omdat hun rug altijd hun zwakste plek blijft.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:58

Vaak slaan honden op die manier op hun prooi, bijv een konijn, om de rug te breken....
Je ziet het labradors ook wel eens doen.
Deze mensen hebben die hond totaal niet in de hand, maar zijn zelf ook nogal asociale types zo te horen.
'dan steek ik je wel neer' getuigt niet echt van een brein.... mijn god.

Dus idd, buurtpolitie...
Ook jammer van zo'n hond, die verdient beter.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:01

De hond liep een keer los en toen vroeg ik is ze al loops geweest,dat is ze nu zegt het meisje.o zeg ik kijk maar uit want daar komt een mannetje aan,zegt ze maar het is al bijna over hoor.gggggggrrrrrr ik ga toch maar eens stappen onder nemen want die hond word alleen maar vals op deze manier en dan kunnen we helemaal de honden niet meet uit laten.