dieren "bemoeid", of dit nu goed of slecht bedoeld is, daarbij vraag ik jullie mening
maar dan wel het hele verhaal lezen anders is het mss niet te volgen.
Even heel kort, ik heb een buurvrouw die veel katten heeft,
en elk jaar komt er wel eentje bij...Als zij het idee heeft dat iemand
zijn kat verwaarloosd neemt zij het dier op in het gezin...ik heb hier steeds
meer gemengde gevoelens bij want wat is er nu pasgeleden gebeurt...
Ze had al een tijdje een ongesneden kater in huis gehaald, hij sliep daar ook snachts en
at bij haar...Dier zag er niet verwaarloosd uit en was denk ik een jaar of twee, gek genoeg melde
zich niemand of leek niemand te zoeken naar het dier.
Mn buurvrouw opperde al dat ze hem eerdaags liet castreren

Vorrige week kwam hij niet thuis, was 2 hele dagen weg en uiteindelijk was hij tóch de trap opgelopen bij mn buuf, doodziek.
Want wat was er gebeurd. het zal velen niet niet ontgaan zijn dat de paardtijden weer aangebroken zijn, en deze kater was gaan vechten met een ander ongesneden dier die hier de buurt terroriseerd, een echte beul die je liever niet zonder handschoentjes pakt.
Hij was dus levensgevaarlijk gewond aan zijn poot waar hij niet meer op kon lopen dr zat een vikske ontsteking in, ook had hij ruim 41 graden koorts.
Dus mn buuf is naar de DA gegaan en heeft hem van de week verzorgt, weer leek diemand zich te melden, wat natuurlijk buitengewoon vreemd is, maar goed mn buuf had ook de huizen langs kunnen gaan.
Goed het dier is hersteld, kom ik gister op ziekenbezoek hoor ik dat hij gecastreerd is..
Goed prima actie hoor (Er zijn al meer dan genoeg katten op de wereld en deze kater kon het nog wel eens zijn leven schelen) maar.....ik kan hier niet mee omgaan.
Ik vidn het eigenlijk asociaal dat ze niet de moeite heeft genomen om de huizen langsgaat waarop zij zegt dat er toch niet naar hem werd omgekeken.
Maar goed er is veel meer gebeurd, dit is mss nog wel een sociale actie van haar, dr is meer gebeurd.
Vorrig jaar heeft ze een al wat oudere kater ook in huis genomen, kat was van buren (We wisten wie) ze geeft ze ook andere namen, eigen namen.
Ze heeft bij deze kat het halsbandje met naamkoker afgedaan. Dan denk ik waar bemoei jij jetoch mee? waarop zij met een argument komt dat het dier er alleen maar last van heeft, en natuurlijk dus ook niet goed verzorgt werd.
Goed ook deze kat sliep daar snachts en at daar.
Nu heeft ze 2 jaar geleden 2 kittens in husi genomen, die van een buurman hier achter waren.
In haar ogen werden ze niet goed en liefdevol verzorgt.
Klopt mss ook wel, want die jongen was nooit thuis en nadat zijn vriendin is weggegaan is de buurt opgeschrikt door een tuin vol dode reptielen die hij om heeft gebracht

Goed maar deze buurman had overal posters gehangen, en geen Schagenees kon dr omheen, hij was op zoek naar zijn kittens die inmiddels 3 maanden waren en dus op een koude winternacht voor de deur van mn buurvrouw zijn gaan zitten......Om daar vervolgens nooit meer te worden losgelaten.
Pas een jaar later toen ik daar een keer binnen was zag ik die dieren en wist niet wat ik zeggen moest, ik was perpex.
Zij heeft de dieren ook gecastreerd, en toen ze buitenliepen is de buurman ze opgevallen en wilde ze weer opeissen.
Echter de dieren waren zo gewend aan mn buurvrouw dat het geen haalbare kaart meer was en hij dr niet goed van werd dat ze steeds voor haar deur zaten...
Wat vinden jullie nu van dit verhaal.
Ik heb dr enorm gemengde gevoelens bij.
Aan de ene kant verbaasd het em dat er zoveel mensen zijn die laks zijn, en dus blijkbaar niet naar hun dieren omkijken en ze dus rustig laten kreperen, maar aan de andere kant denk ik.....waar bemoei jij ej eigenlijk mee, waarom ga je de deuren niet af?
ben benieuwd wat jullei hiervan vinden!!