Bemoeien met een huisdier, wat vinden jullie van deze situat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Is deze bemoeienis normaal?

Ja goed juist dat ze zich ontvermd over een andermans kat dus het is haar goed recht.
Geen stemmen
Nee, ik vind dat het niet haar recht is.
14 (51%)
Ik heb er gemengde gevoelens bij.
13 (48%)

Totaal aantal stemmen: 27

Anoniem

Bemoeien met een huisdier, wat vinden jullie van deze situat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:46

Er komt nu een heel verhaal wat over een buurvrouw gaat die zich met andere
dieren "bemoeid", of dit nu goed of slecht bedoeld is, daarbij vraag ik jullie mening
maar dan wel het hele verhaal lezen anders is het mss niet te volgen.

Even heel kort, ik heb een buurvrouw die veel katten heeft,
en elk jaar komt er wel eentje bij...Als zij het idee heeft dat iemand
zijn kat verwaarloosd neemt zij het dier op in het gezin...ik heb hier steeds
meer gemengde gevoelens bij want wat is er nu pasgeleden gebeurt...

Ze had al een tijdje een ongesneden kater in huis gehaald, hij sliep daar ook snachts en
at bij haar...Dier zag er niet verwaarloosd uit en was denk ik een jaar of twee, gek genoeg melde
zich niemand of leek niemand te zoeken naar het dier.
Mn buurvrouw opperde al dat ze hem eerdaags liet castreren Sigaar

Vorrige week kwam hij niet thuis, was 2 hele dagen weg en uiteindelijk was hij tóch de trap opgelopen bij mn buuf, doodziek.
Want wat was er gebeurd. het zal velen niet niet ontgaan zijn dat de paardtijden weer aangebroken zijn, en deze kater was gaan vechten met een ander ongesneden dier die hier de buurt terroriseerd, een echte beul die je liever niet zonder handschoentjes pakt.
Hij was dus levensgevaarlijk gewond aan zijn poot waar hij niet meer op kon lopen dr zat een vikske ontsteking in, ook had hij ruim 41 graden koorts.

Dus mn buuf is naar de DA gegaan en heeft hem van de week verzorgt, weer leek diemand zich te melden, wat natuurlijk buitengewoon vreemd is, maar goed mn buuf had ook de huizen langs kunnen gaan.

Goed het dier is hersteld, kom ik gister op ziekenbezoek hoor ik dat hij gecastreerd is..

Goed prima actie hoor (Er zijn al meer dan genoeg katten op de wereld en deze kater kon het nog wel eens zijn leven schelen) maar.....ik kan hier niet mee omgaan.
Ik vidn het eigenlijk asociaal dat ze niet de moeite heeft genomen om de huizen langsgaat waarop zij zegt dat er toch niet naar hem werd omgekeken.

Maar goed er is veel meer gebeurd, dit is mss nog wel een sociale actie van haar, dr is meer gebeurd.
Vorrig jaar heeft ze een al wat oudere kater ook in huis genomen, kat was van buren (We wisten wie) ze geeft ze ook andere namen, eigen namen.
Ze heeft bij deze kat het halsbandje met naamkoker afgedaan. Dan denk ik waar bemoei jij jetoch mee? waarop zij met een argument komt dat het dier er alleen maar last van heeft, en natuurlijk dus ook niet goed verzorgt werd.
Goed ook deze kat sliep daar snachts en at daar.

Nu heeft ze 2 jaar geleden 2 kittens in husi genomen, die van een buurman hier achter waren.
In haar ogen werden ze niet goed en liefdevol verzorgt.
Klopt mss ook wel, want die jongen was nooit thuis en nadat zijn vriendin is weggegaan is de buurt opgeschrikt door een tuin vol dode reptielen die hij om heeft gebracht Huilen

Goed maar deze buurman had overal posters gehangen, en geen Schagenees kon dr omheen, hij was op zoek naar zijn kittens die inmiddels 3 maanden waren en dus op een koude winternacht voor de deur van mn buurvrouw zijn gaan zitten......Om daar vervolgens nooit meer te worden losgelaten.

Pas een jaar later toen ik daar een keer binnen was zag ik die dieren en wist niet wat ik zeggen moest, ik was perpex.
Zij heeft de dieren ook gecastreerd, en toen ze buitenliepen is de buurman ze opgevallen en wilde ze weer opeissen.
Echter de dieren waren zo gewend aan mn buurvrouw dat het geen haalbare kaart meer was en hij dr niet goed van werd dat ze steeds voor haar deur zaten...

Wat vinden jullie nu van dit verhaal.
Ik heb dr enorm gemengde gevoelens bij.
Aan de ene kant verbaasd het em dat er zoveel mensen zijn die laks zijn, en dus blijkbaar niet naar hun dieren omkijken en ze dus rustig laten kreperen, maar aan de andere kant denk ik.....waar bemoei jij ej eigenlijk mee, waarom ga je de deuren niet af?

ben benieuwd wat jullei hiervan vinden!!

Raveltje

Re: Bemoeien met een huisdier, wat vinden jullie van deze situat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:41

Ik ben het helemaal met je eens dat dit niet kan en mag...

Het zou wat zijn als ik van iedereen die niet naar mijn maatstaven zijn katten verzorgd, deze katten in huis zou gaan nemen, andere namen geven, castreren e.d

Hoeveel katten heeft zij ondertussen wel niet?

Is het geen verzamelwoede van deze vrouw? Dat is ook nog eens zorgwekkend, want straks zitten ineens over de 30 katten daar en dan? Of kan ze er over enige tijd zelf niet meer voor zorgen, worden ze dan met een rotvaart weer de straat opgekieperd..

Volgens mij is het gewoon catnappen wat zij doet.. en daar zou ik toch niet zo blij mee zijn als mijn buurvrouw dit met mijn katten zou doen!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:15

Ik heb er gemengde gevoelens bij.
Omdat die verhaal met die kater opzicht niet zo'n ramp vind.
Het dier was al een tijd bij haar, maar om hem gewoon te laten casteren vind ik dan weer wat ver gaan.
Ze had eerst idd de eigenaar moeten opsporen van de andere kant de eigenaren zelf hebben daar blijkbaar ook zelf weinig voor gedaan.
Dat met die kittens dat is idd niet normaal.
Dit zijn idd van die mensen die katten sparen als flippo's.
Ik zou niet weten wat je eraan moet doen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:19

sja ik zou dr ook gemengde gevoelens bij hebben.

Ik ben zowiezo tegen loslopende katten, zie hier een voorbeeld ervan, je kat word gewoon gestolen door een gek kattenvrouwtje !

Wat ik wel goed vind is dat ze ze laat castreren , dat is dan weer een goede zaak Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:28

Aan de ene kant: er wordt nu goed (iig beter) gezorgd voor sommige dieren. Aan de andere kant: als ik een kat neem, en ik zorg er wél goed voor, en zij woont naast me. Zie ik m'n kat dan ooit nog terug?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:28

ik vind het niet kunnen.
ik heb ook namelijk zo een buurman gehad.
ik had een wat ouder kater (geholpen)
maar die door zijn leeftijd iets wat mager was.
je zag geen botten uitsteken maar je kon wel zien dat het een oudje was.
hij ging eigenlijk alleen naar buiten in de zomer als het lekker weer was om lekker in de tuin in het zonnetje te liggen.
op een dag kwam hij niet thuis en ben ik gaan zoeken.
ik heb posters opgehangen en 2 weken lang was ik erg verdrietig!
tot dat ik hem opeens bij mijn buren achter het raam zag zitten.
hij had trouwens ook een bandje om met naam kokertje.
ik daar natuurlijk aan bellen en gezegt dat het mijn kat was.
begint die buurman een heel verhaal dat ik hem niet terug krijg omdat hij niet goed verzorgd zou zijn.
ik werd zo boos ik heb de buurman aan de kant geduwd ben naar binnen gelopen en heb mijn kat gepakt!
de zomer daarop dacht de buurman dat ik niet thuis was want ik was door de voordeur naar buiten gegaan maar door de achterdeur weer naar binnen hoor ik hem mijn kat roepen.
dus ik door de heg kijken loopt hij met een stukje worst door de tuin te zwaaien mijn kat te lokken!
nou toen ben ik wel even tekeer gegaan.
ik vind dat je van andermans beestjes af moet blijven en als je denkt dat ze niet goed verzorgd worden bel je de dieren bescherming maar die hadden zo kunnen zien dat er niets met mijn kat aan de hand was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:34

Als ik jouw verhalen zo lees is die vrouw overbezorgd voor dieren, een te grote dierenvriend, maar die 2 jarige kater kan natuurlijk ook een zwervertje zijn, dat daarom niemand zich meldt, dat hij gecastreerd is, vind ik juist goed, er zijn zoveel zwerfkatten en die kittens overleven ook vaak niet, hebben ziektes bij zich....

Die buurman met zijn reptielen, daarvan denk je toch niet dat hij een dierenvriend is? Hij weet wat voor een vrouw het is en hij zal zijn kittens misschien wel de eerste paar dagen wel niet gemist hebben en nu hij ze als volwassen katten "herkent" is het vast een principe voor hem om ze terug te hebben.

Ik vind het wel goed dat ze zo om de dieren bekommert, kennelijk doen die anderen dat te weinig. Katten castreren en steriliseren, daar ben ik helemaal voor, als ze buiten komen, begint de ellende. Ik vind het in-zielig als er weer een nest kittens gedumpt wordt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:49

Ik vind die vrouw wel een echte dierenvriend, en dat ze de dieren zo goed mogelijk wil helpen en voeren.
Alleen vond ik dat verhaal met die kittens en die buurman wel een beetje raar, die katten waren van de buurman en zij neemt ze zomaar in huis, dat vind ik dan weer niet kloppen...

Ik kan me voorstellen dat je dubbele gevoelens hierover krijgt, ik ook als ik het zo lees Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:12

Ja, maar die buurman gaat niet even naar de buurvrouw om te vragen of zij zijn kittens heeft diezelfde dag?? Zij zal ze wel terug hebben gegeven als ze ziet dat hij om zijn kittens geeft. Kennelijk heeft hij dat niet gedaan. Anders was het verhaal wel anders geweest, was het gewoon diefstal.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:02

Ja, dat vind ik ook al een beetje vreemd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:24

Ik vind dat je van andermans katten af moet blijven, als je het niet vertrouwt bel je de dierenbescherming maar ofzo. Ik heb nu 2 poezen, Elvis en Bowie, en hoewel Elvis anderhalf is, is ze veel kleiner en dunner dan Bowie van 9 maanden. Heel veel mensen die haar zien vragen of ze ziek is of wat dan ook, maar ze heeft gewoon hele kleine ouders en is kerngezond.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:27

Het laatste verhaal vind ik niet kunnen, maar die daarvoor hardstikke goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:30

russel schreef:
Ja, maar die buurman gaat niet even naar de buurvrouw om te vragen of zij zijn kittens heeft diezelfde dag?? Zij zal ze wel terug hebben gegeven als ze ziet dat hij om zijn kittens geeft. Kennelijk heeft hij dat niet gedaan. Anders was het verhaal wel anders geweest, was het gewoon diefstal.

Ja dat heeft hij wel gedaan...dat heb ik vergeten te vermelden, hij heeft poster gehangen door de hele wijk zelfs...Ik wist ook niet wat ik zag toen ik de katten bij haar binnen zag...Het eerste wat ze zei was; 'Je houd je mond hoor!!" hij liet zn katten dag en nacht buiten en dat vodn de buuf zielig...

Saningie schreef:
Hoeveel katten heeft zij ondertussen wel niet?

Ze woont in een bovenwoninkje en heeft momenteel 5 katten....allemaal 'aanlopertjes' zoals ze zegt...

Kijk dat ze hem naar de DA heeft gebracht met dat poot en dr blijkbaar niemand gezocht heeft naar zn kat, vidn ik wel een goede zaak, maar dat castreren.....Ik vind het eigenlijk wel erg asociaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:51

is het ook!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:55

Castreren vind ik niet asociaal, hoeveel katten zijn er wel niet, ze worden telkens gratis weggegeven dus denk niet dat de eigenaar er erg rouwig om zal zijn.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:57

Ik vraag me eerlijk gezegd af of iemand wel wist dat de kat bij haar was. Als zij de kat niet heeft aangemeld bij de dierenbescherming en andere instanties, is ze dus ook nooit van plan geweest de kat terug te geven.

Ik vind dat ze van andermans dieren af moet blijven en als ik de buurman was geweest, had ik aangifte gedaan voor diefstal.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:00

Nou eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg, hoor...
Moest iemand zich nu eens aanmelden ofzo?
Ik bedoel (in geval van die kater) als je je beestje kwijt bent ga je toch lopen zoeken en aanbellen?

Denk dat dit een vrouwtje is dat héél veel geeft om dieren Lachen
Dat ze de katten laat "helpen" vind ik eigenlijk ook niet slecht. Er zijn al zoveel diertjes die een thuis zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:43

Charaz schreef:
Castreren vind ik niet asociaal, hoeveel katten zijn er wel niet, ze worden telkens gratis weggegeven dus denk niet dat de eigenaar er erg rouwig om zal zijn.
.

Kijk en dit bedoel ik dus niet.....het ging er mn buurvrouw niet om dat de kat zich niet meer voort kon planten maar puur om het feit dat hij stoppen ging met sproeien...En zelf vind ik dat de eigenaar zélf moet bepalen of dit gebeurd of niet.
Ik vidn het niet echt netjes dat zij dit recht uit handen neemt zonder de eigenaar op te zoeken...En bij een incidenteel geval zou ik nog zoiets hebben van ...Soit, maar tot nu toe zijn al dr katten....aan komen lopen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:50

Wat je buurvrouw doet kan niet.
maar wat jij doet, vind ik ook niet helemaal pluis.
Hier op bokt het verhaal over een ander neerzetten.
Als je er echt iets aan wilt doen...stap dan op de buurvrouw af en zeg het tegen haar.
Vertel anderen die hun dier zoeken, waar ze het kunnen vinden.
Maar hou je neit stil en dan ergens anders erover gaan "roddelen" over hoe erg dit is.
Dat is niet helemaal correct in mijn ogen.
Al begrijp ik je ergernis best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:52

Ik heb dit al met mn buurvrouw besproken hoor en ze heeft er gewoon een andere mening over Knipoog
En was even benieuwd of ik nu de enigste was die dit een vreemde actie vondt, niets raars aan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:00

Als er bij mij een kat van 2 jaar aan komt lopen, laat ik hem ook onmiddelijk castreren. DAt hij een halsbandje aanheeft en een eigenaar heeft....tja, jammer dan...ik heb 2 aids-katten opgevangen, die zijn bij mij pas gecastreerd op >15jarige leeftijd Want dat is het gevolg als je ze niet laat castreren. Zij hebben heel hun leven gevochten en gedekt wat nu geresulteerd heeft in een dodelijke ziekte. Ik geef nu per jaar 100den euro's uit aan virusremmers...denk je dat deze eigenaar dit zou doen ?

Die kittens, ik weet niet hoe die situatie daar precies is (hoe dicht op elkaar de buren wonen) maar ik vang kittens op voor het asiel- het zou MIJ niet overkomen dat kittens die ik opvang:
1. bij de buren in de tuin zouden zitten
2. buiten komen voordat ze gecastreerd/gesteriliseerd en gechipped zijn. Ik zou echter wel de eigenaar hebben gecontacteerd, en dit hem in duidelijke taal kenbaar gemaakt!