Mijn vraag is dus eigenlijk aan iedereen: Wat voor hond hebben jullie, en loopt hij los of zit hij in de bench als jullie weggaan? Graag met toelichting waarom, want ben toch wel benieuwd waarom mensen er voor kiezen om het juist zus of zo te doen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) Nu ligt ze gewoon altijd in de mand (waar ze als ze zelf wil in en uit kan, maar soms ook in moet en gaat als wij dat zeggen) ze blijft er 's nachts ook gewoon in liggen. Waarom een mand, nouja dat vinden wij er veel 'vriendelijker' en mooier uitzien dan zo'n bench en het beest heeft het prima in z'n mand (waar ze zelf in en uit kan) waarom zou ik haar dan willen opsluiten in een bench?
)
Ze heeft gewoon een mandje in de kamer (hoewel ze liever op de bank springt en het zachter op gaat zoeken
) en daar ligt ze dan voornamelijk altijd in als we weg gaan. 
. Mijn hond is totaal niet dominant, juist heel erg lief, maar nu wel een beetje een pubertje dus waarschijnlijk gat het wel over. het word iig minder want eerst kon je hem nog geen 10 min alleen laten of dan lag er weer iets in zijn mand maar nu kan dat wel.

Pikeur schreef:Hij zit opgesloten in een kamer van ons huis
Als hij beschikking krijgt tot de rest gaat 'ie weer chocolade vreten enzo (is vaker gebeurd)
. Hij liep er met een enorme boog omheen. Wél heeft hij vanaf dag 1 een leunstoel ingepikt en die hebben we dus maar tot z'n mand verklaard. Wij zitten er toch nooit in, omdat hij in een niet gebruikte hoek van de kamer staat. Na een week hebben we de bench maar weggezet. Alleen als we nu langer dan een uurtje weggaan, gaat hij in de aanbouw. Maar dat is meer om de kat wat rust te gunnen, want die twee zijn soms water en vuur als ze elkaar per ongeluk tegenkomen
O ja, het is een Cocker Spaniel...
) chantalvdv schreef:Pikeur schreef:Hij zit opgesloten in een kamer van ons huis
Als hij beschikking krijgt tot de rest gaat 'ie weer chocolade vreten enzo (is vaker gebeurd)
Wat voor hond is het?
Je kunt de chocola toch ook in een kast doen waar hij niet bij kan? Als ik het op tafel laat liggen vreet die van mij het ook op, maar in de kast niet.
Netje schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik een bench voor een puppy kan begrijpen, maar verder vind ik het eigenlijk maar zielig om een beest in zo'n klein hokje te stoppen.
Pikeur schreef:chantalvdv schreef:
Wat voor hond is het?
Je kunt de chocola toch ook in een kast doen waar hij niet bij kan? Als ik het op tafel laat liggen vreet die van mij het ook op, maar in de kast niet.
RottweilerxLabrador
De kast kan niet echt dicht, dus daar kan hij dan met een klein beetje krabbelen wel bij..
Die ruimte waar ze nu in zit is wel best groot, dus ze zit eigenlijk best daar.
Dat risico van loslopen willen we in ieder geval niet meer nemen, 'k ben allang blij dat ze die ene keer niet vergiftigd was
) persé in een kastje willen leggen dat niet af te sluiten is, moet je hond de hele dag in een afgesloten kamer zit. Vreeeeeeeeeemdd.
) maar vond toen dat dat wel een zware 'straf' was voor een (jonge) hond die zich gewoon verveelt... dus het oud papier buiten zijn bereik gezet, schoenen etc. blijft hij gelukkig netjes af. Een bench hoeft helemaal niet erg te zijn trouwens, ik heb meerdere honden gezien die er kwispelend naar binnen renden
Netje schreef:Dit verhaal snap ik niet hoor: dan leg je de chocola toch in een hoog keukenkastje of zoiets. Omdat jullie dus je chocola (hoeveel heeft een mens daarvan, trouwens) persé in een kastje willen leggen dat niet af te sluiten is, moet je hond de hele dag in een afgesloten kamer zit. Vreeeeeeeeeemdd.
Citaat:(hoeveel heeft een mens daarvan, trouwens)

Citaat:moet je hond de hele dag in een afgesloten kamer zit

Pikeur schreef:Hij zit opgesloten in een kamer van ons huis
chantalvdv schreef:en loopt hij los of zit hij in de bench als jullie weggaan?