Te dunne poes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitah86

Te dunne poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 00:39

Hallo!!

Namens een vriendin van mij die me gevraagd heeft om deze vraag te stellen zou ik jullie willen vragen om jullie mening te geven over hetvolgende.

Sinds januari is 'Poes' bij haar gekomen. 'Poes' is een niet gesterriliseerde pers van 4 jaar die erg slank gebouwd is.
Om te proberen 'Poes' toch wat voller te krijgen krijgt zij kittenvoer gevoerd omdat daar wat meer vet in zit. Ze heeft onbeperkt toegang tot haar voer. Afgelopen dinsdag is 'Poes' naar de kater gebracht voor een nestje, daar heeft zij donderdag bij het ophalen de opmerking gekregen dat die mevrouw 'Poes' toch wel erg iel/dun vond..
Nu is vriendin dus in stress, 'Poes' gewiogen en weegt maar 2,3/2,4 kilo.

Hebben jullie tips/ervaringen met betrekking tot dit probleem en hoeveel moet volgens jullie een gemiddelde niet te stevig gebouwde pers wegen?

Overigens gaat ze morgenavond met 'Poes' naar de dierenarts om het probleem met een deskundige te bespreken. Toch hoor ik graag jullie mening, tips en ervaringen want ook een dierenarts is niet alwetend natuurlijk en kan best dingen over het hoofd zien!

Alvast bedankt voor jullie adviezen!!
Laatst bijgewerkt door Nikitah86 op 14-03-08 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

brenda1982

Re: Te dunne poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:40

oef dat is niet zwaar nee. als we een kat te mager vonden gaven we ze brinta. Heeft ze de poes al ontwormt en dat soort dingen? misschien even langs de dierenarts gaan.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 16:14

Hoi Brenda!
dank je wel voor je reactie, Brinta is inderdaad een goed idee! Dat ik het las dacht ik meteen van oja, datik daar niet aan gedacht heb Knipoog. Dat gaat ze dus nu in ieder geval proberen en verder gaat ze vanavond bij de dierenarts langs... Wat is een 'normaal' gewicht voor een ietwat iel gebouwde pers?

Groetjes,

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:41

hay hay,

Onze kat is ook altijd erg dun.
Nu werkt een sterrelisatie ook altijd wel.
Onze dame is sinds gister "iets minder meisje"
en de dierenarts vertelde dat ik nu op moet gaan letten met het eten want ze gaat nu meer eten en zal dus sneller aankomen.
Misschien een tip!! Knipoog
Er zijn immers ook al genoeg kleine katjes elk jaar weer Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:45

Als de kat ontwormd is en er verder medisch gezien niks mis mee is is het gewoon een iel katje.

Mijn ouders hebben er ook zo 1, die kreeg altijd Brinta (wel aanmaken met water, koemelk is niet goed) en kattenmelk om nog enigszins op gewicht te blijven.

Ze heeft een nestje gehad en nu is ze wel dikker, gewoon normaal, dus wie weet gebeurt dat bij de kat van je vriendin ook wel.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:52

niet katten maar onze fretten laten we aankomen met baby rijstenpap (4maand) en convalescence support van waltham. Werkt erg goed moet ik je zeggen. Je mengt het met 1deel C.S en 2 delen rijstenpap en ze komen heel netjes weer op gewicht.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 19:52

Hallo!! Dank jullie wel voor de reacties! Mijn vriendin leest mee in dit topic en gaat er zeker wat mee doen. Het medische gedeelte gaat ze vanavond bij de dierenarts laten bekijken om alles uit te sluiten.. Ook gaat ze met hem bespreken of het gezien haar bouw wel verstandig is om haar zwanger te laten mocht de dekking gelukt zijn (kleine kans want ze was niet zo heel krols meer) en zeker nog een extra overweging doen voordat ze een nieuwe poging doet. Als blijkt dat het verstandiger is om haar niet zwanger te laten worden zal ze ws ook gesteriliseerd worden omdat dat beter is voor de poes en dat het aller belangrijkste is!
De reden dat ze een nestje wil is omdat ze zelf, haar moeder en 2 vriendinnen van haar de poes erg mooi vinden en daar dus graag een kitten van zouden willen hebben...

Nogmaals bedankt voor jullie tips en meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Groetjes,