Wie heeft er een Chihuaha, chinese naakthond of pincher?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missymb

Wie heeft er een Chihuaha, chinese naakthond of pincher?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 00:37

Ik ben aan het orienteren naar een klein hondje en zou graag de ervaringen van andere horen die te maken hebben met 1 van deze rassen.

Seven

Re: Wie heeft er een Chihuaha, chinese naakthond of pincher?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:29

ik heb zelf n pincher gehad die was vrij dominant had n strenge baas nodig en n goede training, pinchers zijn honden die druk zijn vaak blaffen en vaak heel fel zijn. je moet wel met zo'n hondje trainen dit vinden ze vaak erg leuk.

ik ken n fokker van naakies en deze zijn ook karakter vol maar minder dan de pinchers. deze hebben wel n goede huid verzorging nodig. meer dan de andere rassen

n andere vriendin fokt chi's dit vind ik van de drie rassen niet de mooiste ook erg karakter vol en vaak dominant vooral als ze verwend worden. De langharige zijn vaak wat milder

hoop dat je hier wat aan hebt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:20

Ik ga dit topic meelezen, heb zitten denken aan een langharige chihuahua.
De hondjes zelf ken ik niet maar heb l wel research gedaan. Misschien kan ik mijn vriend er mee overtuigen Bloos
Hij vind dat chihuahua's geen honden zijn Scheve mond

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:21

wij hebben een kruising chihuahua (waarschijnlijk met pinsher) hartstikke lieve hond.. heel erg naar mensen gericht en speels is bang van grote honden (en als hij de kans krijgt wil hij zelfs bijten Nagelbijten / Gniffelen, maar kleine hondjes zijn oké Knipoog)

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:21

Wij hebben 2 chinese naakthonden. 1 volledig behaard dus powder puff en 1 naakt.
[BB-ITP] Showtraining naakthond Geisha !
Het zijn de honden van mijn moeder zij was er altijd gek van mij zei het niets.
Tot ik ze van ras leerde kennen.
Hele fijne, aanhangkelijke, brave hondjes.
Nu heb ik ze dus ook heel graag.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:31

Ik heb sinds een half jaar een chineese naakthond en vind het super leuke hondjes. Ja joh, anders had ik dit ras natuurlijk ook niet gekozen.
Het zijn hele vrolijke hondjes, heel actief en altijd blij. Ze hebben wel aardig wat verzorging nodig, zowel de powderpuff als de naakte.
En wat mij ook heel erg aansprak dat het hoewel ze klein zijn wel 'echte' honden zijn. Ze kunnen echt lekker lange wandelingen maken, echt lekker naast de fiets mee enzo.
Voor meer info stuur gerust nog een bp-tje.

Leuk Quinzy dat ik je ook op dit forum tegenkom.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 23:46

Quinzy schreef:
Wij hebben 2 chinese naakthonden. 1 volledig behaard dus powder puff en 1 naakt.
[BB-ITP] Showtraining naakthond Geisha !
Het zijn de honden van mijn moeder zij was er altijd gek van mij zei het niets.
Tot ik ze van ras leerde kennen.
Hele fijne, aanhangkelijke, brave hondjes.
Nu heb ik ze dus ook heel graag.

ohw ik heb ff gekeken en wat mooi zijn ze zeg vooral de naakte, die met die fluffie oren vind ik geweldig!!..

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:14

Ik heb een chihuahua x mini pincher en ik ben er dolgelukkig mee Lachen een karaktervol hondje, sociaal naar mensen en andere dieren toe, lekker speels maar kan ook prima zichzelf vermaken met een knuffel/bal/kauwbot Lachen

Edit :

Afbeelding

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:00

wij hebben een pincher van nu 1 jaar en 3maanden

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:32

Marchador schreef:
Ik ga dit topic meelezen, heb zitten denken aan een langharige chihuahua.
De hondjes zelf ken ik niet maar heb l wel research gedaan. Misschien kan ik mijn vriend er mee overtuigen :o
Hij vind dat chihuahua's geen honden zijn :\

Hahaha, dan weet je vriend dus duidelijk niets van Chi's.
Wij hebben er 3, twee langharig teefjes en ene korthaar reutje.
Ze hebben een enorm ego, zijn waaks, kunnen uren mee op sjouw en doen niet onder voor een herder of een doberman. Behalve qua grootte dan ;)
Hiervoor hebben we twee Bouviers gehad, maar ik wil nooit meer anders dan een Chi :D
Maar omdat ze zo klein zijn, wel makkelijk mee te nemen. Die van ons gaan overal mee naartoe.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:31

Chihuahua's hebben een fantastisch karakter!
Ze zijn zo niet-makkelijk en niet-schoothond dat je soms echt denkt waarom dat in zo'n aandoenlijk klein lijfje zit ;)
Chineesjes vind ik ook fantastisch! Maar mijn man vind ze niks.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:13

Wij hebben ook een chihuahua,en dit is meer hond dan menig grote labrador of wat dan ook je tegen komt in het bos...Hij kan uren lopen,is voor de duvel niet bang,en is makkelijk ergens mee naar toe te nemen.Kortom voor ons het ideale hondje.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:53

Wij hebben een pincher, ik ben verder niet bekend met het ras, dus kan alleen voor mezelf spreken.
En laat iedereen z'n eigen hond nu geweldig vinden :D Ik zal proberen hem zo goed mogelijk te omschrijven.

Onze pincher is een makkelijk hondje, kan alleen thuis zitten, ook een hele dag, vind het heerlijk om te slapen, liefst in de zon en anders onder een fleece dekentje. Het is een enorme knuffelkont. Maar is ook gek op spelen en rennen ook met andere grote en kleine honden. Loopt kilometers naast de fiets, maar is met een kort uitje ook tevreden, heef geleerd door het luik te lopen om bij hoge nood in de tuin te plassen, dit doet hij ook wel eens 's nachts. Hij is makkelijk op te voeden, leert snel en luistert over het algemeen goed. Is gek op katten, speelt met mijn kater, de poes is echter wat angstig en dat is leuk om achteraan te rennen. Inmiddels is het afgeleerd, en gaan ze als ze rustig zijn goed met elkaar om, alleen het klapperend luik is nog moeilijk om niet op af te rennen.
Het blijft een jachthondje, dus als zń neus iets te pakken heeft wil hij nog wel eens niet reageren, daarom gaat hij alleen los in bos, strand of park.
Het is een zonaanbidder en geen regenliefhebber, als het te hard regent gaat hij erbij zitten. We doen hem bij regen of extreme koude dus een dekentje op.
Apporteren is lastig, binnenshuis brengt hij wel wat dingen terug, maar buiten tikt hij zijn bal vooral aan om vervolgens verder te snuffelen. Maar moet zeggen dat we er niet echt op hebben getraind.
Blaffen doet hij wel, hij is waaks, en heeft zo zń momenten dat hij op de uitkijk zit voor het raam blaft naar voorbijgangers. Ik moet zelf zeggen dat ik het mee vind vallen met het kleine keffertjes imago.
Met eten is hij fel, maar ik weet niet of dat rastypisch is. Een verovering afpakken (een botje van hemzelf, maar ook een gestolen sok of snoeppapiertje) vergt een flinke reprimande. Hij durft dan te grommen, happen en bijt zich muurvast, of slikt het in een hap door :=
Het lijkt me daarom, ondanks dat hij echt heel lief is met kinderen, al houden ze ondersteboven. Geen onvoorwaardelijke kinderhond. Ook heb ik de indruk dat je (eigenlijk zoals bij elke hond) goed consequent moet zijn en niet te soft, een flinke optater is soms gewoon nodig, ook bij zo' kleintje.

We hebben er wat mij betreft in elk geval een heerlijke, veelzijdige en makkelijke hond aan :j

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:03

Ook ik heb een chihuahua! Super leuk diertje! :D
Wil altijd knuffelen, aandacht en houd van boswandelingen (bij lekker weer ;) )
Hij voelt zich echt groot en stoer! haha iedereen vind hem hier thuis leuk *D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:25

Na ruim een jaar is dit topic nieuw leven in geblazen.
De nieuwe reactie zijn echter niet van toevoeging op de oorspronkelijke vraag van TS.
Hier dus een slotje.