Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lynn_Nikita schreef:mag wel in achterbak, maar dan moet er wel een net gespannen zijn zodat de hond niet door de voorruit vliegt bij ongeluk
Citaat:Veiligheid voor je hond en jezelf
Het is nog niet eens zo lang geleden dat het verplicht werd een gordel te dragen op de achterbank. Kinderen zitten in een autostoeltje of vast in de veiligheidsgordel. Voor honden is deze verplichting er nog niet in Nederland. In duitsland wel, daar mag een hond niet meer los in de auto worden vervoerd.
Heel verstandig want bedenk eens wat er gebeurt bij een botsing! Een hond van 30 kilo wordt bij een snelheid van slechts 50 km per uur een dodelijk projectiel van 600 kilo! Een botsing bij deze snelheid overleven veel honden niet als zij los in de auto zitten. De hond klapt door de voorruit, tegen het hondenrek, de stoelen of tegen de passagiers in de auto aan.
Mistic schreef:Dat het al verplicht is weet ik niet, wel dat het eraan zit te komen.
Ik snap sowieso niet waarom mensen honden in de achterbak stoppen. Er zou maar een auto achterin rijden.
Voor jezelf en kinderen wil je het aller beste en veiligste, maar voor de hond maakt het niets uit.
Mijn hond zit al jaren op de achterbank in de gordels. Ik heb een speciaal tuig gekocht, die niet eens zo duur zijn. Ik zorg gewoon dat er handdoeken in de auto liggen als hij modderpoten heeft. Gaat hij daar maar op zitten.