Waar zoeken naar vermiste kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Waar zoeken naar vermiste kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 11:29

Ik woon tussen de bossen en een zandverstuiving.
Nu is sinds dinsdag onze rode kater verdwenen. Meestal stond hij na een paar uur weer aan de deur te mauwen, maar helaas nu niet.
Nu heeft het dinsdagnacht hier wel heel erg geonweerd met een enorme knal erbij, dus misschien is hij daar wel enorm van geschrokken.

Mijn vraag is, waar ik nu het beste kan gaan zoeken? Ik heb echt geen flauw idee. Als hij nl. in het bos is aangevallen door een vos, vind ik hem echt nooit meer terug. Ik heb ons eigen terrein al afgespeurd omdat ik het vermoeden heb dat hij niet echt ver weg ging.

Ik heb hem al opgegeven bij Amivedi.

Hier nog tips?

Yellowfish

Re: Waar zoeken naar vermiste kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:15

Is hij gechipt? ik zou even de omliggende asiels bellen en deze erop attenderen Lachen mochten zij een dergelijke kat hebben binnengekregen/binnenkrijgen weten ze dat hij misschien bij jou vandaan komt..

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:16

je kan op marktplaats ook je vermiste dier opgeven en misschien in de plaatselijke supermarkt foto + briefje ophangen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:20

lastig, als hij inderdaad is weggelopen vanwege het onweer kan hij misschien de weg niet meer terug vinden en is hij misschien net te ver gelopen dan julli terrein, (ik zou echt gek worden als ik er eentje kwijt was) ik zou gaan zoeken en roepen in een steeds groter wordende cirkel om mijn huis met een doos brokjes mee om te rammelen :0
Maar inderdaad Amivedi en dierenasiels bellen en signalement doorgeven moet je zeker doen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:16

Posters maken ! ik neem aan dat daar veel wandelaars komen ? Al zou het zijn dat hij door een vos gepakt is....als iemand iets gezien/gevonden heeft, dan heb je iig zekerheid, sterkte !

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:27

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:46

Zelf gaan zoeken heeft volgens mij weinig zin, ik zou idd alle mogelijke instanties inlichten en posters ophangen. Mijn kat is ook ooit vanuit paniek weggerend en dagen weggeweest, komt normaal altijd als ik roep maar toen niet. Bleek gewoon een paar dagen ergens in de straat te zijn gebleven maar heeft heel goed verstopt gezeten. Na 5 dagen liep ze ineens voor het huis langs en kon ik haar weer binnen laten.
Wat trouwens ook belangrijk is; als je kat weer terecht is dit ook aan de dierenbescherming ed doorgeven omdat hij anders als vermist geregistreerd blijft. Ik hoop voor je dat hij snel weer terecht is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:00

kat al terecht?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:42

Is hij gecastreerd? Zo niet zou ik me pas echt ongerust maken na twee weken weg zijn... Zoja, dan is een dag al lang.

Hier zijn al veel goede tips gegeven, maar wandel ook eens roepend door het gebied: mss zit hij ergens vast en roept hij wel terug!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:46

WIj zoeken altijd als we een kat kwijt zijn, we hebben er zelfs een keertje eentje in de polder in het volgende dorp teruggevonden. Het staat altijd een beetje raar roepend op de fiets rammelend met een pak brokjes maar mijn ervaring is dat het soms toch werkt. Geef niet te snel op en blijf nog even doorzoeken. Postertjes helpen ook goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:46

Zet haar ook even op Petlook.nl!

En alle dierenartsen in de omgeving afbellen. Mijn hond is ooit eens uit de tuin ontsnapt, en de dierenartsen hebben dieren in hun systeem staan dus kunnen via signalement er ook achter komen van wie het dier is. Zo wist de dierenarts mijn hond ook te herkennen.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:01

De meeste tips zijn al gegeven, ik wilde er nog aan toevoegen dat 's nachts zoeken vaak het meeste resultaat oplevert. Het is dan stiller, ze horen je dus van verder roepen. Bovendien voelen ze zich veiliger dus zijn ze meer bezig met thuis komen dan met schuilen voor eventueel gevaar.

Ik weet niet of dat in jullie omgeving ook opgaat, omdat het er waarschijnlijk al behoorlijk stil is, maar je weet nooit. Enne, misschien is het in jullie buurt verstandig om niet alleen op pad te gaan...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:44

Wat reina zegt is helemaal waar !! snachts heb je de beste resultaten !

is er al nieuws ?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:44

Heb je hem al terug? Altijd vreselijk om een dier kwijt te zijn...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 18:21

Sorry dat ik zo laat pas reageer, maar we zijn op vakantie geweest. Dat kwam dus nog eens extra ongelukkig uit.

Maar helaas de kat is niet meer terecht gekomen.
Het vreemde is dat zijn zusje ook niet meer te vinden is.

Wij hadden geregeld dat er steeds voer klaar gezet werd en daar werd wel van gegeten, maar niemand had een kat gezien.
Nu wij terug waren bleek dat een heel andere kat dan die van ons daarvan heeft gegeten.

Zou het misschien mogelijk zijn, dat deze kat ook onze eigen katten verjaagd heeft van het terrein?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:20

Dat zou heel goed kunnen als het een hele dominante kat is.
Wel vreemd dat ze nu allebei weg zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 21:34

Ik ben nog even aan het speuren geslagen op Amivedi onder een andere regio en heb een kat gevonden die verdacht veel op die van ons lijkt.
Zodra hij weer opduikt zou de vindster mij bellen en dan rijd ik er heel gauw naar toe.
Het zou heel bijzonder zijn als hij het zou zijn, ik heb hem nl. 2,5 maand geleden al opgehaald uit het asiel een paar dorpen verderop toen hij gewond was gevonden.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:04

Jeetje wat een ellende allemaal! Ik ben heel benieuwd of je al meer weet van de Amivedi melding. Het zou geweldig zijn als dat jullie kat inderdaad is..

Wat vreemd dat zijn zusje nu ook weg is. Ik weet niet of ze heel eenkennig was? Misschien was ze een beetje van slag omdat jullie op vakantie waren? Het kan natuurlijk ook die andere kat zijn. Als jullie katten normaal binnen komen, zou je toch eerder verwachten dat ze juist binnen gaan zitten als er een dominante kat in de buurt is. Maar ja, je weet nooit wat er allemaal in die kattenkopjes omgaat...

Helaas kan ik niet meer doen dan met je meeduimen. Ik hoop dat je ze beide terug vindt!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 17:24

Hij is terecht Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Degene die hem gevonden had, heeft hem vandaag pas weer voor het eerst gezien. Ze belde mij en ik ben er gelijk naar toegereden.
En het was hem!!!!
Dat is toch niet te geloven?
Hij woont hier in een bosrijk gebied en is in een aangrenzende stad gevonden midden in een woonwijk en zeker 18 km verderop!

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:58

Wat fijn om te horen!
Gaat het goed met de kat?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:03

Ja, maar hij moet wel weer zijn draai vinden. Hij mag van ons nog even niet naar buiten en daar is ie het nog niet mee eens Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:09

Fijn dat ie terug is !

Hij is hopelijk wel gecastreerd?
Is zijn zus ook weer boven water ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:29

O gelukkig dat hij weer boven water is, 18 kilometer allemachtig!! Wow!

Wilde je al bijna het advies geven asiels aan de andere kant van Nederland te gaan bellen,
daar ik vernomen heb op bokt dat mensen tegenwoordig het recht hebben om katten van vreemden
daar naar toe te brengen als ze hun in de weg lopen!
Maar gelukkig is hij weer boven water, herkende hij je meteen??

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 21:56

Ja, hij is wel gecastreerd.
Z'n zusje is nog niet boven water, maar die was ook een stuk schuwer.
Hij was heel herkenbaar aan de geschoren plek op z'n rug en dat is ook de reden dat we hem weer gevonden hebben.
Het is een hele lieve kater en een echte allemansvriend.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:56

Jeetje wat een goed nieuws! 18 km... hij heeft vast een hoop meegemaakt. Is hij al gechipt? Is misschien wel een aanrader, dat maakt zoeken in de toekomst (hopelijk nooit meer nodig, maar je weet nooit) een stuk makkelijker. Wel heel naar dat je zijn zusje nog niet terug hebt, maar goed, voor hem heb je ook geduld moeten hebben, misschien geldt voor haar hetzelfde...