Wanneer is mijn cavia nou zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Wanneer is mijn cavia nou zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:01

Ik heb op dit moment een beertje bij mijn caviazeugje. Ze is een week of 5 geleden ook al een aantal keer gedekt alleen zonder resultaat. Nou is het zo dat zeugjes 1 keer in de 14 tot 16 dagen ongeveer bronstig worden en gedekt willen worden. Nou is ze afgelopen zondag ook heel wat keren gedekt, net zoals een aantal weken geleden maar toch stiekem in mijn achterhoofd denk ik dat het niet gelukt is..

De beer dekt goed en wil het liefst de hele dag Knipoog ik vraag me alleen af of mijn zeugje inderdaad wel alleen gedekt wil worden op het tijdstip dat ze bronstig is... Volgens mij was ze helemaal niet bronstig afgelopen zondag...

Wat kan ik het beste doen... afwachten en de beer erbij houden?

Liezel1

Re: Wanneer is mijn cavia nou zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:04

hoe weet je dat het 5 weken geleden zonder resultaat was?

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:19

Omdat ik haar weeg en na 5 weken moet je haar toch wel dikker zien worden en zou je eventueel wat kunnen voelen aan haar buikje en dat is niet het geval..
En.... als ze zwanger zou zijn zou ze nu niet meer gedekt willen worden neem ik aan...

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:36

Het beste is om het beertje er een aantal weken lang bij te houden. Kun je wel zien dan wanneer ze bronstig is? Anders is de kans wel heel klein dat ze drachtig wordt als je 1x in de 4 weken een paar uurtjes een beertje bij haar zet...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 14:07

Nee bij haar kan ik het ook niet goed zien. Het beertje blijft er nu ook totdat het warm wordt bij omdat het beertje van buiten komt en pas in de zomer weer naar buiten kan.

Bij mijn andere zeugje is het wel goed te zien wanneer ze bronstig is... Afwachten dus maar....