Poes verliest bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Poes verliest bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:25

Wij hebben hier 2 katten, waarvan er één sinds gister nogal vreemd gedrag vertoond.
Mijn moeders slaapkamerdeur stond 's middags even open en toen ze 's avonds naar bed ging lag haar hele bed onder de bloederige vloeistof achtig iets.
Het rook níet naar urine.
Nu rent ze sinds vanochtend ook echt om de 2 minuten de kattenbak in, en er onmiddelijk weer uit.
Gister verschoond en er liggen wat plekjes maar geen grote, en omdat we 2 katten hebben kunnen we niet zeggen of het ook van de desbetreffende kat is.
Nu hebben we de dierenartskliniek gebeld, kregen we iemand die volgens mijn moeder geen assistent is, maar goed, misschien is ze nieuw.
We leggen het verhaal uit en het was; "Blaasontsteking, kom maar antibiotica halen", klaar. Meer niet, geen onderzoek.
Mijn moeder heeft nog even doorgevraagd maar het bleef maar hierbij, ook wat op een spottende toon, alsof het vreemd is dat we bezorgd zijn. Rolleyes
Ik vind het best vreemd eigenlijk, het is wel onze kat en stel dat het geen blaasontsteking is?
We hebben liever dat ze even onderzocht wordt uiteraard. Nagelbijten / Gniffelen
Klopt dit, dat het hoogst waarschijnlijk blaasontsteking is?

jiehaaa

Re: Poes verliest bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:32

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:10

Is het een poes...zo ja...is ze geholpen...zo nee...Kan het ook een baarmoederontsteking zijn...
Als je daar niet op tijd bij bent is het dodelijk...
Natuurlijk kan het ook een blaasontsteking zijn...maar knap als je dat aan de telefoon kunt
vaststellen...

Anders misschien eens een andere DA bellen? Ik zou iig zeker even langs gaan en me niet
laten afschepen op die manier...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:30

Ik zou toch langs de DA gaan, zoveel bloed is niet normaal lijkt me

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:37

Mijn kat heeft dat ook gehad, steeds in de plashouding en dan kwam er wat bloed uit. Was toen ook blaasontsteking, maar ik zou toch voor de zekerheid even langs de DA gaan. Voor het zelfde geld is het iets serieuzers en moet er ingegrepen worden.

Succes!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:22

bij onze poes zat er bloed bij de urine (uit het verhaal lijkt het niet 100% gelijk, maar een mogelijkheid meer is misschien wel fijn), en deze had blaasgruis. Dit is met een dieet goed onder controle te houden voor onze kat.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:40

Blaasgruis kan ook de oorzaak van de blaasontsteking zijn, dus ook daarom is het raadzaam toch even langs de DA te gaan Pling

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:43

Alleen een bezoekje aan de dierenarts kan opheldering geven. Het kan namelijk meerdere oorzaken hebben.
Vind het dan beetje kort door de bocht van de assistente om je op deze manier aan de telefoon af te schepen. Tuurlijk is het goed dat ze advies geven! maar in dergelijke gevallen moet bij haar ook een belletje gaan rinkelen en een bezoek aan de dierenarts adviseren.

sterkte

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:46

Gewoon nog een keer bellen en zeggen dat je wilt dat ze onderzocht wordt. Lachen Waarschijnlijk is dat geen probleem.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:55

ik denk ook dat je kat blaasontsteking heeft mijn kat heeft het ook erg vaak gaat dan om de min op de bak en plast bloed.
ik zal gewoon wat urine opvangen en dat naar de dierenarst brengen zodat je uitsluitsel hebt.
urine kun je het best opvangen door een plastick zak aan stukjes te knippen en dat in de kattenbak leggen als bodemedekker zodra de kat op de bak is geweest de bak schuin houden en de urine opvangen in een potje.
succes ermee

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:56

Ik zou gelijk naar de DA gaan , Want het is niet normaal als poezen bloed verliezen , je kan echt beter snel gaan , want als er dan wat ergs is , ben je het te minsten een beetje voor ..

Suc6 , en beterschap voor je poes .. Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:01

Ik ga liever te veel naar de DA dan en keer te weinig. Ik zou gewoon naar het eerstvolgende spreekuur gaan.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:01

hoe is het inmiddels met zazoutje ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:53

Beter, we zijn langs geweest en hebben antibiotica gehad.
Ze huppeld alweer vrolijk rond.

bedankt allemaal!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:27

volgens mij mag een DA niet zo maar een antibiotica meegeven zonder dat ze het dier hebben onderzocht.