Vorig jaar had ik een topic geopend over onze poes die steeds haar tandvlees ontstokenheeft , nare spuiten kreeg en andere vervelende dingen moest ondergaan. Ze moest 2 keer onder narcose om het gebit te reinigen. Ik heb toen een tijdje homeopathische druppels gebruikt en toen ging het redelijk goed. Toen konden we 3 maanden zonder Moderin.
(Arme poes heeft alweer een ontstoken bekkie )
Vorige maand stopte ze weer met eten, dus maar weer naar de DA voor een shotje Moderin. Afgelopen weekend ging het weer mis. Maar nu had ze duidelijk kiespijn. Soms als ze iets zacht at of gewoon speeksel wegslikte gilde poes het uit. Maar weer gebeld, want die kies moest eruit. Gisteren poes naar de DA gebracht. We zijn bijna plat gebeld door de Da waarom wij dachten dat het aan de kiesjes lag, want haar tandvlees was niet overdreven rood en ontstoken ( Muts, kijk dan in haar kaart, staat alles in). Later hebben ze weer gebeld met allerlei dingen, hele verhalen enz enz enz. Enige tijd later weer een telefoontje van de DA of ze bloedonderzoek mochten doen, hadden ze toestemming voor nodig. Als hun dat nodig achtten... ja dus. Later werd het gebeld over de uitslag. Het positieve eraan was dat de nierfunctie in 2 jaar niet verslechterd is!!!! En ze zouden vandaag poes opereren. oke. Later rond half 4 een telefoontje van de Da: alles was goed met poes, had de operatie overleefd (ze heeft ook een hartkwaaltje) en alle kiesjes zijn eruit. Nou ja, ze zouden haar vandaag helpen en dus niet gisteren. Dat maakt verder ook niet uit. Verder moet ze een paar daagjes daar blijven om aan te sterken en ze kunnen haar dan makkelijker medicijen toedienen. Het bleek dus dat poes een soort erosie van haar kiezen had, waardoor 1 voor 1 alle kiezen worden aangetast en afbreken. Ik hoop dat het nu weer beter gaat met haar. Ook zaten er een paar snijtandjes los, die zijn er ook uit. Ze heeft dus haast geen gebit meer over. Morgen (donderdag) kunnen we haar weer ophalen. Ze mag dan voorlopig alleen zachte dingen eten, maar dan geeft niet. ik hoop dat ze voorlpig van haar klachten af is en dat ze weer kan eten en wat dikker gaat worden, want ze is tamelijk mager. Ze is van zichzelf al niet zo dik, maar nu was ze echt dunnetjes.