Waar moet ik er allemaal me naartoe????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Waar moet ik er allemaal me naartoe????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 15:55

Mijn konijn heeft in korte tijd twee nestjes gekregen, een met 5 jonkies en het laatste met 8/9 kleintjes.
Ik heb een hekel aan dieren wegdoen maar dit laat me geen andere keus.
Ik zit met 15/16 konijnen en dat is echt teveel, nog maar te bedenken dat ik ze dadelijk moet gaan splitsen (man/vrouw)
Ik heb een konijnenopvang gebeld maar daar ben ik 30 euro per konijn kwijt en dat vind ik een beetje gekkewerk.
Daabij zou ik graag willen garanderen voor de kleintjes dat ze een goed tehuis krijgen.
Een konijntje wordt morgen opgehaald het eerste nest staat op marktplaats maar verder geen reacties.
Weet iemand een oplossing?
Even voor de goede orde ik heb die nestjes niet gewild, maar ik heb twee konijnen gekregen als zijnde twee voedsters.
smorgens liep ik me uit bij het nestje en schrok me rot en het mannetje zat er nog bij op dat moment, hij heeft dus meteen weer kunnen dekken en heeft dat ook gedaan.
De vruchtbare papa is inmiddels wel gecastreerd en zit nog steeds appart.

virgin_lady

Re: Waar moet ik er allemaal me naartoe????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:56

Misschien dat het iets is voor een kinderboerderij?
of anders misschien naar de dierenwinkel ?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 16:21

Ik kan ze idd naar een dierenwinkel brengen, ik heb een fijne dierenwinkel gevonden in duitsland, waar ze ook hele mooie verblijven hadden voor de dieren met veel hooi en voer en zelfs groenvoer.
Je mocht je konijntje er ook niet brengen als ze niet 6 weken of ouder zijn.
Das al een goede zaak.
Kinderboerderij wordt al zoveel over het hek gezet, die weten er ook vaak geen raad meer mee.
Ik ga niet mijn probleem aan iemand anders geven.
Ik vind het al erg dat ik ze niet allemaal kan houden, maar ik had gehoopt dan voor hun een goed huisje te vinden en het frustreerd me dat ik ze dadelijk naar een dierenwinkel moet gaan brengen en het dus niet meer in de hand heb.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:23

Ja dat is wel jammer. hier willen ze ze vaak nog wel hebben bij de kinderboerderij maar dat is overal anders.
pas was er op tv ook iets waar de dieren gestolen waren die kregen een pauw enzo..maar dat is misschien ook nix?
hoop dat ze een goede plek krijgen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 14:24

vandaag is 1 konijntje opgehaald, maar voor de rest nog steeds geen nieuw baasje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:26

Marktplaats zetten
binnen 1 dag wa sik al mijn konijnen kwijt
ok, ze hadden wel ontzettend aparte kleuren, maar met ene leuke advertentie en geen gekke VP kom je al heel ver
ik heb ze verkocht voor 10- per stuk, en zijn allemaal goed terrecht gekomen
tip, neem ze nu al veel in handen, worden ze straks ontzettend tam van

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:28

heb ook het zelfde probleem. heb ook 2 konijnen voor me dochters gekocht met het idee dat het alle twee voedsters waren. niet dus. Zit nu dus ook met 10 jonkies. Heb het mannetje ook al apart. Het nadeel bij die van mij zijn het zijn van die hele grote konijnen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:29

heb ook het zelfde probleem. heb ook 2 konijnen voor me dochters gekocht met het idee dat het alle twee voedsters waren. niet dus. Zit nu dus ook met 10 jonkies. Heb het mannetje ook al apart. Het nadeel bij die van mij zijn het zijn van die hele grote konijnen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:20

Ze staan al weken op marktplaats maar ik raak ze aan de straatstenen niet kwijt ik heb ook zo her en der advertenties opgehangen, zelfs in een boerenbond in limbricht.
Ik snap er niks van.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:55

wat vraag je ervoor dan?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:22

Ik zou in ieder geval advisseren ze pas met 8 weken weg te doen. Top vind ik de dierenwinkel dus niet, want met 6 weken zijn ze nog zo kwetsbaar en stress gevoelig met 8 weken zijn ze een stuk sterker.
Op marktplaats zetten, juiste info, een prijs vragen en mooie foto's erbij posten. Ik ben ze vaak binnen een dag kwijt en vraag 15 euro, dat is dan het zogenoemde overschot wat ik niet kan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:43

ik heb binnekort 1 hok vrij,ik doe er maarliefst 4 weg.
zette ene advertentie ergens en toen was er iemand die er 4 wou

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 09:05

Ik heb ze op marktplaats met prijs en foto en niemand reageerd, trouwens ik vind 6 weken al beter dan die dierenwinkels die konijntjes hebben zitten die vaak nog jonger zijn.
De hele situatie is niet top, maar ik kan nou eenmaal niet alles houden, mijn geldboom groeit niet.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:09

De meeste dierenwinkels nemen echt konijntjes van 6 weken aan en niet jonger en dat is nog veelste jong. Als je ziet hoe vaak ze dan dood gaan. Met 8 weken is een verantwoordelijke leeftijd en met grote nesten of kleine konijntjes het liefst nog 10 weken. Zeker omdat jouw konijntjes nu vanaf zeer jonge leeftijd geen melk meer hebben gekregen volgens jou zou ik afraden om ze te jong weg te doen. Het is niet dat ze nu nog melk krijgen, maar om de stress die het mee kan brengen waar ze een weerstand voor nodig hebben.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 09:08

Ik heb waarschijnlijk een prima plek voor de konijntjes.
Ik heb pap en mam en ik had 15 kleintjes waarvan 1 helaas is gestorven, dit was ook het kleintje waar ik me vanaf het begin af aan zorgen om maakte omdat die slecht groeide en mager was.
Na twee weken heeft ie het toch opgegeven.
Van het eerste nest zijn er vier naar een nieuw adres en 1 over en van het nest heb ik er dus negen.
Waarschijnlijk kunnen de meesten bij mij in de buurt terecht.
Er belde laatst een vrouw van een kasteeltje dat verderop ligt in de straat dat ze er meerdere wilde hebben.
Ik weet waar ze komen te zitten en dat is echt in een mega ren, want er ligt een compleet landgoed bij dat kasteeltje.
Over drie weken bellen ze terug om er een paar te komen halen.
Ik denk dat ze geen betere plek kunnen krijgen, want die ren is echt supergroot.