wie helpt zieke kinderen aan een knuffelkat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nikki_candy

wie helpt zieke kinderen aan een knuffelkat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 14:52

Hallo,

n.a.v ons vorige topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=886020
zoeken we nu DE geschikte kat.

In ons vorige topic hebben we gevraagt wat nou een geschikte kat zou zijn om mee te nemen naar het ziekenhuis om zieke kinderen te vermaken.
Daar kwam uit dat we een ragdoll of maine coon konden nemen maar dat een huis,tuin en keukenkat net zo goed kan.
Nu zijn wij sinds dat topic op zoek naar leuke knuffel kat zonder resultaat.

We hopen dat jullie misschien een geschikte kat weten.
De kat moet een echte lieve knuffelkat zijn die met zowel jonge kinderen, oudere kinderen en oude mensen om kan gaan.
De kat moet ook met andere dieren om kunnen gaan want we nemen ook konijntjes, cavia's en een hond mee.
Ook moet de kat het niet erg vinden om te reizen met bus,trein of auto.
Kortom: het moet een echt knuffelkat zijn die van veel aandacht houd.

We hopen dat jullie ons(en dus ook de zieke kinderen) kunnen helpen om een geschikte knuffelkat te vinden.

Groetjes, Tessa en Nikki

Wilawander

Re: wie helpt zieke kinderen aan een knuffelkat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:56

Ik denk dat dat erg lastig is. De meeste katten ervaren reizen als erg veel stress. Ook hechten ze zich aan een vaste plek en houden er niet van verplaatst te worden. Konijnen en cavia's zien ze vaak als prooi en een hond vinden ze vaak ook niet zo geweldig. Ook houden katten er niet van om geknuffeld te worden. Ze komen zelf als ze er behoefte aan hebben. Kortom enorm veel stress voor een kat.

Het idee is super maar denk dat je een kat er geen plezier mee doet.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:03

tja, ik denk inderdaad dat je een kat er niet veel plezier mee doet

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:58

Je , kan dan het beste gewoon een kitten kopen denk ik , en hem dan aan alles laten wennen , b.v de auto ?
En ik denk eerlijk gezegt dat anderen dieren beter zijn b.v een hond. ?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:02

Katten worden wel vaker zonder problemen voor dit soort werk gebruikt, ook in combinatie met konijnen en cavias die ze echt niet als prooi zullen zien.
Je zou eens een raskattenverenigingen kunnen benaderen of zij iemand weten die een geschikte kat heeft aangezien reiskatten goed tegen reizen en mensen kunnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:03

Zijn er geen asiels die een goed tehuis voor een wat oudere kat zoeken, en dat jullie op die manier elkaar kunnen helpen?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:04

De meeste asiels zullen hier niet aan meewerken, die willen nog niet eens een kat in een liefdevol gezin met kleine kinderen plaatsen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:05

Een Ragdoll zou super zijn, maar deze katten kosten wel rond de 600 euro en ze zijn niet allemaal even rustig natuurlijk, maar dat is met ieder ras zo.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:05

Als mijn kat nog zou leven had je hem mogen gebruiken, hij zou er zeer geschikt voor zijn geweest.
Maar goed, daar heb je niks aan.
Is er niks bij jullie in het asiel?
Of gaat het echt om een kat die van iemand anders is? (lijkt me logisch dat niet je zelf een dierentuin wilt hebben Knipoog)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:32

ik dnek dat mijn katertje hier erg geschikt voor zou zijn maar wil hem niet missen eigenlijk.
Hij is met de hand groot gebracht en dus echt n mensen kat wil altijd bij je liggen en vind alles goed gaat niet vechten of krabben.
misschien dus ergens een katje redden via t asiel??

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:14

Is het de bedoeling dat de kat wel van de eigenaar blijft?Want mijn katten zijn hier zeer geschikt voor en zouden mogen gebruikt worden.Maar ik wil ze niet kwijt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:00

Je zou eens een oproepje kunnen doen of iemand in de buurt een ragdoll heeft. Dat lijkt me HET ras voor dit doel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:02

Sonja schreef:
Je zou eens een oproepje kunnen doen of iemand in de buurt een ragdoll heeft. Dat lijkt me HET ras voor dit doel.

Nou ben ik toch wel benieuwd wat een Ragdoll zou hebben wat een ander ras of een HTK-kat niet heeft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:04

Een supercool karakter en als je 'm oppakt laat 'ie zich helemaal slap hangen. Ideale knuffelkat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:05

Birmanen hebben dat ook Ja Ik heb ook Maine Coons gehad die precies hetzelfde waren, en ook HTK-katten.
Het ligt aan het karakter. Zo ken ik ook ragdolls die er een gruwelijke hekel aan hebben om opgepakt te worden. Je moet het per kat bekijken en niet per ras Lachen

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:05

nikki_candy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 13:40

Bedankt voor de reacties allemaal!
@wilawander en fjordowner18: Daarom doen we zo ons best om een kat te vinden die het niet erg vind. Zodra wij merken dat de kat het niet leuk meer vind mag hij lekker thuis blijven.
Maar er moet vast wel ergens een kat zijn die het wel leuk vind.
Er worden wel vaker katten meegenomen voor dit soort werk.
Het liefst heb ik de kat zelf in huis. Dat is makkelijker i.v.m het niet hoeven ophalen enzo. En dan ken ik de kat en kan ik beter inschatten hoe de kat zich voelt zeg maar.
Een kitten kun je wel aan alles laten wennen maar je weet niet wat het karakter van het beestje is. Dus heb ik liever een kat die rond de 2 jaar is, waarvan het karakter al duidelijk is maar toch nog wel aan het reizen en dergelijke kan wennen. En die kunnen natuurlijk nog een tijdje mee, zodat we niet over 2 jaar weer een andere kat hoeven te zoeken.
@sonja: een ragdoll lijkt ons inderdaad ook een erg geschikte kat. Maar vind er maar eens 1 met een beetje betaalbare prijs. Oproepje is wel een goed idee!
@kler: Daar ga ik gelijk even op kijken!

Nogmaals bedankt!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:45

daniella74 schreef:
De meeste asiels zullen hier niet aan meewerken, die willen nog niet eens een kat in een liefdevol gezin met kleine kinderen plaatsen.

naar welk asiel ben jij dan wel gegaan?
Het asiel in België waar wij de onze vandaan hadden, daar kregen we zelfs ruilrecht moest onze allergie niet over gaan (als kind bleken mijn broer en ik allergisch, maar nu we groter waren leek het over, maar ja, dat merk je pas echt als het beestje 24 u bij je woont natuurlijk)!

En onze HTK hangt ook als een slappe vod in je handen vanaf het moment dat die van de grond wordt getild hoor Haha!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:09

tja, ik heb wel een kat, maar heb eigenlijk geen idee of hij het leuk zou vinden.
toen die klein was was hij heel druk, maar nu is hij erg rustig en komt bij iedereen even liggen. maar hij is nog wel erg jong.