hond diaree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

hond diaree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 13:35

we hebben zinds gister een hondje erbij. graag geen commemtaar voor degene die me vorige topic hebben gelezen!

maar die is aan de diaree nu. heeft vanacht 2 keer gepoept en het was bijna water.
nou heb ik hem vanochtend alleen gekookte rijst gegeven met een beschuitje.
maar mijn vraag was wat kan ik nog meer geven?

de hond komt uit spanje en heeft een hele vliegreis erop zitten en een aantal uuuren in de auto.
dus denk dat van stress komt, of dat ze in het vliegtuig dingen hebben lopen voeren, omdat hij niet mocht eten en honger had.

nicci88

Re: hond diaree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 13:40

heeft hij wel allemaal zijn inentingen gehad?

het kan natuurlijk door de stress enz komen, maar ik zou er toch voorzichtig mee zijn.

Vanwaar uit spanje hebben jullie hem? uit een asiel?

edit: Je kunt een aantal dagen alleen maar hamburgers van Rodi met rijst geven. Dit is heel goed om de darmen weer normaal te krijgen. (maar ik zeg erbij let er goed op dat het niet te lang duurt!)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 13:41

het kan zkr van stress komen,

Maar pas op dat het niet te lang duurt, en zorg dat het dier goed drinkt, ik weet niet of je nog een hond heb,. maar zou die dan uit elkaar halen.

ik weet ook niet hoe oud het dier is. Maar het kan ook een darm infectie zijn, Pas op dat er geen bloed bij komt. Dan zou ik naar de dierenarts gaan.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het dier op het normale voer reageerd, de darmen zijn dat niet gewend.

Als het langer dan 24 uur aanhaald zou ik de dierenarts bellen of even langs gaan,

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 13:50

hij heeft al zijn inentingen gehad anders mag ie ook niet vliegen.

hij is 5 maanden, en wel speels en vrolijk.
ik heb er geen bloed tussen gezien, daar had ik nog naar gekenen.
hij is ook een beetje mager hoor.
en had echt honger toen ie thuis kwam we hadden toen express niks gegeven, vanochtend heeft ie pas eten gehad. we hadden hem gisteravond opgehaald.

ik denk dat ie troep heeft gehad in het vliegtuig.
als het lang duurt gaan we naar DA. maar denk zelf dat het wel mee valt.
omdat ie ook bij een pleeggezin heeft gezeten en die er niks over hebben gezegd.
die rodi hamburgers ken ik wel ja, maar helaas niet in huis en aangezien het zondag is, maar kan dat geen kwaad als je nu vlees geeft?
en vis is ook goed toch? gekookte vis?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 13:54

Wij hadden een pup met parvo toen en die moesten we ook gekookte kip geven. weet niet of je dat toevallig in huis hebt ?wel lang laten koken.
rijst is ook goed. Maar alleen rijst at die van ons toen niet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 13:54

Onze hond kreeg bij diaree altijd rijst, rijstewater en gekookte kip. Maar ik zou in dit geval echt kijken of je vandaag nog een dierenarts te pakken kan krijgen. Honden met diaree kan best wel eens slecht aflopen en zeker gezien hij uit het buitenland komt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 13:55

eh

helaas heb ik geen aantekeningen bij me haha. (heb laast op school diaree gehad bij honden, doe opleidingen dierenverzorgin)

ik zou het op gekookte kip en rijst houden, dat is even wat ik weet, Vis durf ik niet te zeggen. Ik weet niet hoeveel je de hond hebt gegeven? maar je moet oppassen dat je hm niet in 1x te veel geeft, heb je kans dat zijn maag overvol raakt, en dus dan een maagscheur kan krijgen

angezien de hond diaree heeft zou dat wel niet het geval zijn. Dus dan heb jehm ook niet teveel gegeven, Ik denk dat het door de stress en ander voer, dat het dier diaree heeft.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:03

Is hij toevallig gistern niet ontwormt?? zoniet dan de volgende tip.

Het beste is om je hondje vandaag niks te geven en z'n darmen rustig te laten worden wel kijken dat hij wat drinkt en niet uitdroogd. het beste is rijste water hem geven( het water waar de rijst in hebt gekookt)
Morgen ga je dan heel verzichtig kleine beetjes eten geven.
Je kookt rijst en kookt wat kip ook kun je wat ei koken maar wel alleen maar het eiwit gebruiken niet het eigeel en mengt dit ertussen. Geef hem gedurende dag steeds maar kleine beetjes en herhaal dit overmorgen ook nog. Zie je dat z'n ontlasting weer wat beter word mag er een een paar brokjes door mengen niet te veel 1/3 brokjes en 2/3 rijst. de dag daarna 1/2 rijst 2/3 brokjes. daarna weer zijn brokjes. succes

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 14:05

hij heeft bij mij nog geen voer gehad behalve een klein bakje rijst het was een klomp bij elkaar en paste in 1 hand (weet jullie ongeveer hoeveel) maar hij heeft maar een paar hapjes op hij vond het niet te pruimen, beschuitje heeft ie wel op.
vanavond geef ik hem dan wel weer rijst, met een beschuitje. en rijstewater.
en dan ga ik morgen wel ff kip halen.
bedankt voor de reacties.

kreeg net ook een pb dat iemand ook een 16 jarige hond had met diaree en voer van de DA werkte niet, en toen zei iemand yakult geven 1 flesje per dag. en de volgende dag was het over.

melanie thanks zo ga ik het wel doen. alleen geef ik hem vandaag wel eten hij is vrij mager en heeft gister ook al de hele dag niks gehad omdat ie moest vliegen. en om dat vandaag weer niks te geven.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:16

MIsschien kan je een beetje bouillon door doen voor de smaak ? misschien dat ie het dan wel lust.
ik zou gewoon een paar keer per dag kleine beetjes geven.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 14:33

ja ben nu de rijst aan het koken en doe dan eitje erdoor (witte) en een beschuitje.
en een klein beetje voeren en vanavond weer een beetje

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 15:03

nou het was goed gekeurd hoor.
hij vond het heerlijk.
nu meteen uitlaten voordat ik kan dweilen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:43

Ik zou hem even helemaal niks meer geven zodat de darmen tot rust kunnen komen.
Als het morgen niet beter is zou ik naar de DA gaan. Gaat het wel beter dan zou je kunnen beginnen met wat beschuit en s'avonds eventueel wat rijst. Ook kan je nu al kamillethee geven ipv water dit kalmeert maag en darmen.

Hoe zit het bij deze hond met wormen?

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 20:39

de hond is ontwormt.
en hij heeft nu rijstewater.
en hij heeft ze eten net weer gehad.
beetje rijst met beschuit.
hij heeft nog niet gepoept vanmiddag om 2 uur laatste keer, dus gaat wel goed denk.
zoniet gaan we ff langs de DA