We begonnen met een loodzware stenen bak. Gisteren had meneer een boze bui en heeft hij hem uit zijn hok gesmeten (Hoe? Opgetild met zijn tandjes.

Afijn, volgende bak, een metalen bakje. Ging goed, tot meneer het bakje optilde met zijn tanden en ermee langs de tralies gaat lopen rennen. Niet fijn als wij willen slapen 's nachts.
Volgende optie heb ik vanochtend gekocht, een plastic bak. Aan de bovenkant afgerond zodat hij hem niet zou kunnen optillen, en met antislip aan de onderkant. Maar nee hoor, meneer wist er wel een oplossing voor.

En nu weet ik niet meer wat we moeten doen. Steen, geen optie: gevaarlijk. Metaal, geen optie: hij blijft herrie maken. Plastic, geen optie: hij vreet het op.

En waarom hij het doet? Geen idee. Hij zit prinsheerlijk in de woonkamer in zijn enorme kooi, kan naar believen uit de kooi en dan door de hele kamer huppelen, heeft een eigen kleed in een hoek, krijgt voldoende hooi, biks en groenvoer en heeft massa's speeltjes. Wordt regelmatig opgetild om te kroelen en heeft de hele dag wel iemand om zich heen.
Ik ben ten einde raad door zo'n klein zwart/wit monster.