Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Escardo schreef:Maar sinds gisteren is dametje niet meer krols..maar nu slaapt ze de hele dag, eet niet meer, voelt zich volgens mij ellendig....kijkt me wel aan met grote puppillen als ik haar roep maar komt niet naar me toe, terwijl ze dit normaal altijd doet...
sweetheart schreef:die gaan er echt niet zachtzinnig aan toe
Rianneke schreef:sweetheart schreef:die gaan er echt niet zachtzinnig aan toe
als je het ziet word ik er naar van... haren vliegen in het rond en kater heeft poes bij haar nekvel vast. tegenstribbelen lukt dan ook niet erg, want hij sleept ze zo mee aan hun nekvel
sweetheart schreef:Ik kan het nog sterker vertellen, katten hebben een geinduceerde ovulatie, dat wil zeggen, hoe ruiger (pijnlijker) de seks, des te meer eitjes komen er bij de poes vrij voor bevruchting, dus des te meer nakomelingen. Om er voor te zorgen dat er veel nakomelingen zijn van de kater (dat is de natuur, de drang om voort te planten) hebben katers een weer haak aan hun penis. Zo is de seks nog ruiger (pijnlijker) en komen er veel eitjes vrij. Geen wonder dus dat je ze heeeeel hard hoort gillen, dat zou ik ook doen.
Escardo schreef:Hormonen..
sweetheart schreef:Fijn dat het nu beter gaat met je kat.
Heeft de DA al wat kunnen zeggen over of ze nu werkelijk gesterilisseerd is?
Maanling schreef:Kun je nagaan hoe slecht het voor een poes kan zijn om telkens krols te worden. Het is gewoon echt een aanslag op dat lichaampje. En dan nog mensen die hun poes ongecastreerd laten rondlopen.... erg sneu. (niet naar TS bedoelt overigens!)
Hopelijk komt er iets duidelijks uit de bloedproeven!
Escardo schreef:Ook wij hopen dat er geen nestje komt maar stel dat blijkt dat ze toch drachtig is laten we de kittens toch maar komen en daarna sterliseren...
sweetheart schreef:Maanling schreef:Kun je nagaan hoe slecht het voor een poes kan zijn om telkens krols te worden. Het is gewoon echt een aanslag op dat lichaampje. En dan nog mensen die hun poes ongecastreerd laten rondlopen.... erg sneu. (niet naar TS bedoelt overigens!)
Hopelijk komt er iets duidelijks uit de bloedproeven!
Ik snap compleet wat je bedoeld, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Krols worden is de natuur, netzoals wij mensen ongesteld worden. Ook wij kunnen er goed ziek van zijn, maar slecht is het niet, dus waarom bij katten wel?
Snap je wat ik bedoel? Het is gewoon een natuurlijk proces.
Citaat:Krols worden is erg slecht voor poezen...Vaak eten en drinken ze slecht tot niet in die periode
waardoor ze heel erg afvallen. Als dat om de 3 weken is en dan een aantal dagen kun je je
voorstellen dat dat niet gezond is...
Ook kunnen ze baarmoederontstekingen krijgen en mamatumoren.
Als mensen denken dat dat natuurlijk is heb je het mis...Een kat zou van nature 2 tot 3 keer
krols worden. In het voorjaar...gedekt en nestje...in de zomer...gedekt en nestje en eventueel
nog een keer in het najaar...
Omdat katten tegenwoordig veel in huis worden gehouden (heel normaal) en ook het klimaat
veranderd worden poezen vaker krols. Als het voorjaar eraan komt kunnen ze zelfs elke 3 weken
krols worden...
De meeste poezen zullen idd alles proberen om te ontsnappen...
Verder kan ze gewoon geholpen worden. Het eerst krols moeten zijn geweest is achterhaald.