Kat zonder oor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Kat zonder oor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 11:11

Hallo,
Ik open niet zo vaak een topic, maar hier dan toch even een topic omdat ik me best wel zorgen maak over onze kat.
Hij heeft al een poosje een bultje op zijn oor zitten. We dachten dat trekt wel weg. het is een echte buitenkat en vecht nogal eens dus we dachten dat het daar wel van zou zijn.. Nou zit het er toch al even en toen ik er gister eens goed naar keek schrok ik echt heel erg. Hij was toch al behoorlijk groot en was nu ook al rood. We zijn toch maar even naar de dierenarts gegaan. Hij schrok best wel toen hij het zag. Hij heeft er met een naald wat uit gehaald en opgestuurd naar het lab. DInsdag krijgen we de uitslag. Het punt is nu dat het kwaadaardig kàn zijn. Als dat zo is dan zou zijn oor eraf moeten.. Verdrietig Ik heb dit eigenlijk nog nooit bij een kat gezien, kan dit kwaad? en iemand nog meer ervaringen met zoiets?

Alvast bedankt voor de reacties Lachen

rockwitch

Re: Kat zonder oor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:21

Maakt niks uit denk ik, hij hoort misschien ietsjes minder, omdat de oorschelp geen geluiden meer kan opvangen, maar ik denk niet dat hij er echt problemen mee zal hebben, als het moet gewoon lekker laten doen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:58

Huidkanker komt veel voor bij katten met witte oortjes, zij zijn enorm gevoelig voor zonnebrand. De oorschelp wordt dan vaak geamputeerd. Overigens is dat meestal geen kwaadaardige tumor..

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:01

Chubby schreef:
Huidkanker komt veel voor bij katten met witte oortjes, zij zijn enorm gevoelig voor zonnebrand. De oorschelp wordt dan vaak geamputeerd. Overigens is dat meestal geen kwaadaardige tumor..

Dat het op dat moment nog niet kwaadaardig is, wil niet zeggen dat het niet kwaadaardig kan worden. De kans daarop is wel groot, zeker omdat er op het oor kans is op beschadiging en beweging. Bij twijfel zou ik het altijd laten weghalen.

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:04

Bij de dierenarts waar ik stage liep heb ik ook een paar katten
gezien die dit probleem hadden. Vaak idd witte katten.
Het ziet er raar uit maar ze hebben er geen last van.
Sterkte met je kat!!!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 11:49

Dank jullie wel voor de reacties. het is inderdaad deels een witte kat. wist niet dat die daar meer kans op hebben, natuurlijk laten we het weghalen als het kan maar het was toch wel een schok.. weet iemand van jullie of de kans groot is dat het uitzaait?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:04

wij hebben ook zo'n kat gehad.
zal ff een foto opzoeken.
bij hem zijn beide oren er af gehaald ,echt geen gezicht.
mensen vroegen wel eesn of het een speciaal ras was Lachen
toen begon het op zijn neusje ook.
uiteindelijk hebben we hem in moete nlaten slapen vanwege deze ellende,het ging van kwaad tot erger,toen we een keer thuis kwamen was echte gewoon half zn neusje weg! Boos!
http://img392.imageshack.us/img392/9508/pict0037yd9.jpg

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 16:36

ooh wat een ongeloofelijk zielig gezicht!!!!
God wat hoop ik dat het niet kwaadaardig is..
wel heel zielig voor jou ook ..
Maar hoezo was zijn halve nuesje weg? weg laten halen ofwat..

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:00

nee,dat vier er gewoon af Boos!
op die foto zie je al dat het dat ook niet goed zat,zo zagen z'n oortjes er op een gegeven moment uit.
en dat is een en al wondjes,en korstjes,en toen dat openbarste,wegviel,was gewoon half zn neusje weg. Verdrietig

ik wil je niet ongerust maken,maar bij onze kat was het op zich ook niet kwaadaardig,maar werd wel steeds erger/meer.
wij hebben heel wat afgesmeerd met zonnebrand,e.d
hij is toch nog 13 jaar geworden hoor,en hij had dit al op zn 3e jaar ofzo.
maar geen pretje!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 16:59

toch bedankt voor je reactie, ben wel echt heel beneiwd nu.. mama belt dalijk de dierenarts als het goed is! hoop dat de uitslag binne is

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 20:58

Billy ( onze kat dus. ) is vandaag geopereerd aan de bult op zijn oor. Het spul uit zijn oor dat ze onerzocht hadden bevatte namelijk kwaadaardige kenmerken. Ze hebben vandaag de hele bult verwijderd en een stukje oor weg. Ze hebbe t wel mooi gedaan. De bult gaat voor onderzoek naar het lab terug. Aleen echt zielig.. nou moetie 14 dagen binnen blijven( echt altijd buiten..) en heeft hij zo'n kap op.. loopt hij overal tegen aan.. kan zich niet wassen en heft de rust niet om te slape.. nu zit ie hier bij mij. Heb maar een badjas op de grond gelegd kanie beetje slape. zit nu gewoon te dutte.. kan er niet tege als die beestjes pijn hebbe. Maar het ziet er goed uit dus hoop op goed nieuws over de bult! en hopen dat hij daarna gewoon weer gezond is Lachen

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:02

ach wat zielig.. wel fijn dat ze het netjes hebben kunnen weghalen! Geef hem maar een extra knuffel van mij Ach gut

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 21:16

Zal ik doen Knipoog als hij weer tevoor schijn komt Tong uitsteken. ik hoop dat het ook mooi geneest Lachen het is me in ieder geval enorm mee gevallen na de foto's van ikkemetwikke Lachen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:19

In mijn profiel staat er eentje zonder oor( ook eentje met maar 3 poten)
Ze lijkt er geen problemen mee te hebben dus ik zou me niet te druk maken als ze maar 1 oor heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:33

zo kat op de manege heeft door brand een stuk eraf en het voelt een beetje leerachtig