Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ukkiee schreef:Ik zou wel graag een muis er bij willen, maar vergeet ook niet dat ik nog bij mijn ouders woon en mijn vader wil er geen dieren meer bij. Als het zou mogen, zou ik het zeker proberen, maar het kan gewoon echt niet.
Ik zou werkelijk ook geen idee hebben waar ik die vieze dingen moet kopen
Yellowfish schreef:Het is WEL zielig, je kunt het niet zielig vinden, maar feit is dat het zo is. Een dier alleen houden terwijl het een groepsdier is, is onrechtvaardig
Paarden zijn inderdaad ook kuddedieren, en dat is ook de reden dat deze ook niet alleen gehouden moeten worden. Ja, de meeste mensen hebben maar 1 paard, maar die staan wel samen met paarden van anderen, dus niet alleen. Mensen die een paard alleen hebben staan zijn in mijn ogen ook totaal niet goed bezig
Een mens kan NOOIT een maatje van de diersoort vervangen, hoeveel aandacht je hem ook geeft.
Yellowfish schreef:Je zou kunnen proberen om labbrokken te voeren.. hier zit alles in wat een muis nodig heeft. Voer je eigenlijk ook eiwitrijk voer? zo nu en dan wat meelwormen bijvoorbeeld? en met regelmaat een paar kattenbrokjes of hondenbrokjes kan ook geen kwaad. Hondenbrokjes zijn vaak beter omdat die minder zout zijn. Een goed hulpmiddel bij het dikker maken van je muis is een dik brintapapje maken, af en toe een stukje kip geven, en eens wat meer pompoenpitjes geven..
Voorzover ik uit je verhaal begrijp zit je muis trouwens alleen.. mocht dat niet het geval zijn, excusesmaar mocht dat wel het geval zijn vermoed ik dat het alleen maar snel achteruit zal gaan met je muis. Muizen hebben vriendjes nodig om gelukkig te zijn, en een muis die niet gelukkig is zal inderdaad niet veel eten en niet lekker in zijn vel zitten.
Ukkiee schreef:En anders kan het ook de leeftijd zijn, want Ukkie is inmiddels tussen de 1 en 1,5 jaar.
Ukkiee schreef:Erg bedankt, aan de tips over het eten heb ik inderdaad wel veel.
Wat betreft het alleen hebben van een muis.. Het is niet zielig. Althans, ik vind het niet zielig. Hij heeft het goed hoor. Bovendien leven paarden ook in een groepsverband en dan vraag ik me toch af waarom de meesten hier maar één paard hebbenOmdat het soms gewoon niet gaat om er nog een bij te nemen, ook al zou je wel willen. Dat geldt ook voor mij. En dan kan je wel roepen dat een paard misschien anders is, maar dat vind ik niet. Maar ik vind een paard alleen dus ook niet zielig, zolang je hem maar genoeg aandacht geeft. En zo denk ik dus ook over andere dieren.