hij heeft als kitten een ooginfectie gehad de kans was nihil dat het over zou gaan maar het is over maar heeft wel drupoogjes er aan over gehouden

wij denken een lichte grijs
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
takkie_muis schreef:wow nooit geweten, weet ik eindelijk wat hij voor kruising moet zijn.
zal wel een blauwe kater zijn geweest en zijn zwarte mama
hestejente schreef:takkie_muis schreef:wow nooit geweten, weet ik eindelijk wat hij voor kruising moet zijn.
zal wel een blauwe kater zijn geweest en zijn zwarte mama
Waarvan in ieder geval eentje het gen voor wit had![]()
Maar het hoeft niet een kruising met een rb of Nebelung te zijn hoor, ook bij andere rassen komt deze kleur voor. En door kruisingen ook af en toe bij gewone htk-katten. Mijn voorbeeld had ik genoemd omdat je het bij die rassen overduidelijk kunt zien
ikenindi schreef:ik bedoelde niet dat bruine bij zijn oog, maar k zie er een bruinachtige gloed overheen...
cissy schreef:hij is blauw/wit inderdaad, en nee bijzonder is het nietkomt bij de meeste rassen voor, het is een verdunning van zwart en om blauw te krijgen moeten beide ouders verdunning hebben gedragen (dus ook zonder dat je het ziet kan dat voorkomen) dus daarom komt het niet zo snel voor.
cissy schreef:yep yep
als je nog meer over kleurengenetica bij katten wilt weten is dit een leuke site http://genetica.nidoba.nl/erfn.html