hallo,
deze week komt steeds de kat van (mogelijk)onze boven buren bij ons aanlopen. De kat is zwaar vermagerd, zeer klein van stuk en heeft een breukje in zijn staart. dit breukje is vrij recent want we zien hem regelmatig en het was me niet eerder opgevallen.
de reden dat de kat ons opvalt is omdat hij dagelijks minimaal 1maal per dag over straat loopt te huilen/mauwen. dit gebeurd snachts maar de laatste tijd ook overdag.
met de bovenburen hebben wij geen goed contact. dat komt door het volgende: zij wonen in een kleine bovenwoning en hadden enkele weken zelfs een friese stabij pup van een week of 11. de hond deed niets anders dan huilen wanneer ze weg waren. niet vreemd, nieuw huis en nog een jonge hond. dus wij hebben even een briefje door de bus gegooit met het bericht dat hij veel huilt. wij hebben honden, hij mag event. overdag wel met die van ons spelen. dan is hij iig niet alleen. goed bedoeld dus, want als ze er niets van af weten kunnen ze er niets aan doen. maar dat viel in het verkeerde keelgat, behoorlijke ruzie om gehad.
sinds een week zie/hoor ik geen hond meer dus ik denk dat ze hem uiteindelijk weg hebben gedaan.
de kat lieten ze altijd buiten lopen en zat vaak bij ons in de hal op de trap. het ligt dus niet echt voor de hand dat we het even melden. ik vindt ook dat we niet met alles hoeven te bemoeien maar het is erg duidelijk te zien aan deze kat.
het raakt me gewoon. we hebben hem net even in huis genomen om te voeren, hij heeft heerlijk gegeten en gedronken en slaapt nu zelfs in een mandje.
Zelf weet ik niet echt wat ik moet doen.
wat zouden jullie doen in dit geval?:
- kat in huis nemen
- dierenbescherming (lid) er van op de hoogte bregen
het eerste...willen we wel...maar dat valt op voor de boven buren en wil hij/zei niet goed met onze kater.
het is een heel lief beestje....maar jah..wat moet je doen in zo'n geval.
groetjes pel
edit: heb het verhaal even aangepast, is zo denk ik wat duidelijker...