Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wendyashley schreef:Ik zit op dit moment zelf ook behoorlijk in de zenuwen, woon ook in de Randstad en mijn lieve kat al 2 dagen niet gezien.
Hij is wel vaker een hele dag op stap, maar nu met die krolse poezen begin ik me toch zorgen te maken.
Mijn kat is ook 2, en loopt nu zo'n jaar buiten, het is altijd goed gegaan en meestal kwam hij meerdere keren per dag even kijken of zijn voerbak al gevuld was.
Ik heb er zelf voor gekozen mijn kat gewoon buiten te laten omdat ik in een vrij klein huisje woon, woon dan gelukkig nog wel in een vrij landelijk/groen buurtje en vind het dan ook heerlijk om te zien hoe die beestjes zich vermaken.
Toch heb ik ook minder leuke ervaringen: mijn 1e kat is doodgereden op een drukke weg zo'n 8 kilometer hier vandaan!!(was ook een kater,waarschijnlijk ook op zoek naar krolse poezen) en mijn 2e kat dood gebeten door 2 honden.
Moet je eerlijk bekennen, als blijkt dat er nu weer iets is gebeurd met mijn kat, komt mijn volgende(als die er dan nog komt) absoluut niet meer buiten.
Het valt mij vooral op dat mensen zelfs in woonwijken steeds harder gaan rijden(hou dan ook mijn hart vast als er zo'n mafkees door de straat racet), ook heb ik wel eens gezien dat er nog even extra gas word gegeven als er een kat midden op de weg zit.
Als ik jou verhaal zo lees, heeft jou kat helemaal geen behoefte om naar buiten te gaan.
ma_rie_tje schreef:ik bedoel het niet om mn frustraties af te reageren! dat zeker niet.
Ik wou alleen de kant van de niet katten bezitter laten zien. Daar wordt vaak niet aan gedacht, en zoals cross ook zei: ze scheiten in anders mans tuin.
je eigen tuin met schrikdraad afzetten is natuurlijk ook een optie. Hou je je eigen kat binnen, en kan die (samen met de hond) lekker los lopenin de tuin.
wendyashley schreef:mijn 1e kat is doodgereden op een drukke weg zo'n 8 kilometer hier vandaan!!(was ook een kater,waarschijnlijk ook op zoek naar krolse poezen) en mijn 2e kat dood gebeten door 2 honden.
Moet je eerlijk bekennen, als blijkt dat er nu weer iets is gebeurd met mijn kat, komt mijn volgende(als die er dan nog komt) absoluut niet meer buiten.
.
Mindfields schreef:wendyashley schreef:Ik zit op dit moment zelf ook behoorlijk in de zenuwen, woon ook in de Randstad en mijn lieve kat al 2 dagen niet gezien.
Hij is wel vaker een hele dag op stap, maar nu met die krolse poezen begin ik me toch zorgen te maken.
Mijn kat is ook 2, en loopt nu zo'n jaar buiten, het is altijd goed gegaan en meestal kwam hij meerdere keren per dag even kijken of zijn voerbak al gevuld was.
Ik heb er zelf voor gekozen mijn kat gewoon buiten te laten omdat ik in een vrij klein huisje woon, woon dan gelukkig nog wel in een vrij landelijk/groen buurtje en vind het dan ook heerlijk om te zien hoe die beestjes zich vermaken.
Toch heb ik ook minder leuke ervaringen: mijn 1e kat is doodgereden op een drukke weg zo'n 8 kilometer hier vandaan!!(was ook een kater,waarschijnlijk ook op zoek naar krolse poezen) en mijn 2e kat dood gebeten door 2 honden.
Het valt mij vooral op dat mensen zelfs in woonwijken steeds harder gaan rijden(hou dan ook mijn hart vast als er zo'n mafkees door de straat racet), ook heb ik wel eens gezien dat er nog even extra gas word gegeven als er een kat midden op de weg zit.
Als ik jou verhaal zo lees, heeft jou kat helemaal geen behoefte om naar buiten te gaan.
Is jouw kat niet gecastreerd?
want de dierenbescherming kan de katten niet meer kwijt.....asiels zitten overvol en ze hebben zelfs geen plaats meer om katten op te vangen. Dierenbeschermingsinstanties laten de katten zelfs bij medewerkers thuis zitten omdat er geen plaats meer is...
Oproep aan iedereen, laat je kat pas buiten als hij gecastreerd of gesteriliseerd is...
wendyashley schreef:ma_rie_tje schreef:ik bedoel het niet om mn frustraties af te reageren! dat zeker niet.
Ik wou alleen de kant van de niet katten bezitter laten zien. Daar wordt vaak niet aan gedacht, en zoals cross ook zei: ze scheiten in anders mans tuin.
je eigen tuin met schrikdraad afzetten is natuurlijk ook een optie. Hou je je eigen kat binnen, en kan die (samen met de hond) lekker los lopenin de tuin.
Ik snap jou ook wel, ik vind het ook niet fris als ik in mijn tuintje bezig ben, of als mijn dochter binnen komt rennen dat er weer in haar zandbak is gepoept.
Vraag me alleen af, hoe doen jullie dat met schrikdraad? katten zijn toch behoorlijke circus artiesten.
Rosita schreef:wendyashley schreef:mijn 1e kat is doodgereden op een drukke weg zo'n 8 kilometer hier vandaan!!(was ook een kater,waarschijnlijk ook op zoek naar krolse poezen) en mijn 2e kat dood gebeten door 2 honden.
.
Dat zijn dan straks 3 kattenlevens die je op je geweten hebt? Ik hoop dat deze kat wél levend terugkomt en dat je er nú lering uit trekt. Scheelt toch weer een leven....
Citaat:Ja maar waarschijnlijk wel 3 gelukkigere kattenlevens dan wanneer ze haar katten binnen gehouden had!!
crossmonster schreef:Ik ben tegen het loslopen van katten.
Om de volgende redenen :
-Kattenmeppers - vergif/vallen/schieten/verdrinken etc
-Verkeer ...
-diefstal
-ziektes
-parasieten
-overlast bij andere mensen (ze schijten allemaal in andermans tuin;) )
Waar ik groot voorstander van ben is een tuin waar kat niet uit kan, door een ren te bouwen of door schrikdraad te plaatsen.
Ik ben een groot kattenliefhebber en heb 2 grote kattenrennen gezet , no way dat er een kat hier los buiten komt..