Hai allemaal!
Ik heb een superlieve, vriendelijke enthousiaste kruising labrador-akita reu.
Hij word 26 mei alweer 1 jaar, en de tijd van 4 kg wegende pup tot nu zijn voorbij gevlogen!
Hij is ontzettend braaf, luistert naar alle dagelijkse commando's, goed met mensen en kinderen.
Maar dan komt nu het probleem: als ik met hem ga wandelen en hij ziet andere hond(en), is hij door het dolle heen. Het is niet dat ik erheen gesleurd word, als ik de andere kant op ga dan komt hij wel mee. Maar ik wil natuurlijk dat hij andere honden gewoon rustig kan begroeten, en dat wil maar niet lukken. Een heleboel mensen zeggen: ach hij is ook nog zo jong, maar goed, ik heb wel een ruime 35 kg aan de riem (wat niet meer zo makkelijk te houden is). Hij doet dit overenthousiaste overigens zowel aan de riem als los, alleen het probleem met los is dat hij dan absoluut niet meer luistert en helemaal opgaat in zn spel. Soms komt hij wel, soms niet (als ik op het "juiste" moment (rustmoment) roep wel, maar dat is lastig).
We proberen het echt te trainen, door hem af te leiden als hij een andere hond ziet. Ook probeer ik hem zo rustig mogelijk naar de andere hond toe te leiden, en dan probeer ik hem rustig te laten snuffelen (wat vaak dus niet lukt) en verder te lopen.
Hebben jullie tips, ideeen, suggestie's?