Zijn er meer bokkers die hun hond eigenlijk altijd los hebben lopen?
Ik had net weer een aanvaring met iemand een flat verder op. (voor de 2de keer) Ik ging net om acht uur een rondje doen en dat doe ik eignelijk altijd op de fiets. Rij ik langs die flat en komt net dat grietje naar beneden met haar hond (american bull terrier of zo) Zij heeft hem altijd aan de lijn en mijn hond loopt zowat naast mij op 20 meter afstand van haar en haar hond.
Die hond begint te trekken en te bleren alsof zijn leven ervan afhangt. Zegt ze tegen mij " lijn je hond nou eens aan, ik bel echt de volgende keer de politie"
Zij heeft dat beest totaal niet onder controle en hij trekt haar zowat omver, Lucas die kijkt niet eens naar die hond. Waar maak je je dan druk om vraag ik mij af. Als ik hem aan een lijntje had gehad, dan zou hij ook zo hysterisch hebben gedaan volgens mij.
Ik heb geen hond om hem de hele dag aan een lijntje te hebben hoor. Dat kan ik hem niet aandoen gewoon.
Bij ons in de flat zijn er ook een aantal mensen die het niet leuk vinden dat hij los loopt en ze beschuldigen ons ervan dat hij in de flat poept en plast. Terwijl de keutels die er liggen veels te klein zijn voor onze hond

De hangjongeren pissen hier tegen de flat en laten troep slingeren en daar wordt niets van gezegd.
Vorige week kwam een vader naar ons toe met de vraag "hebben jullie zelf kinderen? " Ik antwoord "hoezo? "
Ja want er heerst momenteel een wormeninfectie onder de kinderen en dat komt omdat onze hond in het zand bij het speeltuintje plast enzo. (hij zei het niet zo, maar dat bedoelde hij wel)
Wat moet je daar dan van zeggen. Volgens mij krijgt ieder kind wel een keer wormen. Dat komt echt niet alleen daardoor, er zijn zoveel onhygiënische dingen die kinderen aanraken en vastpakken.
Hij zou bovendien nooit op het voetpad poepen maar altijd in de bosjes, dit in tegenstelling tot veel honden die het gewoon midden op de weg doen. Dat is pas smerig!
Volgens mij is Lucas gewoon een zwart schaapje aan het worden.
En het grappige is dat de kinderen hem komen ophalen om met hem buiten te spelen. Ieder kind hier in de buurt kent zijn naam.
Goh, ik moest even mijn frustraties van mij afschrijven hoor!

Groetjes Jeannine