Hond los laten lopen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Hond los laten lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 09:55

Hoi,

Zijn er meer bokkers die hun hond eigenlijk altijd los hebben lopen?

Ik had net weer een aanvaring met iemand een flat verder op. (voor de 2de keer) Ik ging net om acht uur een rondje doen en dat doe ik eignelijk altijd op de fiets. Rij ik langs die flat en komt net dat grietje naar beneden met haar hond (american bull terrier of zo) Zij heeft hem altijd aan de lijn en mijn hond loopt zowat naast mij op 20 meter afstand van haar en haar hond.
Die hond begint te trekken en te bleren alsof zijn leven ervan afhangt. Zegt ze tegen mij " lijn je hond nou eens aan, ik bel echt de volgende keer de politie"
Zij heeft dat beest totaal niet onder controle en hij trekt haar zowat omver, Lucas die kijkt niet eens naar die hond. Waar maak je je dan druk om vraag ik mij af. Als ik hem aan een lijntje had gehad, dan zou hij ook zo hysterisch hebben gedaan volgens mij.

Ik heb geen hond om hem de hele dag aan een lijntje te hebben hoor. Dat kan ik hem niet aandoen gewoon.

Bij ons in de flat zijn er ook een aantal mensen die het niet leuk vinden dat hij los loopt en ze beschuldigen ons ervan dat hij in de flat poept en plast. Terwijl de keutels die er liggen veels te klein zijn voor onze hond Vork Maar wel de maat vande chiwawa die verop woont.

De hangjongeren pissen hier tegen de flat en laten troep slingeren en daar wordt niets van gezegd.

Vorige week kwam een vader naar ons toe met de vraag "hebben jullie zelf kinderen? " Ik antwoord "hoezo? "
Ja want er heerst momenteel een wormeninfectie onder de kinderen en dat komt omdat onze hond in het zand bij het speeltuintje plast enzo. (hij zei het niet zo, maar dat bedoelde hij wel)
Wat moet je daar dan van zeggen. Volgens mij krijgt ieder kind wel een keer wormen. Dat komt echt niet alleen daardoor, er zijn zoveel onhygiënische dingen die kinderen aanraken en vastpakken.

Hij zou bovendien nooit op het voetpad poepen maar altijd in de bosjes, dit in tegenstelling tot veel honden die het gewoon midden op de weg doen. Dat is pas smerig!

Volgens mij is Lucas gewoon een zwart schaapje aan het worden.
En het grappige is dat de kinderen hem komen ophalen om met hem buiten te spelen. Ieder kind hier in de buurt kent zijn naam.

Goh, ik moest even mijn frustraties van mij afschrijven hoor! Vork

Groetjes Jeannine

ellepel

Re: Hond los laten lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:58

het is gewoon verplicht om je hond aan de lijn te hebben toch?
op daarvoor bestemde plaatsen mogen ze los maar anders niet dacht ik?

tja over dat plassen, waarschijnlijk krijgen de kinderen de wormen van de 10000 poezen die in die bak poepen en plassen,maar ja..
dat zul je toch altijd houden zulke reacties.

maar hond aan de lijn?
tja het moet he Knipoog

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:01

jha ken het heel vervelend heb het ook een tijdje gehad heb toen een maand me hond aan de riem gehad om te laten zien dat zij het niet was probleemen bleven maar iedereen hadf gezien dat mijn hond vast was geweest dus die kon het niet zijn heb toen heel veel sorry's gehad en nu loopt me hond weer gewoon los hoor !

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:02

Ja, het is gewoon wettelijk verplicht dat je hond in het openbaar aangelijnd moet zijn, behalve dan op de hondenlosloopgebieden die speciaal aangelegd zijn.

Ben je het hier niet mee eens en vind je dat zielig, moet je gewoon geen hond aanschaffen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:03

Je moet je hond inderdaad gewoon aan de lijn hebben, behalve op plekken waar ze los mogen. Jij zit dus fout in dit geval en je kunt er een flinke boete voor krijgen.
Bovendien is het nog gevaarlijk ook. Je kunt wel zeggen dat je hond onder controle is, maar voor het verkeer en andere mensen kan het heel vervelend zijn dat jij je hond los laat lopen.

Ik vind het in ieder geval buitengewoon irritant dat mensen hun hond altijd en overal laten los lopen, en bovenal enorm smerig.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 10:11

Tegenwoordig moet je zoveel. Ik weet dat ik een boete kan krijgen en dat heb ik er wel voor over.
Hij loopt gewoon zo goed als naast de fiets. Waar ik fiets is zo goed al geen verkeer. Lachen En bovendien ruim ik zijn uitwerpselen keurig op. Behalve als hij het in de bosjes doet Vork
Laatst bijgewerkt door Jeannine op 02-03-08 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:12

Tja, dan moet je ook niet zeuren over de reacties van mensen vind ik.
Je kiest er toch zelf voor? Lachen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 10:14

Ik mag toch wel mijn frustraties kwijt en jullie meningen weten of niet?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:36

Ik heb 2 honden, de ene loopt altijd los en de andere soms. Degene die niet los loopt normaal gesproken is een enorme duitse herder. Hij doet niets naar andere honden, maar hij gaat er wel altijd met een hoop bombarie op af. Dat is de reden dat ik hem vast heb, mensen schrikken zich een ongeluk als hij zo op Fifi afstormt Haha! , ze denken altijd dat het laatste uurtje geslagen heeft.
Wat ik wel irritant vind is wanneer andere mensen hun hond niet even bij zich houden als ik met hem aan de riem loop. Vaak komen die honden naar hem toe en dan kan ik helaas nergens meer voor in staan. Hij staat goed onder appel, maar ik kan niet uitsluiten dat hij toch op zo'n manier eens ergens zijn tanden in zet. Dat beschouw ik dan wel als dikke pech voor de eigenaar van de andere hond. Koe

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:46

En daar heb je groot gelijk in!
Jij hebt je hond dan netjes aangelijnd, hadden zij ook moeten doen dan was er niks aan de hand geweest Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:49

Mijn mening
Hond vast
Mensen geven te kennen dat ze het niet prettig vinden dus zul jij je daar naar moeten schikken Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:49

Ts, jij houd je niet aan de wettelijke regels die gelden.
Dan vind ik niet dat je moet zeuren over opmerkingen die mensen maken.
Soms zullen ze inderdaad zeuren en het niet al te best brengen, maar ze hebben wel gelijk.

Als je je hond zo nodig los moeten laten, neem hem dan aan de lijn mee naar een plaats waar dit toegestaan is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:55

volgende keer doe je gewoon je hond aan de riem, als je dan je wijk uit bent klik je hem los en ga je terug dan doe je hem weer vast.
alle buren blij,kunnen ze niet meer zeuren en je hond kan buiten dat gebied toch ook gewoon los?

probleem opgelost Knipoog

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:02

ik heb een hondje die zich niet prettig voelt aan de lijn als er een andere hond op haar af komt,. mijn hond is niet zo held.

Ik heb mijn hond in het park ook vaak los lopen, (heel veel mensen trouwens)
Ik heb mezelf voor genomen, komt er een hond aan die niet aan de lijn is, doe ik die van mij ook niet aan de lijn, Dan heb ik vertrouwen in de mens en die hond, dat die hond niks doet (meestal zie ik wel aan het gedrag van die hond hoe die is)

Als ik een hond tegen komt die aangelijnt is, dan doe ik mijn hond ook aangelijnd.

nu kan je wel zeggen waarom doe je hem niet vast ook al loopt de andere hond los, nou dat komt als die hond naar mijn hond toe komt, voelt ze zich niet veilig aan de riem omdat ze niet de bosjes in kan vluchten. Als ik haar dus los heb kan ze dat wel, en dan negeerrt die hond haar ook eerder.

En het is vaak zo als ik me hond roept dat ze gelijk komt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:18

Ik heb ook een hond die altijd los loopt, niemand heeft daar moeite mee aangezien ze netjes naast me loopt. De ander loopt vast en zorgt voor meer overlast omdat hij boos is dat hij niet vrij kan bewegen. Ze loopt nooit naar andere honden toe en poept ook nergens waar het niet mag.

Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die het smerig vinden als een hond los meeloopt, ik heb het dan over honden die net ze dicht bij de baas blijven of nog dichter bij dan een aangelijnde hond.

Ik ben zelf ooit in mijn been gebeten door een hond, die in de flat bij mijn schoonmama uit een openstaande deur naar buiten glipte en kreeg toen te horen dat die hond mij beet omdat mijn hond los liep, met andere woorden had mijne aangelijnd gelopen dan had haar hond gedacht, oke zij zit vast dan mag ik ook het baasje niet bijten.

Oke wettelijk mag het niet, maar in de hei bij ons mogen honden ook maar op een plek los, of je moet kunnen aantonen dat hij/ zij volledig onder appel staat, ik kom regelmatig politie tegen en die vinden het geen probleem dat ze losloopt aangezien je het verschil niet merkt tussen riem of geen riem.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:45

Als je merkt dat andere mensen het niet op prijs stellen lijn je hond gewoon aan. Klaar, heel simpel.

Ik loop vaak met mijn hond los. Maar laat hem altijd naast mij zitten als er mensen ons willen passeren. Of ik lijn hem aan en loop dan verder. Er kan altijd iets fout gaan hoe goed hij ook luistert. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:01

Jeannine schreef:
Zij heeft hem altijd aan de lijn en mijn hond loopt zowat naast mij op 20 meter afstand van haar en haar hond.
Die hond begint te trekken en te bleren alsof zijn leven ervan afhangt. Zegt ze tegen mij " lijn je hond nou eens aan, ik bel echt de volgende keer de politie"
Zij heeft dat beest totaal niet onder controle en hij trekt haar zowat omver,
Zij heeft dus duidelijk last van je loslopende hond. Jammer dat je niet bereid bent rekening te houden met je medemens.

Jeannine schreef:
Ik heb geen hond om hem de hele dag aan een lijntje te hebben hoor. Dat kan ik hem niet aandoen gewoon.
Dat betekent dan dat je gewoon eens verder moet fietsen en de hond loslaten op een daarvoor bestemd terrein. Kost even iets meer moeite maar dat is ook gewoon het gevolg van het hebben van een hond.

Jeannine schreef:
De hangjongeren pissen hier tegen de flat en laten troep slingeren en daar wordt niets van gezegd.
Het typisch wijsvingertjes gedrag als men zelf geen goede argumentatie meer heeft. Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen.

Jeannine schreef:
Vorige week kwam een vader naar ons toe met de vraag "hebben jullie zelf kinderen? " Ik antwoord "hoezo? "
Ja want er heerst momenteel een wormeninfectie onder de kinderen en dat komt omdat onze hond in het zand bij het speeltuintje plast enzo. (hij zei het niet zo, maar dat bedoelde hij wel)
Wat moet je daar dan van zeggen. Volgens mij krijgt ieder kind wel een keer wormen. Dat komt echt niet alleen daardoor, er zijn zoveel onhygiënische dingen die kinderen aanraken en vastpakken.
Heb je dan nog niet in de gaten hoe egoïstisch dat je dan bezig bent als hondenbezitter?

Jeannine schreef:
Volgens mij is Lucas gewoon een zwart schaapje aan het worden.
Arme Lucas, ja beestje dat heb je dan aan je baasje te danken dus. Ach gut

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:10

Annelou schreef:
Als je merkt dat andere mensen het niet op prijs stellen lijn je hond gewoon aan. Klaar, heel simpel.

Ik loop vaak met mijn hond los. Maar laat hem altijd naast mij zitten als er mensen ons willen passeren. Of ik lijn hem aan en loop dan verder. Er kan altijd iets fout gaan hoe goed hij ook luistert. Knipoog

Zelfde hier. Onze jongste luistert perfect en ook al hij los loopt blijft hij braaf langst mij lopen als ik dat van hem vraag.. Maar als ik merk dat er mensen zijn die dit niet op prijs stellen, dan doe ik gewoon eventjes terug zijn lijn aan.
Als ik richting bos wandelen heb ik hem ook altijd aangelijnt, omdat er ZOveel wandelaars/fietsers/ruiters langstkomen, dat ik het zelf ook gewoon iets veiliger vind om hem aan te lijnen.. Hond luisterd dan wel goed, maar hij moet zo maar eens schrikken van iets en in blinde angst wegvluchten en onder een fiets lopen. Er kan altijd iets foutlopen.
Eens ik in de bos ben laat ik zijn lijn gewoon af, en mag hij lopen waar hij wil.. meestal is dat zo ergens 30/40meter voor mij uit. Feit is wel dat je in die bos bijna nooit iemand tegenkomt. Als ik iemand in de verte zie aankomen roep ik de hond bij mij en lijn in hem eventjes aan voor het passeren.

Hoe goed je hond ook luisterd, het is en blijft het dier.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:10

Wat een gezeik. Als je je hond had aangelijnd dan was die hond van dat meisje waarschijnlijk nog tekeer gegaan.
Ik heb 2 honden en mijn teef loopt altijd los. Nog nooit problemen gehad of gezeik. Ze luisterd ook echt perfect.

Over dat poepen in de speeltuin en bij die flat: wie weet waar die kinderen ermee naar toe gaan als ze jouw hond uitlaten?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:13

slimmerik schreef:
Jeannine schreef:
Heb je dan nog niet in de gaten hoe egoïstisch dat je dan bezig bent als hondenbezitter?

Hoezo egoistosch? Zij laat haar hond toch niet in de speeltuin uit Gestoord

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:14

Hoezo heeft zij duidelijk last van een hond die netjes naast zijn baasje loopt, gewoon met een onzichtbare riem ertussen zou ik zo maar zeggen, en die gewoon niks doet?

Hoe kan je daar nou last van hebben?
Tja dat je eigen hond begint te trekken etc., volgens mij ligt dat dan altijd nog aan je eigen opvoeding van de hond Knipoog

Uhm egoistisch bezig waarmee slimmerik? Knipoog
Haar hond poept namelijk niet in de zandbak oid, dus die wormen kunnen niet van haar hond komen Knipoog

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:19

mijn hond loopt altijd los.
de border/stabij wel maar de yorkshire niet die luisterd gewoon niet.
mijn hond heb ik ook zo opgevoed ze mag nergens plassen niet in de tuinen niet tegen bosjes en niet in zand.
alleen op gras, en ze weet het precies.
dus niemand heeft er last van.
ik laat mijn hond ook niet uit bij een kinderspeelplaats

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:22

Zolang een hond die losloopt goed luisterd en bij zijn baas blijft, heb ik er geen problemen mee.Maar ik irriteer me mateloos aan mensen die hun hond los laten lopen en de hond helemaal niet onder controle hebben.Ik heb mijn hond altijd aan de riem omdat hij nogal eens behoorlijk kan uitvallen naar andere honden.Heb het ook een keer gehad in het bos dat een loslopende hond mijn hond ( die aan de riem liep) aanviel.Maargoed veel hondeneigenaren kijken het niet zo scherp helaas.Je bent VERPLICHT ten alle tijden je hond aan de riem te hebben ten zij je op een losloop veld bent.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:12

Mijn teefje loopt bijna altijd los. Mensen hier in de buurt kennen haar allemaal en zijn allen gek op haar. Ze oogt dan ook heel vrolijk en loopt altijd een beetje te huppelen. Clown Mevrouw luistert perfect! Hier is hier en naast is naast, het maakt niet uit wat er om haar heen gebeurd en andere honden negeert ze op dat moment. Ze zal nooit of te nimmer ergens poepen (nog nooit gebeurd!)! Wel heb ik altijd een zakje bij me voor je weet het nooit, het zakje heb inmiddels al verschillende keren aan mensen gegeven zodat ze hun hondentroep op konden ruimen Vork , zelf heb ik het dus nog nooit hoeven gebruiken. Bij het speelveld (waar we dus regelmatig naar toe lopen) is ze "vrij" en kan ze doen en dollen wat ze wil. Ook daar is hier trouwens hier Tong uitsteken

Als ik zie dat mensen het niet prettig vinden of er lopen kleine kinderen etc, dan lijn ik haar aan. Het is een grote hond en ik kan me voorstellen dat als je niet van honden houdt, je ze liever aangelijnt ziet. (Het mooie is dat kids altijd direct op haar af komen; mag ik hondje aaien??) Ik pas me aan elke situatie aan en afhankelijk van de situatie mag mijn hond van mij loslopen, in het geval van mijn hond en mijn routes is dat bijna altijd. Ik woon dan wel in een hele nieuwe nette wijk waar bijna iedereen een hond heeft en mijn routes lopen bijna allemaal door het buitengebied. Pling

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:15

mijn teefje (haha klinkt zo bitchie Lachen )
loopt altijd los!
wij hebben een 2 a 3 hectaren grond dus niemand heeft hier problemen mee!
gelukkig...
alhoewel ze poept soms bij de buren in de berm (maar hier weten zij niks van en tja ik heb geen ogen in mijn achterhoofd meestal is het dus ook te laat)