Dag Scott, grote vriend......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Dag Scott, grote vriend......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 17:23

Ik moet het even van me afschrijven, vandaag hebben we na 13 jaar afscheid moeten nemen van onze grote hondenvriend Scotty.
Scott, of zoals we hem vaker noemden, Beer, was onze enorme grote lobbes van een Golden Retriever, maar vooral onze grote vriend. Hij was de liefste hond die je je kon voorstellen, altijd vriendelijk voor iedereen. Tot vorig jaar altijd een werkhond geweest, maar doordat hij vorig jaar spondylose kreeg, en daarbij een longontsteking en een hartontsteking waarvan niemand verwacht had dat hij zou herstellen op die leeftijd, is hij echt met pensioen gegaan, hoewel hij een spelletje apporteren nooit heeft overgeslagen.
Tot gisteren, hij was buiten en ik hoorde hem blaffen wat hij zelden deed. Toen ik ging kijken lag hij languit in de tuin en kon niet meer overeind komen. We moesten hem wel vaker een kontje geven om op gladde ondergrond overeind te komen door zijn spondylose, en met wat hulp stond hij ook gewoon op. Wel was hij erg sloom, wiebelig en wilde 's avonds zijn eten niet hebben, hij lag een beetje suf in de keuken de hele avond, maar een kwispel kon er voor iedereen nog wel af.
Vanmorgen viel het me ineens op dat zijn buik erg opgezet was, en was hij er behoorlijk slecht aan toe, hij had duidelijk veel pijn. Uiteraard naar de DA, en ik had al een heel slecht voorgevoel. Daar aangekomen bloed afgenomen en gekeken, en de buik baarde de DA ook veel zorgen. De uitslag was zo slecht als die maar kon zijn, het was een wonder dat hij uberhaupt nog leefde. De DA wist aan de hand daarvan eigenlijk al genoeg, maar er is ook nog snel een echo gemaakt. Zijn buikholte was gevuld met bloed, waarschijnlijk door een gescheurde milt. Verder onderzoek kon nog gedaan worden, maar ik heb besloten hem dat niet meer aan te doen, hij was zo zwak en ziek dat ik dat oneerlijk vond.
We hebben hem nog even mee naar buiten genomen en de rest van de familie gebeld terwijl Scott nog even heerlijk in het zonnetje een grasveldje met bosjes verkende. Gewacht tot iedereen er was en Scott was inmiddels gaan liggen in de zon, hij kreeg het zelfs nog voor elkaar te gaan liggen rollen wat hij altijd heerlijk vond in lang gras, het resultaat was een mooie groene in plaats van gele hond.
En toen was het tijd om afscheid te nemen...... Hij is heel rustig gegaan, liep de behandelkamer binnen en ging zonder tegensputteren liggen, de DA kreeg zelfs nog een poot van hem en na het narcosespuitje bedelde hij nog om het bekende koekje. Bij de narcose stopte zijn ademhaling al, en na de dodelijke injectie stopte zijn hart heel snel, hij is gegaan zoals hij was, vriendelijk, rustig en zonder protest......

Dag lieve grote Beer, we zullen je verschrikkelijk missen.
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Re: Dag Scott, grote vriend......

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:24

Aah nee Alice Verdrietig Verdrietig
T was toch erger dan jullie dachten Verdrietig
Sterkte voor jullie allemaal!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:26

Jeetje, heel veel sterkte voor iedereen.
Ach gut

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:27

heel veel sterkte met het verlies! Ach gut

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:46

wat een supper mooie hand wat beer zeg.! een vriend moeten missen is nooit leuk, heel veel sterkte.!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:51

Wat verschrikkelijk... Samen huilen? Senna is ook overleden, dus misschien lucht het op om samen eens goed uit te huilen.

Heel, heel veel sterkte in ieder geval, en de grote Beer is nu op een plaats waar hij zeker net zo gelukkig zal zijn als hij bij jullie was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:54

jeetje!
Wat vreselijk, heel vele sterkte met dit verlies, meer kan ik niet zeggen!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 18:13

Amanda schreef:
Aah nee Alice Verdrietig Verdrietig
T was toch erger dan jullie dachten Verdrietig
Sterkte voor jullie allemaal!

Het was inderdaad veel erger dan we dachten, de DA schrok ook echt van de bloeduitslagen, dat had ze ook totaal niet gedacht aan de hand van hoe hij over kwam..... Zij dacht eerder aan de lever, maar die waardes waren juist goed. Het aantal rode bloedcellen daarintegen hoort normaal 42 - 57 % te zijn, met ik geloof 40 als absoluut minimum. Bij Scott was het nog geen 30%.... En daarbij ook nog een tekort aan plasma, ernstig inwendig bloedverlies dus.
Ik neem het mezelf dan ook erg kwalijk dat ik gisteren niet gelijk met hem naar de DA gegaan ben.....

Khirshanta, ik heb net je verhaal gelezen, wat verschrikkelijk..... En zo jong, wat oneerlijk. Jij ook heel veel sterkte, jouw hond had nog zo lang kunnen genieten, Scott was bejaard en heeft 13 prachtige jaren gehad. Dat laatste probeer ik in mijn gedachten te houden, maar het doet ZO verdomd zeer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:15

Jeetje zeg, wat een lief dier was het om te zien! Heel erg veel sterkte! Ach gut

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:17

Heel veel sterkte!
Je hebt het mooi omschreven, we hebben onze Jodie ook moeten laten inslapen, vreselijk, ook al was er niets wat we nog konden doen...

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:23

Heel veel sterkte, hij is nu op een plek waar die geen pijn heeft Ach gut

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:11

Heel veel sterkte !

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:16

veel sterkte, op de prachtige foto's zie ik een enorme lieverd. Wat zullen jullie 'm missen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:24

wat heb je dat lief geschreven,zo te lezen was ie een echte vriend...

heel erg veel sterkte met dit grote verlies..

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:28

Arme Scott Verdrietig
Het huis zal nu wel erg leeg zijn zonder die grote lobbes ..

Je moet je echt niet schuldig voelen dat je niet gelijk naar de da bent gegaan !
Je wist niet beter en hebt gedaan wat je dacht dat goed was.
Hij heeft 13 verschrikkelijk goede jaren bij jullie gehad , betere baasjes had hij niet kunnen krijgen Lachen !

Heel heel veel sterkte voor jullie allemaal ! Ach gut

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:48

Hoe moeilijk het ook altijd blijft, het zal ook een rust meegeven dat hij nu niet meer in pijn hoeft te leven.
Het verlossende spuitje zal voor hem het mooiste zijn wat je in die situatie voor hem hebt kunnen doen. Lachen
Het is altijd te vroeg om afscheid te nemen van zo'n kanjer.
Hopelijk geven 13 jaar mooie herinneringen een kleine glimlach tussen alle tranen door.
Sterkte!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 02:32

Iedereen bedankt voor de lieve woorden....

Inmiddels ruim een dag verder en het is zo raar dat hij er niet meer is. Stil is het zeker, letterlijk en figuurlijk.... Scott trappelde altijd enorm, en je hoorde hem 2 kamers verderop gaan liggen, dat deed hij altijd zo onelegant mogelijk, en 50 kilo geeft dan een flinke dreun.
Het zijn de kleine dingen die je het meest mist, iedere keer als ik mijn bureaustoel nu verschuif kijk ik nog steeds of ik niet per ongeluk over hem heen rijd, als ik ga slapen wil ik nog steeds het blik met hondenkoekjes pakken om hem stiekem nog een koekje te geven, ik mis het zelfs om niet meer elke keer de vloer te moeten dweilen bij de drinkbak omdat hij daar altijd een waterballet van maakte. Vanmiddag liep ik door de tuin en dan zie je overal nog die enorme pootafdrukken van hem staan, daar had ik het even heel zwaar mee.

De andere dieren, voor zover ze dat kunnen, missen hem ook geloof ik. Scott was de oudste, en heeft tot de laatste dag bovenaan in de rangorde gestaan. DeeDee, een van onze andere hondjes kijkt contstant naar de deur en spurt op de deur af zodra ze het tuinhekje hoort waar hij altijd doorheen kwam, en Urban, ons andere hondje is al 2 dagen op al Scott's vaste ligplekken aan het zoeken. Zelfs Poes is in de war, die loopt steeds te mauwen omdat zijn vaste ritueel Scotty kopjes geven was zodra hij binnen kwam.
Scott was zo'n beetje een groot gezamelijk kussen voor de rest van de beestenboel, Poes sliep vaak tussen zijn voorpoten, Urban tegen zijn buik aan en DeeDee had er een voorkeur voor Scott zijn kont als kussen te gebruiken. Dat hij er nu niet meer ligt vinden ze helemaal niks......