2 cavia beertjes bij elkaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

2 cavia beertjes bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 11:43

Hoi,

n.a.v een topic van gister wil ik eigenlijk toch gaan kijken naar een maatje voor Hummer (beertje)
Ik dacht dat je een beertje beter alleen kon houden wat ik zelfs van diverse mensen heb gehoord maar gister op bokt kreeg ik te horen dat je best wel 2 beertjes samen kunt houden.

Nou is Hummer ongeveer 6 maanden en ik heb op internet al een leuk beertje gezien maar ook die is ongeveer 6 maanden.

Nou las ik net op internet dat je toch beter een jonger beertje kunt halen zodat het niet zolang duurt voordat de rangorde is bepaald. En dat een beertje nog nooit bij zeugjes heeft gezeten/aanraking is geweest, zelfs niet in een hok ernaast! Geld dat dan ook voor een heel jong beertje?

Ik kan ook niet garanderen dat het beertje dat ik op internet zag nog nooit bij/langs zeugen heeft gezeten.

Wie o wie heeft er veel verstand van c.q ervaringen zodat het mijn beslissing wat makkelijker maakt!? Tong uitsteken

Chichiba

Re: 2 cavia beertjes bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:48

Ik heb zelf al 3 keer 2 beertjes bij elkaar gehad...Wel telkens een jong beertje bij een
ouder beertje...Het ging altijd meteen goed...Nooit problemen gehad...

Bij dierenwinkels vertellen ze nog steeds aan mensen dat 2 beertjes niet samen kunnen...
Grote onzin...Er zijn zelfs fokkers die beren in dezelfde kamer houden als zeugen...Er zijn
er zelfs die al gedekt hebben en toch gekoppeld kunnen worden aan een jong beertje...

Dat soort info kun je het beste aan fokkers vragen...Zij hebben er ervaring mee...

Er zijn overigens al meerdere topics geweest over dit onderwerp...Misschien even de
zoekfunctie gebruiken?

Veel succes...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 13:12

Ja ik heb al rondgekeken maar kon het zo snel niet vinden. Heb wel naar info gekeken bij caviastallen en daar lees ik inderdaad dat het makkelijk kan als je maar een jong beertje neemt.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:30

naja dat een beertje bij een vrouwtje is geweest heb je wel wat gelijk in maar soms zijn er ook beertjes die zich er niets van aantrekken..

je kan gaan voor een jong beertje beertje van een paar week (net bij mams weg) of eentje die ouder is.. anderhalf jaar of 2 Lachen dan is de keuze ook niet zo moeilijk..

denk er wel om als je ze bij elkaar doet dat je alle spullen goed schoon maakt.. zoals de hok voerbakje speeltjes.. daar zit anders het geur nog aan van je caaf en word koppelen ook weer wat lastiger.. veel succes Haha!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:49

zoals k al zei
ik heb altijd 2beetjes samen gehad
geen problemen gehad hoor
het waren geen broertjes ofzo

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:22

Kan volgens mij prima, heb ook vaker twee beertjes samen gehad en nooit problemen ermee.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:41

wij hebben ze hier in de opvang genoeg.. word er een zwangere cavia binnen gebracht en er komt een beertje uit gaat die als hij oud genoeg is meteen bij een oudere beer in Haha!

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:48

Mijn zus heeft zelfs 4 beertjes samen gehad. Met een ging het niet die vocht steeds, die apart gezet. En de andere 3 hebben hardstikke lang samen gezeten zonder problemen. Toen het er nog maar 2 waren heeft er zelf een vrouwtje bij gezeten om te dekken dat zorgde niet eens voor problemen. Wel hebben we vroeger een keer 2 volwassen beertjes bij elkaar gezet...Dat was oorlog Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 17:29

Nou vanmiddag heb ik Jeep aangeschaft Haha!

Hummer & Jeep Huilen van het lachen ROFL

Op aanraden Jeep ingewreven met geur van Hum. En ze nu in een vreemde ruimte ( onze hal ) kennis laten maken. Ze zitten daar nu nog steeds. Ze zitten al heel knus samen, verder geen rare fratsen ofzo

Heb het hok helemaal schoongemaakt, nieuw huisje gekocht want urine krijg je niet uit hout Knipoog

Speeltjes enzo doe ik zometeen nog. Zorgen voor extra schuilmogelijkheden.
Ik verwacht niet veel problemen, Hummer is niet moeilijk.
Hummer is 6 maanden, Jeep is ong. 6 weken.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:45

leukkk Haha! haha echt supper dat die een vriendje krijgt.! als het niet wil en bang bent dat het niet meer goed komt kun je altijd een tralie kooi met gaas ertussen proberen Haha!

bij mij gaat het op schoot of in de gang ook goed alleen komt er een voerbakje aan te pas dan is het feest in de keet Tong uitsteken haha

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 17:47

De vrouw raadde me aan om voer te geven van alleen brok.
Dan kunnen ze ook niet ruzieën om wie het lekkerste krijgt Knipoog
Ik heb nog een oude cavia kooi staan mocht ik het niet helemaal vertrouwen maar ik hoor vanuit de gang ook geen gekke geluiden Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:07

alleen brok maakt niet zoveel uit Tong uitsteken zet er 2 bakjes in.. dan met gewoon voer wat je altijd hebt Tong uitsteken en later als het allemaal goed gaat gewoon 1 bak Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 18:36

Ik wil net plaatsen dat ze braaf met zijn 2 uit 1 bak zitten te eten, is ook wel een grote trog hoor Knipoog
Ze zitten net samen in het hok, gaat tot nu toe nog goed! Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:11

Ik heb er een 2de bakje ingezet maar daar doen ze niet aan.
Ze zitten lekker samen te smikkelen, had ze beter Geer & Goor kunnen noemen Huilen van het lachen

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:14

Chichiba schreef:
Ik heb zelf al 3 keer 2 beertjes bij elkaar gehad...Wel telkens een jong beertje bij een

Bij dierenwinkels vertellen ze nog steeds aan mensen dat 2 beertjes niet samen kunnen...Grote onzin...Er zijn zelfs fokkers die beren in dezelfde kamer houden als zeugen...Er zijn
er zelfs die al gedekt hebben en toch gekoppeld kunnen worden aan een jong beertje...

Dat soort info kun je het beste aan fokkers vragen...Zij hebben er ervaring mee...

Er zijn overigens al meerdere topics geweest over dit onderwerp...Misschien even de
zoekfunctie gebruiken?

Veel succes...

De dierenwinkel waar ik werk niet hoor...

alleen konijnen (rammen) kunnen niet samen (ookal heb ik dan weer een uitzondering want ik heb dus wel 2 rammen bij elkaar zitten al 1.5 jaar en dat gaat prima!)

Mijn cavia beren zitten zelfs in een groep van 5 op dit moment, met de zeugjes erlangs. twee van de beren hebben gedekt, de andere 3 zijn nog jong. nooit problemen gehad, als ze maar de ruimte hebben!

2 beertjes gaat prima!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:32

Ruimte hebben ze genoeg, het is namelijk een groot konijnenhok Tong uitsteken , met wat kleinere spijlen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:43

Urko schreef:
Chichiba schreef:

Bij dierenwinkels vertellen ze nog steeds aan mensen dat 2 beertjes niet samen kunnen...Grote onzin...Er zijn zelfs fokkers die beren in dezelfde kamer houden als zeugen...Er zijn

zoekfunctie gebruiken?

Veel succes...

De dierenwinkel waar ik werk niet hoor...

alleen konijnen (rammen) kunnen niet samen (ookal heb ik dan weer een uitzondering want ik heb dus wel 2 rammen bij elkaar zitten al 1.5 jaar en dat gaat prima!)

Mijn cavia beren zitten zelfs in een groep van 5 op dit moment, met de zeugjes erlangs. twee van de beren hebben gedekt, de andere 3 zijn nog jong. nooit problemen gehad, als ze maar de ruimte hebben!

2 beertjes gaat prima!

Fijn te horen dat er ook mensen mét verstand van dieren werken in een dierenwinkel...
Heb veel andere ervaringen...
Zo laten sommige winkels stagiaires dieren verkopen...Ik moest toen zelf zeggen dat het een vrouwtje was...
Ze wist zeker dat het een mannetje was...Ik stond erop dat de manager er ook naar zou kijken...en ja hoor...
een vrouwtje...Iemand die daar zo kort werkt hoort geen dieren te verkopen...Zo gebeuren er veel ongelukjes
bij mensen thuis...Verkeerd seksen...
Oh en ze zei ook nog...Weet je het wel zeker...2 mannetjes kunnen toch niet samen...Ook hier kwam de manager
ertussen...Kan heel goed hoor mevrouw...Tja...

Misschien had ik het iets genuanceerder neer moeten zetten...Maar heb inmiddels vele dierenwinkels meegemaakt
die nog steeds zeggen dat het niet kan...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:44

Tja zo is dat ook met vissenverkoop Knipoog

Maar morgen komen de foto's, zal ze morgenvroeg even maken van mijn kerels Lovers

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 10:44

Nou meet hier mijn caviakerels Tong uitsteken

Jeep:
Afbeelding

Hummer:
Afbeelding

Let niet op de kwaliteit, heb mijn instellingen gereset omdat ik eindelijk een NL handleiding heb...

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:31

aah wat een poepie.. hoe krijg je ze zo mooi op een achtergrond.? Haha!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:57

heel mooi:D
hopen dat alles goed gaat

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 00:24

salsaentango schreef:
aah wat een poepie.. hoe krijg je ze zo mooi op een achtergrond.? Haha!

Men neme een fleecedeken en een krat. Krat zet je tegen de deur aan en het fleecedeken vouw je daar omheen. Dan spreid je het verder over de grond. De cavia erop, men neme de spiegelreflexcamera, klaar Vork

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:52

Hoe jonger, hoe beter. Een grote beer en een kleine beer gaat meestal erg goed, en twee kleine beertjes die echt jong zijn gaat ook vaak goed. Je kan beter een zo jong mogelijk beertje proberen te vinden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:34

Ik had het omgekeerde: een dierenwinkel beweerde juist dat het wel goed ging, 2 jonge beren, nog broertjes ook. Een paar maand ging het idd goed. En toen brak er oorlog uit, en flink ook. De heren leefden verder gescheiden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 15:24

Nee, het ligt hier heerlijk knus tegen elkaar aan en waar de één is is de ander ook Clown

Hummer brengt wel regelmatig een lokroep uit maar ik ben blij dat ik dit toch gedaan heb Ja