Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marrke schreef:Konijn weet ik niet of ik er wat bij zou zetten. En als ik het al zou doen zou ik een voedster doen en de ram laten castreren. 2 rammen samen gaat namelijk meestal minder goed. Bij de cavia zou ik een zeugje zetten. Zelf heb ik ook een wat oudere cavia gekoppelt met een jonge en dat ging ook erg goed. Alleen in mijn geval zat er geen konijn bij. Het zou wel kunnen met konijn erbij denk ik maar dat ligt ook wel een beetje aan de karakters van de beestjes. Succes!
Blinnii schreef:Als je zelf dus al zoveel twijfelt, waarom zou je het dan doen?
Geloof mij, die twee hebben het prima naar hun zin met zijn tweeën. Zolang jij gewoon zorgt dat ze op tijd hun eten krijgen, op tijd verschoont worden en dat ze regelmatig voldoende aandacht krijgen, hebben die beesten het prima met zijn tweetjes.
loveyoutoo schreef:Cavia's en konijnen samen is absoluut geen goede combinatie. Er zijn teveel redenen waardoor het fout kan gaan die ik nu niet allemaal ga noemen. Mijn advies is dan ook, neem een caviavriendje voor je cavia, en een konijnenvriendje voor je konijn. En zet dan de cavia's en den konijnen niet meer samen!
Het bestje kun je een zeugje nemen, aangezien je al een zeugje hebt en het niet verstandig is om nog een nestje van een 6 jarige cavia te krijgen