Kat eet vissenvoer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Evanne

Kat eet vissenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 17:23

Ja, mijn kat eet vissenvoer. We voeren het haar niet, maar als ik de vissen ga voeren valt/waait er wel eens iets op de grond en dat eet ze dan op.. (het zijn van die soort "schilvertjes" ik zal zo even kijken wat er allemaal inzit..)
Kan een kat dit hebben, of is dit slecht voor haar en moet ik haar voortaan even binnenzetten als ik de vissen ga voeren?

Sappos

Re: Kat eet vissenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:24

Mijn kat doet dit ook Nagelbijten / Gniffelen Maakt niks uit lijkt me..ze werkt zoveel naar binnen van wat ze onderweg tegenkomt..Mn kat eet ook wel ens het voer van mn gerbils..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:25

Waarschijn vindt je kat het lekker omdat in dat visvoer...jawel...vis zit.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:31

haah toen ik de grote aquarium eten ging geven en het visvoer bakje zo op de grond zetten ging onze kat dat bakje omgooien en op eten.. was daar wel een beetje boos om maar ach na die tijd wat het ook best grappig

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 01:57

Ja doet mijne ook
als je eraan ruikt ruikt het ook een beetje vissig Clown

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 02:49

Ach das nog niets, mijn kat eet paardenbrok Haha! Zolang ze er niet van overgeven zal het wel niet zo slecht zijn. Je vissen gaan er toch ook niet van dood Knipoog

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 02:56

rina schreef:
Ach das nog niets, mijn kat eet paardenbrok Haha! Zolang ze er niet van overgeven zal het wel niet zo slecht zijn. Je vissen gaan er toch ook niet van dood Knipoog

Hier ben ik het maar deels mee eens, waarschijnlijk kan het visvoer inderdaad geen kwaad. Maar neem nu chocola, gaan wij niet dood aan maar je hond kan er wel mooi t loodje van leggen. Om maar even een voorbeeld te noemen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 03:06

Ik heb het toch ook niet over een hond Verward ik heb het over een kat die van alles vreet.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:08

het gaat om een kat maar zij maakt duidelijk dat niet alles waar wij of vissen niet aan dood gaan dan ook niet slecht is voor je kat??

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:20

rina schreef:
Ik heb het toch ook niet over een hond Verward ik heb het over een kat die van alles vreet.

katten zijn vele male gevoeliger voor verkeerd etenswaren als honden.... Daarom is kattenvoer kwalitatief ook veel beter als hondenvoer.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:06

Onze kat lust de brokjes voor de vissen ook. Hij zit altijd te wachten met voeren in de hoop dat er iets op de grond valt Vingers aflikken

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:13

Ik bedoelde alleen maar aan te geven dat niet alles wat voor ons of voor bijvoorbeeld vissen goed is, dat niet hoeft te zijn voor andere dieren... De vergelijking met de hond is dus puur willekeurig gekozen. Had ook varkensvlees en de kat kunnen nemen.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:19

Van die vlokken visvoer zijn hier ook niet veilig, een van mijn katten speelt netzo lang met het potje tot die open gaat zodat ze het op kan eten Nagelbijten / Gniffelen .
Ik geef nu korrels die moeten de katten gelukkig niet.

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:24

jah mijn katten staan dr voor inde rij..
wij hebben een vijver met vissen en als we gaan voeren voor we de deur uit zijn
staan ze al achter me... ik geef ze soms wel een korreltje..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:55

Natasjaa schreef:
Ik bedoelde alleen maar aan te geven dat niet alles wat voor ons of voor bijvoorbeeld vissen goed is, dat niet hoeft te zijn voor andere dieren... De vergelijking met de hond is dus puur willekeurig gekozen. Had ook varkensvlees en de kat kunnen nemen.

mijn reactie was gericht op Rina Knipoog Aangezien zij aangaf dat het om een kat gin en niet om een hond. Een kat heeft een zwakker maag en darm stelsel als een hond en ik wilde hiermee alleen aangeven dat wat jij zei dus extra geldde voor een kat Knipoog

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:46

onze poes eet ook al jaren visvoer ( niet veel hoor ) ze heeft nooi ergens last van gehad

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:50

Ach ja, zo heb ik een kat die zich gewoon tussen de konijnen en cavia's wurmt om hun konijnenvoer op te eten.

Ik denk dat vissen voer niet zo veel kwaad kan. Die van mij at het vroeger ook maar nu hebben we geen vissen meer en zit ze aan het konijnen voer Tong uitsteken