vraag over een pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

vraag over een pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 14:19

ik heb vorige week dinsdag mijn lieve 13jaar oude labrador in moeten laten slapen omdat hij longkanker had.
nu ken ik mensen en die krijgen rond de 28ste labradorpuppies,en ik zal er heel graag weer 1 willen ik mis gewoon het stukje geluk en de vreugde van een hond.
maar nu is de vraag is dit oneerlijk tegen over mijn hond die net een week weg is?
zit daar echt over na te denken.

welshje68

Re: vraag over een pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:22

nee zeker niet je vervangt je oude hond niet maar krijgt ereen erbij

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:22

Ne eik vind het niet oneerlijk tegenover de hond Lachen
Je zal hem nooit vergeten, maar geeft hem in mooi plekje in je hart. Een herinnering, een beeld dat je nooit zal vergeten Lachen
De nieuwe pup zal zijn plek niet innemen Lachen

Sterkte en succe smet je beslissing

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:23

Tuurlijk is dat niet oneerlijk, je vervangt hem/haar immers niet. Hij/zij zal altijd een speciaal plekje in je hart innemen. Juist een nieuw pupje kan je helpen het verdriet wat te verzachten. Sterkte.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:25

Je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover je overleden hond.
Die zal altijd een speciaal plekje in je hart blijven innemen.

Koop/neem een hond als jij eraan toe bent.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:25

als je nu zo denkt Knipoog dus dat het oneerlijk zou zijn,, dan zeg ik je : niet doen ..
je heb je oude hond zijn plekje nog niet gegeven Knipoog dat wil je nog niet weggeven Knipoog

Dit is natuurlijk mijn kijk vanaf hier, dit had ik namelijk ook met de hond waarmee ik opgroeide Knipoog diertje ging dood toen ik 10 was, maar was er die 10 jaar wel geweest Ja daarna heb ik tot mijn huidige ook geen hond meer gewild omdat het als verraad voelde na een tijdje verzwakt dat en ga je je er niet meer zo over voelen Knipoog !

dus voel je er twijfel over, moet je het nog niet doen, Het is GEEN verraad of de plek innemen van je oude hond, maar een dier loslaten is moeilijk Knipoog dat moet je tijd geven Knipoog

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:30

ik ben het helemaal met smurffie eens, het is in mijn ogen geen verraad, maar je moet er zelf wel 100% achter staan en je er goed bij voelen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:38

dood hoort nu eenmaal bij het leven..

als jij de dood van jou eerste hond een plekje hebt gegeven,dan kan een nieuwe pup het verdriet draaglijker maken,of helpen met de verwerking ervan...

daarnaast als er nu een nestje geboren wordt ben je 8 weken verder voordat de pup komt,en in die 8 weken kan alles een plekje krijgen,de dood van je oude hond,en een nieuw leven die jou mss wel weer jaren veel liefde en plezier gaat geven Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:39

eva1969 schreef:
Tuurlijk is dat niet oneerlijk, je vervangt hem/haar immers niet. Hij/zij zal altijd een speciaal plekje in je hart innemen. Juist een nieuw pupje kan je helpen het verdriet wat te verzachten. Sterkte.

Ik sluit me volledig aan bij Eva 1969!

Natuurlijk is het niet oneerlijk! Ik heb mijn moeder, 1,5 a 2 maanden na het overlijden van haar hondje, een pupje cadeau gegeven. Mijn moeder was en is er nog altijd erg blij mee! Haar oude hondje is ze absoluut niet vergeten, die heeft een speciaal plekje in haar hart. Toch hielp de pup haar verdriet verzachten, ik vind dit ook niet meer als menselijk Knipoog

Sterkte met het verlies van je hond en succes met je beslissing! Ach gut

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:58

Wij hebben pas na 3 mnd weer een puppie gekocht, dit duurde ook langer omdat mijn ouders wheatens hebben gehad maar deze zijn niet zo veelgezien als labrador pups waardoor we op een nestje moesten wachten.
We misten zo de aanwezigheid van een hond, pas als ze weg zijn besef je hoeveel je het mist. Die tikkende nageltjes op de parket, dat enthousiasme als je thuiskomt en je word begroet...Allemaal die dingetjes, een puppie helpt je alleen maar om je verdriet te sussen en je oude hond is toch speciaal voor je en dat blijft ook als je een puppy hebt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:45

toen mijn vorige kat dood was gebeten door een hond heb ik omdat ik echt ontroostbaar was, de dag na zijn overlijden een nieuwe kat gekregen van mijn ouders.. het helpt wel met het verwerken van het verdriet want je hebt iets om vast te pakken en te knuffelen en je aandacht af te lijden

helaas is mijn 'vervangkat' gister overleden..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:58

[LZP] -> [BB]

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:59

oke heel erg bedankt iedereen Lachen
ik vroeg dit ook omdat ik mensen ken die deze week puppies krijgt,dus ben ik idd 8 weken veder tot ik hondje in huis heb.
denk dat het verdriet dan wel minder is.
ik mis mijn oude hond idd,de 3de nacht zonder mijn hond was vreselijk ik hoorde zijn nagels over de tegels zijn gekwispel tegen de deur (sloeg altijd met zijn staart tegen de deur)
was gewoon eng.
heb het nu wel meer een plekje gegeven en ben wel toe aan een nieuwe hondje dat me gelukkig maakt.
had er ook over met mijn moeder,en nooit zou een andere hond mijn hond kunnen vervangen en simba zou altijd de hond blijven waar ik het meeste van heb gehouden ooit! ook al heb ik intussen al 10 honden gehad dat weet ik zeker.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:15

Ik heb afgelopen jaar in een maand tijd van onze twee herdershonden afscheid moeten nemen. (Eerste was 15 en gewoon op en de ander net 6, darmtorsie). Na de eerste hadden we zoiets van even wachten voor we er een bij halen, maar bij de tweede zijn we rechtstreeks vanuit de dierenkliniek doorgereden naar het asiel en er daar een nieuwe leukerd gevonden.

Ik zie het als een compliment. Een eerbetoon aan de overleden hond, weer snel hetzelfde gevoel wilt hebben bij een andere hond, als wat je bij de overleden hond zo lief had. We misten alle kleine dingen. Nog steeds. Ok je hebt je hond er niet mee terug en het is niet zo dat de hond zijn plaats inneemt, maar pijn doet het altijd en voor ons was de dreigende plotse stilte echt de doorslag en even cru, de ene zijn dood was de ander zijn brood. De pechvogel uit het asiel is hier heerlijk aan het genieten. Deze hond is geheel anders als de voorgaanden, maar op zijn mannier heeft hij ook al weer een plaatsje veroverd. Maar dat veranderd niks aan het feit dat ik de anderen zo graag zag en dat echt mijn speciale meiden waren.

Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Denk niet dat een hond je een lach zo ontzeggen.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 22:39

ja is ook zo.
het erste wat ik mis (en zitten best domme dingen tussen is:P)

het geschooi van me hond:P Bloos

dat hij om 8uur (door gtst) wil spelen en zijn riem pakte en op mijn schoot gooide (en echt altijd om 8uur!!!:P)

altijd als ik wakker werd zei ik altijd goeie morgen kerel en gaf ik hem kus op zijn neus,nu wil ik al naar zijn mand lopen die er stond maar staat er niet meer:( om 8uur denk ik echt waar blijft die hond? snap je:P
dat soort dingen mis ik echt.
hij werd ook altijd heel erg verwend! kreeg eerste plak brood altijd,laatste stuk vlees,en nu sta je er telkens mee in je handen van tjaa..
en dat mis ik! en dat wil ik terug Haha!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:46

Als jouw hond een fijn leven heeft gehad is er toch niks om je schuldig over te voelen? Ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die denken dat je niks om je overleden hond gaf omdat er snel weer een nieuwe is. Ik denk dan altijd: als ik daarmee had moeten laten zien hoe veel ik van mijn hondje hield zou ik nooit meer een nieuwe hond kunnen nemen.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:17

Als jouw ouwe hond een fijn leven heeft gehad is het absoluut niet oneerlijk tegen over je hond.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:18

Mii_Jessica schreef:
Als jouw ouwe hond een fijn leven heeft gehad is het absoluut niet oneerlijk tegen over je hond.

ben ik het helemaal mee eens en mocht je oud3e hond mee kijken zou hij zeker willen dat zn baasje gelukkig is toch?

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:20

Ik denk van niet. Maar ik begrijp jou wel, ik heb hier ook altijd last van.
Jou oude hond word niet vervangen. Ik denk altijd maar, Dan bewijs je wel een soort van hoe erg je van hem hebt genoten, en dat je hem eigelijk zo snel mogelijk weer terug wilt Lachen.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 17:29

ja idd,de pup komt er toch! zijn gisteravond geboren Haha!
en de reacties deden me goed.
en ik doe he Haha!
iedereen in mijn buurt zegt ook die hond van jou was de gelukkigste hond op aarde Tong uitsteken super verwend altijd vrolijk was er altijd voor hem.
en dat kan ik een andere hond weer net zo geven,en weet zeker dat mijn hond me het ook gunt (ook al moest ik met mijn moeder wel lachen toen we dat ook tegen eklaar zeiden want hij was super jaloers Bloos )

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:48

Als jij je er goed bij voelt, zou ik het doen. De pup komt toch pas later, zeker omdat ze pas net geboren zijn, dus je hebt nu nog even tijd om de dood van je hond een plekje te geven.
En ik denk dat jouw hond die nu dood is, ook gewild zou hebben dat jij gelukkig zou zijn, ook al betekent dat dan dat er een pup komt.
Toen onze kitten was overleden had ik in het begin ook zoiets van: voorlopig geen nieuwe erbij voor mij. Maar nadat we Kaya begraven hadden in de achtertuin, had ik het afgesloten en zijn we toch naar het asiel gegaan. Daar hebben we Mika meegenomen. Ik hield ook in gedachte dat Kaya gewild zou hebben dat Luca een nieuw vriendje zou krijgen.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 20:24

ja idd ergens in april komt de pup dan,dus nog tijd zat,en trouwens nu heb ik wel weer dit in gedachte en zet de verdriet toch wat aan de kant.
pups zijn gisteravond geboren:D
ga over 2 week naar de mensen toe en neem ik bandje en geld mee en dan doe ik die om die ik kies (reutje zoiezo:P) zo dat de verkeerde niet owrd verkocht en stuurd ze mij foto;s tot die 8 weken is ong dat die weg kan:D
de mensen wonen in friesland en ik in groningen dus is wel stukie reizen:P

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:14

Ik vind het niet echt oneerlijk hoor! Er zijn zoveel mensen die dat doen. En als jij het graag wilt, gewoon doen dan.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:23

Nobel dat je erover nadenkt, maar als het voor jouw gevoel klopt, doen. Maar volgens mij heb je dat inmiddels zelf ook al bedacht Lachen

Ik heb eerst twee dagen na het overlijden van mijn hond keihard lopen brullen dat ik NOOIT meer een hond wilde. Toen één dag lopen twijfelen. En toen wilde ik NU weer een hond... Zo snel ging het, ik kon niet meer zonder...
Wat mij hielp, ik heb hardop pratend mijn vorige hond "betrokken" bij het opvoeden van mijn pup... En me er niks van aangetrokken of mensen dat misschien stom zouden vinden Haha! Gewoon hardop gezegd: "Kijk, ik heb zoveel van je geleerd, dat ik nu weet hoe ik met dit kleine puppie om moet gaan en weet hoe ik van haar moet houden en goed voor haar moet zijn. Wees maar trots, dat je me dat geleerd hebt!" Zo is je vorige hond er toch nog een beetje bij, het is immers een GROOT compliment dat jij zo graag wéér een hond wilt! Als je vorige hond een rotzak was geweest, had je misschien wel gedacht: "Nou, gelukkig, die is weg, en nu nooit meer." Da's toch effe wat anders....

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:43

ik weet hoe jij je voelt. Toen onze oude collie plotseling heel ziek werd en we haar in moesten laten slapen, was ik daar heel verdrietig over. Dat kwam zo plotseling, dat was heel naar. Na een dag vroegen de kinderen: mama nemen we nu een pupje? Ik snapte de kids wel, maar ik kon nog niet denken aan een nieuw hondje. Na een paar dagen ben ik op internet gaan rondkijken welke collie-fokker pups zou krijgen. Ik dacht ook dat als het nestje nog geboren moest worden en dan 8 weken later het pupje ophalen, dat mijn verdriet dan wel minder zou zijn. Dat klopte ook wel. We hebben toen de hondjes 5 weken waren een superschattig collie-pupje uitgezocht. en toen ze 9 weken was, hebben we haar opgehaald. Ik kan je wel zeggen dat ik er toen heel blij mee was. Mijn verdriet was minder en in mijn hart was nog wel een plekje voor een nieuw hondenkind. ooit hebben we nadat onze oude hond was overleden, binnen 3 dagen een nieuw hondje uitgezocht (onze eerste collie). ik miste een hond zo erg, dat ik daar niet langer over twijfelde en gewoon weer een hondje wilde. Ook dat vond ik een prima keus van onszelf.
Ben blij dat je hebt besloten toch weer een hond te nemen. Tegen die tijd dat de pup bij jullie thuis komt,heb je er vrede mee en kun je je alleen nog maar verheugen op de nieuwe aanwinst!