Op vakantie met je hond naar Duitsland waar op letten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Op vakantie met je hond naar Duitsland waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:20

Wij zijn eigenlijk altijd met onze honden op vakantie geweest, maar altijd in NL en af en toe eens in Belgie, maar nu willen we graag naar duitsland en dara heb ik even wat vragen over.

We hebben al een onwijs leuke camping gevonden waar honden welkom zijn.
Ook hebben we al wat dingen op gezocht:
- je moet een muikorf bij je hebben
- hond moet vast in auto, of net/hek voor als de hond in de achterbak zit
- en natuurlijk de entingen

Nu staat er op sommige sites dat je heerlijk kunt wandelen met je hond in duitsland en dat de hond dat los mag, maar er staat ook dat er een aanlijnsplicht voor alle honden is, en hier gaat mijn grootste vraag eigenlijk over, hoe zit dat nu? En is het waar dat een jager zomaar je hond neerschiet?

Tips zijn altijd welkom Lachen

Hopelijk hebben jullie wat ervaringen en willen jullie die delen Haha!

Gr, susanne

Toess

Re: Op vakantie met je hond naar Duitsland waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:13

Er zijn bepaalde gebieden waar je hond aangelijnt én gemuilkorft moet worden. Maar hier (Ost-Friesland) loopt iedereen gewoon met de hond los en zonder muilkorf. Voor de zekerheid kun je aan je DA ook een penning vragen en hem die bij z'n halsband omdoen, van de rabies enting.

Over een jager die zomaar je hond neerschiet heb ik nog nooit iets gehoord (mijn ouders wonen in Duitsland, Vlakbij Emden).

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:10

Anna-Jelly schreef:
Er zijn bepaalde gebieden waar je hond aangelijnt én gemuilkorft moet worden. Maar hier (Ost-Friesland) loopt iedereen gewoon met de hond los en zonder muilkorf. Voor de zekerheid kun je aan je DA ook een penning vragen en hem die bij z'n halsband omdoen, van de rabies enting.

Over een jager die zomaar je hond neerschiet heb ik nog nooit iets gehoord (mijn ouders wonen in Duitsland, Vlakbij Emden).

Die bepaalde gebieden, zijn die goed aangegeven?
De camping die we gezien hebben ligt in Sauerland,..

Tja,.. ik weet dat jagers het recht hebben om je hond neer te knallen,... maar of het ooit gebeurd is weet ik ook niet, heb alleen gehoord dat je daar voor moet uitkijken

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:33

Hier niet echt, tenminste ik zie nergens iets van bordjes. In Nederland heb je van die mooie borden voor een loslopgebied, misschien zou je het aan de campingeigenaren kunnen vragen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:33

Ik woon en werk in Duitsland bij een dierenarts. De volgende punten zou ik op letten.

- Je Hondsdolheid/Rabiës enting mag niet ouder dan een jaar zijn. Handig is het om een penning daarvoor aan de halsband te hangen of altijd zijn pas bij je te hebben. Ook de andere entingen moeten natuurlijk kloppen.
- De hond moet altijd vast gezet in de auto zitten.
- Let op met teken en behandel hiervoor ruim voor de vakantie en denk aan een eventuele enting tegen Lyme. (moet in deze tijd gebeuren) in Duitsland zitten enorm veel besmette teken (denk aan Lyme/Borreliose, Ehrlichiose en Babessiose.
-Hond ten alle tijden aangeleind houden. Is verplicht. En inderdaad oppassen voor jagers.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 13:03

Hmm...

Jammer dat de hond dus niet los mag.

Iig, bedankt..

Entingen heeft hij allemaal, ook voor kennelhoest en alles,.. ook tegen ziekte van lyme Knipoog

Penning dat hij gechipt en geent is tegen rabies hangt ook al aan zijn halsband, netzoals een gewone penning met onze 06 nummr. erop...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:34

Kan je echt nog aanraden wat tegen teken te doen. Iets wat speciaal tegen teken werkt. Bv. Preventic spot on. Hier is 8 van de 10 teken besmet en de kans op ziektes daardoor heel groot. Tegen één daarvan ben je nu beschermt maar die andere niet.