hamster vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kayleighhh

hamster vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:54

heey..

sinds 4 weken heb ik een nieuwe hamster. die doet heel raar.. ze zit best vaak in de zelfde hoek..
En elke keer als ik in de hoek wil kijken wat er zit komt ze heel hard uit der slaap huisje gerent en wilt me bijten..
Weten jullie misschien waarom ze dat doet?

ik hoor graag van jullie

Anoniem

Re: hamster vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:55

dat ze in dezelfde hoek zit is vrij normaal, hamsters zijn nachtdieren, houd je je handen oid bij haar als je kijkt? hamsters kunnen nogal fel reageren als je ze wakker maakt..

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:56

ze sliep niet.. ze was net uit die hoek.. en ging er slaap huisje in.. dus zag ik kans om te kijken waarom ze daar zat maar was niet zon goed idee blijkbaar

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:59

Mijn hamster deed in het begin ook raar toen ik haar net had. Ik heb haar toen een poos met rust gelaten en gewacht dat ze vanzelf naar me toe zou komen. Het heeft wel eventjes geduurd maar nu komt ze regelmatig kijken. Misschien dat het dus een kwestie van wennen is.

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 20:47

ik heb er ook de eerste 2 weken met rust gelaten.. maja ze is wel afgevallen sinds ze raar doet.. en hoorde zaterdag ook zacht gepiep.. dus ga morge samen met mun moeder kijken of er misschien een verrassing licht. ik hoop zelf eerlijk gezegt niet.. maar jullie horen het morgen wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:50

hoe oud is ze? en zit ze alleen? zat ze in de dierenwinkel met andere hamsters? dit klinkt wel een beetje alsof ze jongen heeft..

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 21:16

ze zat samen met een andere hamster.. en die man wist niet precies hoeveel weken ze was.. hij d8 10/11 weken ofzo toen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:17

Dan zou ik toch eens even in de kooi gaan snuffelen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:19

dan zou ik niet wachten om te kijken of er jongen liggen.. ze is dan nog veel te jong.. hamsters zijn met 3,4 maanden volgroeid, dan kunnen ze dus pas gezond een nestje krijgen..

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 21:20

bedoel je te zege dat ik nu moet kijken.. of helemaal niet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:21

LovE_IrA schreef:
bedoel je te zege dat ik nu moet kijken.. of helemaal niet??

wél kijken.. als ze nu al een nestje heeft, is dat veel te vroeg, maar het kan wel!

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 21:22

ze zit nu weer in de hoek.. dus durf nu niet te kijken.. straks valt ze weer aan.. roep mijn moeder er zo wel bij

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:22

anders moet je haar misschien eventjes op pakken. dan kan je rustig kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:29

met een theedoek, handdoek, dikke handschoenen oid even oppakken, en in een ander bakje zetten, zodat je even kan kijken..

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 21:37

jaah zal ik doen.. ik hoop echt dat er niks is.. want ze is nog jong.. en heb geen zin om afscheidt van die beesjes te nemen dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:38

mocht het wel zo zijn, dan zou ik naar de dierenwinkel gaan, en een fikse klacht indienen..

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 21:41

jaha hij mag die jongen dan ook terug nemen vind ik..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:43

Je moet nu meteen even kijken.
Desnoods je hamster ergens in oppakken, zoals een handdoek.

Klacht indienen zal weinig helpen.
Heb zoiets met mijn ratjes gehad. Gekocht als twee mannetjes, niet veel later een nestje jongen erbij.
En in de winkel stonden ze een beetje stom te lachen. Kon ze wel terugbrengen, werden ze slangenvoer Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:54

@silence, ik sta versteld hoe vaak het gebeurd, bij hamsters kan ik het me nog een beetje voorstellen, maar het gebeurd het meest bij konijnen, terwijl ik die echt het makkelijkst vind om te sexen.. of het zal helpen of niet? als de hamster nu al een nestje heeft, is dat veel te vroeg, er had vanalles kunnen gebeuren.. daarom baal ik er ook zo van dat ze overal met zijn 2en of 3en samen zitten in een hokje van 20 cm breed.. mijn hamster zit alleen in een bak van 60 cm lang, en 40 cm breed, en nog vind ik dat aan de kleine kant

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 22:02

die van mij zit ook all1 hoor nu.. maja lijkt me ook niet verstandig om een syrische hamster met zun 2en in een hok te houden.. heb net gekeken.. en tot mijn grote geluk kan ik zegge dat ze geen moeder is geworden Haha! Haha! . de meeste mensen zullen balen maar ik ben er blij mee Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:14

gelukkig maar, hamsters kunnen idd niet samen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:08

Ik ben met mijn hamster vanaf dag 1 altijd bezig geweest, ik klets dagelijks tegen het beest en hij heeft mij dit weekeind helaas voor het eerst gebeten ( waarschijnlijk een beetje ochtendhumeurtje Tong uitsteken ) Hij komt altijd tevoorschijn, of het nou 's avonds of overdag is, kan hem altijd oppakken. Ik ga hem alleen niet uit zijn bed halen, ik laat hem zelf kiezen of hij wil komen, komt hij niet, dan is het ook goed. Mijn hamster is echt extreem tam Knipoog

Wat je kunt doen is gewoon bij de kooi gaan staan en kletsen tegen je hamster, dan herkennen ze je en misschien gaat het oppakken dan vanzelf beter!!

Succes in ieder geval!